Beste Simyo,
Gisterochtend kreeg ik een berichtje dat mijn Simkaart geblokkeerd zou zijn vanwege hoge kosten. Bij het openen van de app zag ik tot mijn schrik een hoog bedrag naar aanleiding van veel buitenbundel kosten. Nu blijkt het dat ik ruim over mijn bundel heen ben gegaan, echter heb ik geen bericht ontvangen dat mijn bundel op was (zie bijlage). Na het 80% verbruik bericht is er geen gevolgd. Om deze reden had ik dan ook niet kunnen weten dat ik bij gebruik van mijn internet extra kosten zou maken, wat in mijn optiek niet eerlijk is. Ook na het checken van mij email is er geen mail of andere vorm van communicatie laten zien vanuit Simyo.
Wel heb ik ná het zien van de hoge kosten een mail ontvangen over het zogenoemde ‘dataplafond’. Ik vind het jammer dat na al 8 jaar tevreden klant te zijn, de mogelijkheid hiertoe pas wordt duidelijk gemaakt na het maken van hoge kosten. Gisterochtend heb ik direct geprobeerd contact te zoeken met jullie om dit probleem op te lossen, echter via whatsapp en de telefoon nog geen gehoor (terug) gehad. Daarom probeer ik het nu via deze weg.
Daarbij snap ik dat Simyo uit voorzorg en goede bedoelingen mijn Simkaart blokkeert, maar op dit moment is telefoneren ook niet mogelijk (tenzij alvast 100,- betaald wordt?), terwijl er in mijn bundel onbeperkt bellen & sms’en zit en dit dus niet zou moeten leiden tot verdere kosten. Het nu niet kunnen gebruiken van de bel optie is erg onhandig en zou in geval van nood dan ook kunnen leiden tot vervelende situaties. Hierbij dan ook de vraag om mijn simkaart weer te de blokkeren zodat ik weer gebruik kan maken van onbeperkt bellen en bereikbaar ben.
Omdat ik nogmaals niet goed op de hoogte ben gesteld van het feit dat mijn data bundel op was, hoop ik dat er een manier is om dit samen op te lossen en mij hierin tegemoet te komen.
Account op naam van: Wendie de Konink
Ik wacht jullie reactie graag af en een fijn weekend gewenst.
Met vriendelijke groet,
Wies de Jeu