Skip to main content
Beantwoord

Dataplafond 1 euro?

• March 21, 2026
  • 8 reacties
  • 112 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan

Sinds wanneer is het dataplafond 2x zo duur geworden?

Leverde 50 cent niet voldoende op?

Is echt *belachelijk*, zeker aangezien er vrijwel dagelijks klanten zich melden met hoge rekeningen..

Hoeveel klanten zouden er zijn die zich niet op het forum melden?

Beste antwoord door Seren

Hoi allemaal,

Het klopt, sinds vorige week is de prijs van ons dataplafond veranderd. We bieden steeds grotere databundels voor een lage prijs aan, waardoor veel klanten ondanks deze aanpassing per saldo nog steeds voordeliger uit zijn met een nieuw abonnement. Het dataplafond helpt bovendien om onverwacht hoge buitenbundelkosten te voorkomen. 

Voor wie verandert er iets?
- Nieuwe klanten en klanten die hun abonnement verlengen betalen voortaan €1.
- Bestaande klanten die al een dataplafond hebben, blijven gewoon €0,50 betalen. Ook als zij binnen hun huidige contract een bundel wijzigen, verandert de prijs niet.
- Pas bij een verlenging gaat voor hen het nieuwe tarief van €1 gelden.

We snappen dat jullie graag op de hoogte waren geweest van een dergelijke verandering. Omdat we in principe nooit via het forum informeren over prijswijzigingen, hebben we daar deze keer ook niet voor gekozen. We zullen dit opnieuw in overweging nemen bij een eventuele volgende situatie. 

Groet,
Seren

8 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • March 21, 2026

Ik heb Simyo intern om uitleg gevraagd.

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • March 21, 2026

Jan schreef:
Als klanten nu al een dataplafond hebben van €0,50 wordt dit dan verhoogd naar €1?

lijkt me niet binnen de contract periode.

net op tijd? Twee contracten verlengd met twee jaar.

Friesian
  • Forum Expert
  • March 21, 2026

Jan schreef:
Als klanten nu al een dataplafond hebben van €0,50 wordt dit dan verhoogd naar €1?

lijkt me niet binnen de contract periode.

net op tijd? Twee contracten verlengd met twee jaar.

Via Mijn Simyo (app) wordt idd €0,50 genoemd bij het lopende abonnement. 

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • March 22, 2026

Jan schreef:

Heel goed van je, ben je bang dat je hier geen bevredigend antwoord krijgt😘

JanD
  • Forum Expert
  • March 22, 2026

Jan schreef:

Heel goed van je, ben je bang dat je hier geen bevredigend antwoord krijgt😘

Beste ​@Ron H , jawel, men zal hier vast een keer reageren, maar als FE's hebben we korte lijntjes naar Simyo toe.

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • March 22, 2026

Kom op Jan je weet dat dit morgen gewoon wordt opgepakt doe niet zo interessant.

JanD
  • Forum Expert
  • March 23, 2026

Ik ben het type er niet naar om interessant te doen, ik geef slechts de feiten weer.

Ik ben benieuwd of je gelijk krijgt.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • antwoord
  • March 23, 2026

Hoi allemaal,

Het klopt, sinds vorige week is de prijs van ons dataplafond veranderd. We bieden steeds grotere databundels voor een lage prijs aan, waardoor veel klanten ondanks deze aanpassing per saldo nog steeds voordeliger uit zijn met een nieuw abonnement. Het dataplafond helpt bovendien om onverwacht hoge buitenbundelkosten te voorkomen. 

Voor wie verandert er iets?
- Nieuwe klanten en klanten die hun abonnement verlengen betalen voortaan €1.
- Bestaande klanten die al een dataplafond hebben, blijven gewoon €0,50 betalen. Ook als zij binnen hun huidige contract een bundel wijzigen, verandert de prijs niet.
- Pas bij een verlenging gaat voor hen het nieuwe tarief van €1 gelden.

We snappen dat jullie graag op de hoogte waren geweest van een dergelijke verandering. Omdat we in principe nooit via het forum informeren over prijswijzigingen, hebben we daar deze keer ook niet voor gekozen. We zullen dit opnieuw in overweging nemen bij een eventuele volgende situatie. 

Groet,
Seren