Skip to main content

.

Hallo, 

Mijn SIM kaart is recent geblokkeert vanwege een enorme toename in data verbruik.

Als ik kijk in de verbruiksgegevens is het verbruik enorm gestegen sinds ik ben gewisseld van telefoon naar een iPhone.

Veel van de data is verbruikt terwijl de telefoon thuis was en dus via wifi zou moeten zijn aangesloten.

Er wordt bijv om de 4 minuten ca 60MB data verbruikt, dit tikt natuurlijk enorm aan.

Resultaat is dat ik ipv de gebruikelijke 10 EUR, nu een rekening van ruim 185 EUR heb!.

Hoe kan dit gebeuren, graag jullie hulp.

Groeten,

Bas

Weet niet hoe Stabiel  Jouw wifi netwerk thuis is maar vermoedelijk heb je bij de iPhone de instelling  Wifi-assistentie Ingeschakeld staan.

Ja, die heb ik idd nu uitgezet en automatisering gemaakt om mobiele data uit te zetten zodra telefoon verbonden is met Wifi. 

Wifi is heel stabiel, met alle andere telefoons (Samsung) geen enkel issue...

Hoi @BvR77,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je hoge kosten hebt gemaakt vanwege internetverbruik buiten je bundel!

De optie “wifi-assistentie” is een optie die vaak standaard ingeschakeld staat in je telefoon. Hiermee geef je toestemming dat je telefoon automatisch over mag schakelen naar 4G zodra de wifi even wat zwakker is. Goed dat je deze optie nu hebt uitgeschakeld! Hiermee zou je zeker data moeten besparen. Bedankt voor je hulp @Ron H😊

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet zien waar je MB's aan zijn verbruikt, dit kun je soms wel nog terugvinden in je telefoon zelf. Vermoedelijk moest je telefoon nog bepaalde updates uitvoeren omdat je telefoon nieuw is, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Voor de oorzaak van je hoogverbruik kun je het beste kijken welke apps het meeste data hebben verbruikt bij Instellingen> Mobiel netwerk.

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja

Hi Roeqaija, Ik ben al erg goed geholpen door een collega van je, alles is heel netjes opgelost.

Misschien wel goed om iPhone gebruikers vooraf te wijzen op dit “issue”, ik heb met eerdere (Samsung) telefoons nooit dit probleem gehad. Verbruik is echt significant toegenomen na switch naar iPhone, bij verder gelijkblijvende omstandigheden (stabiel Wifi, zelfde gebruik, etc.)

Groeten,

Bas

Hoi @BvR77,

Bedankt voor je reactie.

Wat fijn om te horen dat je inmiddels tot een oplossing bent gekomen met één van mijn collega's. 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer