Je kan nu bij Simyo kiezen voor eSIM. eSIM is de digitale simkaart. eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart maar deze zit ingebouwd in je telefoon.
Je kan nu bij Simyo kiezen voor eSIM. eSIM is de digitale simkaart. eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart maar deze zit ingebouwd in je telefoon.
Ken je iemand die al een Simyo klant is? Bestel en gebruik het nummer van je Simyo maatje. Jullie verdienen dan allebei € 5 bij Prepaid en € 10 bij Sim Only!
Hoi, ik heb vanochtend 1GB internetbundel aangeschafd voor €10. Toen had ik €2,50 resterend beltegoed. Begin vanavond heb ik een bericht gekregen dat mijn beltegoed op is. Dit klopt niet. Waarom heb ik een internetbundel gekocht als het niet gebruikt wordt? Waarom wordt er van mijn beltegoed afgeschreven als ik al een internetbundel heb?
Ik zie dat ik nu 994MB heb op mijn bundel maar mijn toestel heeft geen 4G meer, wel bereik. Ik vraag hierbij mijn tegoed terug en graag een oplossing voor ongebruikbare internetbundel.
Bladzijde 1 / 1
Hi @Gebruiker1410,
Bedankt voor je bericht. Ik kijk graag met je mee wat er aan de hand is!
Op je aansluiting zie ik dat je internetverbruik hebt gehad nét voordat je internetbundel is geactiveerd. Hierdoor is je beltegoed op gegaan. Als je geen beltegoed op je account hebt wordt je inderdaad geblokkeerd voor uitgaand verkeer.
Ik heb een verzoek doorgezet naar de desbetreffende afdeling om het bedrag terug te laten storten als beltegoed. Dit wordt zo snel mogelijk opgepakt en je wordt via e-mail geïnformeerd zodra dit is geregeld. Vanaf dat moment is je simkaart ook weer actief.
Groetjes, Roeqajja
Wij zijn letterlijk 1,5 dag verder en ik kan nog steeds mijn BETAALDE bundel niet gebruiken. Geen oplossing van Simyo. Erg teleurgesteld.
Klantenservice meldt hetzelfde misinformatie. Mijn data heb ik aangezet NADAT ik een internetbundel heb aangeschaft. Ik had heel de dag internet, pas in het begin van de avond (18:27) plotseling een SMS gekregen dat mijn beltegoed op is. Ik heb dus heel de dag internet gebruikt met mijn beltegoed in plaats van de internetbundel.
Op “Mijn Simyo” staat dat ik om 8:33 een datagebruik had van 24MB en pas om 8:35 aanschaf van een internetbundel. Dit klopt dus niet.
Beste Simyo,
Jullie groeperen zelf de data op bepaalde wijze. Al het gebruik van 8 uur of 60MB wordt samen verpakt in een zogenaamde datasessie. Deze datasessie beginnen lang niet altijd omdat er tijdens het begin ervan daadwerkelijk datagebruik is.
Op basis van wat Gebruiker1410 zegt geeft Mijn Simyo aan dat Gebruiker1410 om 8:33 een datasessie is gestart van 24MB. Hieruit kunnen wij beiden afleiden dat Gebruiker1410 tussen 8:33 en 16:32 totaal 24MB heeft gebruikt.
Wat JULLIE niet kunnen aantonen dat dat verbruik van 24 MB tussen 8:33 en 8:35 heeft plaats gevonden, echter jullie systeem maakt altijd de aanname dat al het verbruik op de begintijd heeft plaatsgevonden. DAT IS SYSTEMATISCH AL JAREN EEN FOUTE AANNAME DIE JULLIE SYSTEEM MAAKT!
Tenzij jullie daadwerkelijk kunnen aantonen dat dat gebruik tussen 8:33 en 8:35 heeft plaats gevonden (en dat kunnen jullie niet) raad ik aan om dat zo snel mogelijk netjes te corrigeren.
Dit is precies het geval. Ik heb ook nummers van andere providers gebruikt, daar zie ik gedetailleerd verbruik. GSM technologie ondersteunt het dus. Bijv. 1mb tussen 9:29-9:31, 10mb tussen 13:01-13:25 etc. Bij simyo zie ik maar een post, en dat ene post klopt helaas ook niet.
In ieder geval vind ik het zeer onprofessioneel dat het zolang duurt. Mijn bundel voor 30 dagen is plotseling een bundel voor 28 dagen geworden. 2 dagen zijn verdampt. Als dit morgen ook niet opgelost wordt is het helaas mijn laatste ervaring en contact met Simyo. Zo moeilijk doen voor maar 24MB die ik eigenlijk heb gebruikt nadat ik een bundel heb gekocht.
Hi @Gebruiker1410,
Bedankt voor je reactie.
Ik snap dat je hiervan baalt, wel vind ik het jammer om te lezen dat je aangeeft dat wij geen oplossing bieden terwijl ik heb aangegeven in mijn vorige bericht dat wij je beltegoed terug storten op je account. Dit is zojuist ook geregeld, je beltegoed staat weer op je account waardoor je aansluiting nu weer actief is en je kunt ook hiermee je internetbundel gebruiken. Het zou kunnen dat je nog even je telefoon opnieuw op moet starten. Ik hoor graag of alles ook weer naar behoren werkt.
Beste Simyo,
Jullie groeperen zelf de data op bepaalde wijze. Al het gebruik van 8 uur of 60MB wordt samen verpakt in een zogenaamde datasessie. Deze datasessie beginnen lang niet altijd omdat er tijdens het begin ervan daadwerkelijk datagebruik is.
Op basis van wat Gebruiker1410 zegt geeft Mijn Simyo aan dat Gebruiker1410 om 8:33 een datasessie is gestart van 24MB. Hieruit kunnen wij beiden afleiden dat Gebruiker1410 tussen 8:33 en 16:32 totaal 24MB heeft gebruikt.
Wat JULLIE niet kunnen aantonen dat dat verbruik van 24 MB tussen 8:33 en 8:35 heeft plaats gevonden, echter jullie systeem maakt altijd de aanname dat al het verbruik op de begintijd heeft plaatsgevonden. DAT IS SYSTEMATISCH AL JAREN EEN FOUTE AANNAME DIE JULLIE SYSTEEM MAAKT!
Tenzij jullie daadwerkelijk kunnen aantonen dat dat gebruik tussen 8:33 en 8:35 heeft plaats gevonden (en dat kunnen jullie niet) raad ik aan om dat zo snel mogelijk netjes te corrigeren.
Hi @Groentjuh, het klopt inderdaad dat wij werken met datasessies. Wat er hier is gebeurd is dat er eigenlijk een datasessie is gestart net voordat de databundel is geactiveerd. Als dit gebeurd dan gaat het internetverbruik nog niet van je bundel af, totdat de datasessie is gestopt. Het verbruik van 24MB heeft dus niet in 2 minuten plaatsgevonden zoals je aangeeft, dit is in een paar uur gebeurd. Wij vergoeden de kosten eigenlijk altijd in dit geval.
Ik hoop dat ik hiermee wat duidelijkheid heb geschapen. Ik ben het er wel absoluut mee eens dat er hier ruimte is voor verbetering. Ik zal dit dan ook intern doorgeven.
Groetjes, Roeqajja
Vanaf de middag van 16 oktober is mijn tegoed gelukkig teruggestort en kon ik weer benutten van mijn internetbundel. Bedankt hiervoor.
Sindsdien hou ik het heel streng in de gaten, bijna alle MB’s. Die zijn net op en heb ik netjes binnen 5 minuten een e-mail gekregen dat 100% van mijn bundel gebruikt is. Ik heb tegelijkertijd mijn data uitgezet. Zoe moest het ook zijn in het begin van de bundel. Niet met een dag vertraging.
Tip voor andere gebruikers: koop deze bundel van 1GB voor €10 niet, er is een andere pakket van 10GB + 400min/SMS maandelijks opzegbaar abonnement voor €10. Ik zou die kopen voor een maand had ik het maar geweten.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.