Skip to main content

.

Beste Simyo, 

Gisterochtend kreeg ik een berichtje dat mijn Simkaart geblokkeerd zou zijn vanwege hoge kosten. Bij het openen van de app zag ik tot mijn schrik een hoog bedrag naar aanleiding van veel buitenbundel kosten. Nu blijkt het dat ik ruim over mijn bundel heen ben gegaan, echter heb ik geen bericht ontvangen dat mijn bundel op was (zie bijlage). Na het 80% verbruik bericht is er geen gevolgd. Om deze reden had ik dan ook niet kunnen weten dat ik bij gebruik van mijn internet extra kosten zou maken, wat in mijn optiek niet eerlijk is. Ook na het checken van mij email is er geen mail of andere vorm van communicatie laten zien vanuit Simyo. 

Wel heb ik ná het zien van de hoge kosten een mail ontvangen over het zogenoemde ‘dataplafond’. Ik vind het jammer dat na al 8 jaar tevreden klant te zijn, de mogelijkheid hiertoe pas wordt duidelijk gemaakt na het maken van hoge kosten. Gisterochtend heb ik direct geprobeerd contact te zoeken met jullie om dit probleem op te lossen, echter via whatsapp en de telefoon nog geen gehoor (terug) gehad. Daarom probeer ik het nu via deze weg. 

Daarbij snap ik dat Simyo uit voorzorg en goede bedoelingen mijn Simkaart blokkeert, maar op dit moment is telefoneren ook niet mogelijk (tenzij alvast 100,- betaald wordt?), terwijl er in mijn bundel onbeperkt bellen & sms’en zit en dit dus niet zou moeten leiden tot verdere kosten. Het nu niet kunnen gebruiken van de bel optie is erg onhandig en zou in geval van nood dan ook kunnen leiden tot vervelende situaties. Hierbij dan ook de vraag om mijn simkaart weer te de blokkeren zodat ik weer gebruik kan maken van onbeperkt bellen en bereikbaar ben. 

Omdat ik nogmaals niet goed op de hoogte ben gesteld van het feit dat mijn data bundel op was, hoop ik dat er een manier is om dit samen op te lossen en mij hierin tegemoet te komen.  

Account op naam van: Wendie de Konink 

Ik wacht jullie reactie graag af en een fijn weekend gewenst. 

Met vriendelijke groet,

Wies de Jeu

Het dataplafond geldt sinds 1 juni en is vanaf ongeveer 14 mei via de facturen, MijnSimyo en andere kanalen gecommuniceerd naar de klanten toe.

Op je mobiel kun je zelf ook een datawaarschuwing en plafond instellen, in ieder geval bij Android, bij Apple weet ik het niet @Wiesdejeu 

Mocht je het bedrag niet in een keer kunnen betalen, dan kun je via de bekende kanalen contact opnemen met Simyo of hier de reactie van een moderator afwachten voor een eventuele betalingsregeling.

Simyo stuurt altijd bij 80% en bij 100% een SMS, daar er echter vertraging zit tussen de weergave van het verbruik en het werkelijke verbruik, kun je er ondertussen al boven zitten, dus bij 80% moeten er al meteen alarmbellen gaan rinkelen en actie ondernomen worden.

Simyo stuurt altijd bij 80% en bij 100% een SMS, daar er echter vertraging zit tussen de weergave van het verbruik en het werkelijke verbruik, kun je er ondertussen al boven zitten, dus bij 80% moeten er al meteen alarmbellen gaan rinkelen en actie ondernomen worden.

Die SMSjes zijn juiste zo real-time als het kan en leidend boven wat Mijn Simyo stelt (, want het verbruik daar loopt iets achter). Deze SMSjes worden verstuurd door het netwerk van KPN zelf.

Hi @Wiesdejeu,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je buitenbundelkosten hebt gemaakt en nog geen reactie hebt ontvangen. Het is momenteel erg druk waardoor een response langer kan duren dan normaal. Mijn excuses hiervoor. Bedankt voor jullie hulp @J.D.L. & @Groentjuh!😊

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt. De sim wordt volledig geblokkeerd. Het is helaas niet mogelijk om alleen je internet te blokkeren. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Er zat helaas een vertraging in het versturen van de dataplafond informatie mail. De vertraging wordt inmiddels weggewerkt. Hierdoor heb je nu pas de mail ontvangen. Zoals @J.D.L. aangaf kan je de informatie over een dataplafond terugvinden via de andere kanalen. 

Ik begrijp dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Het is natuurlijk ook de bedoeling dat je beide waarschuwingssms’jes ontvangt vanuit ons. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Ashley

Reageer