Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Sticky

FAQ Hoogverbruik (veel internet in een korte tijd hebben verbruikt)

  • 15 oktober 2020
  • 0 reacties
  • 236 Bekeken

Reputatie 6
Badge +5
  • Community manager
  • 975 reacties

Ik heb op tijd mijn mobiele data uitgezet, maar ik heb toch buiten de bundel kosten gemaakt. Hoe kan dat?

Op het moment dat je jouw mobiele data uitzet en/of de internetoptie in Mijn Simyo uitzet na het ontvangen van de 100% verbruik sms. Is nog niet al het verbruik geregistreerd in Mijn Simyo. Bijvoorbeeld: je kijkt een Youtube filmpje en ontvangt tijdens het kijken van het filmpje de sms dat je internetbundel 100% verbruikt is. In de tijd tussen het afsluiten van het filmpje en het uitzetten van het internet is het mogelijk dat er nog wat MB’s verbruikt worden. We raden je aan naast de mobiele data uit te zetten in het toestel, ook de optie internet uit te zetten in Mijn Simyo.

 

Ik heb een sms ontvangen dat mijn internetbundel 100% is verbruikt, maar in Mijn Simyo zie ik nog dat ik MB’s over heb. Hoe kan dat?

De sms die je ontvangt wordt in real-time vanaf het netwerk verstuurd wanneer het limiet is bereikt. Er gaat een aantal uur overheen voordat je verbruik vervolgens is bijgewerkt in de Mijn Simyo app. Hou daarom de sms’jes die wij sturen goed in de gaten. We adviseren dan ook actie te ondernemen na het ontvangen van de sms, zo kun je MB’s bijkopen of het internet helemaal uitzetten.

 

Mijn simkaart is geblokkeerd voor hoogverbruik, wat moet ik nu doen?

De simkaart is nu geblokkeerd zodat je verbruikskosten niet verder kunnen oplopen. Je kunt de simkaart deblokkeren door een aanbetaling te doen. Maak daarvoor gebruik van de betaallink die je per mail van ons hebt ontvangen op het e-mailadres wat bij ons bekend is. Zet na de aanbetaling je toestel even 10 minuten uit. Als je het toestel daarna opstart, kun je weer gebruikmaken van je simkaart. Geen mail gehad maar wel een sms? Log dan in op Mijn Simyo, onder facturen zie je de optie om een aanbetaling te doen.

 

Er is een hoop internet verbruikt, maar ik heb dit niet (bewust) gedaan. Wat is er aan de hand?

Het is erg frustrerend als blijkt dat er een hoop internet is verbruikt, maar jij dit niet bewust gedaan hebt. Belangrijk om te weten is dat je simkaart in opdracht van je toestel werkt en niet andersom. Het kan zijn dat er bepaalde apps op de achtergrond updaten, verversen of continue nieuwe informatie ophalen. Denk hierbij aan Whatsapp, de mail app of Facebook app (dit zijn apps die berichten blijven ophalen om jou up to date te houden wanneer je de app opent). Er kan ook een update hebben plaatsgevonden die via de mobiele data is gedownload in plaats van de WiFi.  Je kan in je toestel per app instellen of deze gebruik mag maken van het mobiele internet en/of deze mag verversen op de achtergrond.

 

De “WiFi-assistentie” is vaak een onbewuste boosdoener. WiFi-assistentie is een instelling op je smartphone die de verbinding met je wifi-modem verbreekt als het wifi-signaal zwak is. Bij zo’n zwak signaal heeft je telefoon nog wel verbinding met de WiFi-modem, maar de internetsnelheid is hierdoor laag. WiFi-assistentie verbreekt dan de verbinding zodat je telefoon overschakelt op mobiel internet. Het is van belang de instellingen van je toestel te checken en eventueel aan te passen. Om te voorkomen dat je in de toekomst nog een keer (ongewenst) veel MB’s verbruikt.

 

https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/ (instellingen)

https://www.simyo.nl/blog/wifi-assistentie/ (WiFi assistentie)

 

Ik heb nu een hoge rekening gekregen, wat kan ik doen?

Het is altijd mogelijk om een regeling te treffen en de factuur in meerdere termijnen te betalen. Je kunt ook uitstel van betaling vragen en het hele bedrag op een later moment in één keer betalen. Je kan hiervoor de community manager Daisy altijd een privéberichtje sturen. Heb je een bijzondere situatie? We kijken graag mee hoe we je verder kunnen helpen, samen komen we er wel uit.

 

Kan ik gehackt zijn en dat iemand anders dit internet heeft verbruikt?

Dit komt eigenlijk niet voor, maar vaak wordt hieraan gedacht wanneer het verbruik niet (direct) te verklaren is. Zeker wanneer je dit vergelijkt met het verbruik wat je normaal hebt en dit totaal niet overeenkomt. Hackers kunnen hier niet aan “verdienen” dus het is ook niet interessant voor hen. Het niet te verklaren verbruik is wel terug te vinden in het toestel. Zoals eerder aangegeven is het belangrijk dat je de instellingen van je toestel goed nakijkt en eventueel aanpast.

 

Waarom zie ik in mijn verbruik allemaal sessies van 58,59MB?

Na het ontvangen van een hoogverbruik mail/sms of een hoge rekening heb je waarschijnlijk het verbruik in Mijn Simyo bekeken. Grote kans dat je dan telkens sessies van 58,59 MB terugziet. Ons systeem verwerkt je verbruik in zogenaamde "pakketjes" van maximaal 58,59MB. Eigenlijk is het één grote internetsessie, bijvoorbeeld voor het kijken van Netflix of Youtube. Wanneer je in een korte tijd 200MB hebt verbruikt, dit zul je dan terugzien als drie pakketjes van 58,59MB en één van 24,23MB.

 

Waarom kan ik niet zien waar de MB’s aan zijn verbruikt in Mijn Simyo?

Wegens de privacywetgeving kunnen wij niet zien waar je MB's aan zijn verbruikt in verband met privacywetgeving. Zoals eerder aangegeven kun je dit in je toestel inzien en achterhalen. Wat jij in Mijn Simyo terugziet (de datum, het tijdstip en aantal MB’s) zijn ook de gegevens die wij kunnen zien. Het verbruik wat over de WiFi wordt verbruikt word niet geregistreerd op je simkaart en dus ook niet in Mijn Simyo.

 

Waar kan het verbruik inzien?

Waar je het verbruik precies kan terugzien verschilt per toestel/software, vaak vind je dit onder de Instellingen > Mobiele data.

 

Voor Android toestellen:

  1. Druk op ‘Gegevensgebruik’.
  2. Scroll naar beneden om te zien hoeveel MB’s elke app verbruikt.
  3. Druk op ‘Op achtergrond synchroniseren’ om te zien hoeveel MB’s een app verbruikt als deze niet openstaat of als je telefoon vergrendeld is je ‘m niet gebruikt Door de slider naast de app naar links te vegen, voorkom je dat een app de volgende keer MB’s verbruikt zonder dat je zelf de opdracht geeft.

 

Voor iOS toestellen:

  1. Open de ‘Instellingen’-app.
  2. Druk op ‘Mobiel netwerk’.
  3. Scroll naar beneden.

Onder het kopje ‘Mobiele data’ zie je precies hoeveel data elke app verbruikt.

 

Ik zie het verbruik niet terug in mijn toestel, hoe weet ik zeker dat het wel heeft plaatsgevonden?

Het verbruik in Mijn Simyo ziet er anders uit dan in jouw toestel. Het verschilt dan ook weer per toestel en softwareversie hoe dit in jouw toestel eruit ziet. In Mijn Simyo zie je hoeveel MB er op welk tijdstip is verbruikt, in de meeste toestellen kun je zien hoeveel MB er is verbruikt. Er kunnen bijvoorbeeld ook MB’s worden verbruikt voor het downloaden van een update. Dit zie je vaak niet terug in het overzicht.

 

Waarom is het internet niet geblokkeerd wanneer de internetbundel op is?

Simyo wilt graag dat je te allen tijde baas in eigen bundel bent. Daarom informeert Simyo je op de hoogte wanneer de bundel bijna op is (80%) en wanneer deze helemaal (100%) op is. Het is vervolgens je eigen verantwoordelijkheid om hier actie op te ondernemen. Je kunt ervoor kiezen om extra MB’s aan te schaffen in Mijn Simyo en je bundels alvast aan te passen voor de volgende maand. Daarnaast is het ook mogelijk om verder te blijven internetten voor een tarief van € 0,15 per MB.

 

De mobiele data uitzetten op je toestel en de internetoptie in Mijn Simyo is ook een optie. Hou er rekening mee dat Simyo niet kan zien wanneer je de mobiele data op je toestel uitzet. Wanneer je de internetoptie in Mijn Simyo uitzet, kan Simyo dat wel zien.

 

Kan ik een dataplafond instellen?

Het is bij Android toestellen mogelijk een dataplafond in je toestel in te stellen, hier vind je de instructies. Bij iOS toestellen kun je een app downloaden voor een extra reminder wanneer het limiet is bereikt. Je heb verschillende apps die hier handig voor zijn. Bijvoorbeeld: My Data Manager of Datamonitor, je kunt het beste zelf kijken wat voor jou werkt. De app stuurt een extra reminder maar schakelt niet de mobiele data niet uit.


Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.