Beste Simyo,
Sinds 1/12 ben ik klant van Simyo. Daarvoor had ik een abo bij KPN.
Omdat bij Simyo de voorwaarden qua data-gebruik/limiet heel anders zijn dan bij KPN, was ik hier scherp op. Zo had ik al meteen in december op mijn mobiel zelf, een waarschuwing en ook een limiet ingesteld.
Natuurlijk toch het datagebruik in de gaten gehouden. In december geen bijzonderheden, geen probleem dus.
Vanmiddag toch opnieuw de app gecheckt. Ik viel van mijn stoel van verbazing. Wat?
In januari tot nog toe 1824 MB verbruikt??? In 9 dagen tijd???
Dat is een hoeveelheid die niet past bij mijn datagebruik en bij mijn instellingen. En helemaal omdat ik vorige week nog (kerst-)vakantie had. Daarom gekeken naar de details. Daar zag ik dat ik vooral op 3 dagen veel data had verbruikt. Ja, we zijn op die 3 dagen buitenshuis geweest, en dus niet aan de wifi. Maar zoveel? Waaraan dan? Ik heb mijn instellingen in de store zó gezet dat updates alleen worden geïnstalleerd als ik aan de wifi hang. Daar zit het 'm niet in dus.
Ik heb in Google Maps de kaart van heel Nederland offline op mijn mobiel gezet. Daar zit het 'm niet in dus.
Zou het dan de verkeersinformatie zijn die Maps op die 3 dagen heeft binnengehaald. Ja, die wordt binnengehaald maar dat is niet zoveel. Onmogelijk dat het 'm daarin zit, want dan zou ik dat herkennen uit het verleden.
Toen ben ik gaan kijken naar het verbruik van vanmorgen:
19 MB verbruikt? Ik heb rond die tijd mijn mobiel aangezet. Mijn mobiel hangt thuis altijd aan de wifi en sinds 1/12 controleer ik altijd even of mijn mobiel ook echt aan de wifi hangt. Dit was vanmorgen dan ook het geval. Die 19 MB klopt gewoon niet.
Beste Simyo, mijn bundel is gelukkig groot genoeg: 12.000 MB. Dat is dus het probleem niet. Maar volgens mij gaat er aan jullie kant dus echt iets mis, want dit klopt echt niet.
En kijk nou eens naar onderstaande gekkigheid, met in het achterhoofd bovenstaande instellingen. Ik ben echt een ervaren ict-gebruiker die bij gekke ict-dingen altijd eerst het probleem bij zichzelf zoekt. Maar hier is iets heel vreemds aan de hand.
Ik ben heel benieuwd naar jullie reactie.