Skip to main content

.

Hallo iedereen,



Vanaf maandag 11 juni maakt iedereen met een Simyo Sim Only abonnement automatisch gebruik van het supersnelle 4G netwerk. Hieronder leggen we uit waarom iedereen overgaat naar 4G en wat je moet doen om 4G te gebruiken.



Waarom stappen we over op 4G?

Nadat we in 2014 begonnen zijn met 4G zien we dat steeds meer klanten hier gebruik van maken. 4G is dan ook de nieuwe standaard geworden voor mobiel internet en heeft een aantal grote voordelen ten opzichte van 3G.



• 4G is veel sneller dan 3G

• Het 4G signaal is veel stabieler dan dat van 3G.

• Het signaal zorgt ervoor dat je ook binnenshuis goed bereik hebt.



Genoeg redenen dus om over te gaan op 4G!



Om te kijken hoe we jou als Sim Only gebruiker het beste hierover kunnen informeren hebben we twee onderzoeken gedaan. Het eerste vond plaats hier op het forum, de 4G test. Veel testers waren positief verrast over 4G en het gebruiksgemak hiervan. Voor het tweede onderzoek hebben we telefonisch contact gezocht met klanten die nog geen 4G gebruikten. Hieruit kwam naar voren dat sommige Sim Only gebruikers 4G nog niet hadden aangezet in de veronderstelling dat ze met 4G meer data verbruiken. Uit beide onderzoeken is ook gebleken dat niet iedereen een 4G-ready telefoon heeft en dat velen 4G niet wisten dat 4G gratis is.



Wat moet ik doen om 4G te kunnen gebruiken?

Zodra je overgezet bent op het 4G netwerk dan wil je 4G natuurlijk direct gaan gebruiken. Hieronder lees je wat je moet doen om 4G te gaan gebruiken.



Stap 1: Controleer via deze link of jouw telefoon 4G geschikt is voor 4G. Staat jouw telefoon er (nog) niet tussen? Dan blijf je internetten via het 3G netwerk zoals je nu ook doet. Als je smartphone wel in de lijst staat en geschikt is voor 4G, ga dan verder naar stap 2.



Stap 2: Stel de netwerkmodus van je telefoon in op 4G of LTE zoals 4G ook wel wordt genoemd. In de handleiding van je telefoon lees je hoe dat werkt. Op deze pagina kun je de handleiding van de meest gebruikte telefoons terugvinden.



Stap 3: Kijk of alle instellingen voor mobiel internet (de APN-instellingen) goed in je telefoon staan. De juiste instellingen voor jouw telefoon vind je hier.



Stap 4: Geniet van nog stabieler en sneller mobiel internet, zelfs binnenshuis!



Heb je nog vragen over 4G of het instellen van je telefoon? Reageer dan onderaan deze pagina. We helpen je dan graag verder.



Groetjes,

Thomas





wordt VoLTE dan ook standaard?
Hoi jgeurts,



Dat is een goede vraag! Ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent of we ook bellen via 4G (VoLTE) gaan aanbieden. Voorlopig zullen we (nog) geen VoLTE aan gaan bieden. Mocht dit in de toekomst veranderen dan laten we dit uiteraard aan al onze Sim Only klanten weten. 😉



Heb je (hier) nog andere vragen (over)?



Groetjes,

Thomas
Dank je wel, dit was alles 🙂
Super! Graag gedaan natuurlijk. Mocht je ons nog eens nodig hebben, dan zien we je graag terug op het forum :)



Groetjes,

Angela
Kun je ook terug naar 3G, want de 4G dekking bij ons is bagger.



Groeten,

Peter
Hoi Peter1963,



Van harte welkom op het Simyo Forum! 🙂



Jammer zeg dat de 4G dekking bij jou thuis niet zo best is. Dat schiet niet op natuurlijk!



Als je liever 3G gebruikt dan kun je de netwerkmodus op je telefoon aanpassen. In de handleiding van je telefoon lees je hoe je dit doet, deze kun je hier vinden. In de meeste telefoons kun je ook zoeken in de instellingen naar 'netwerkmodus'. Als deze ingesteld staat op automatisch staat of op 4G/LTE dan kun je hem op WCDMA/3G zetten. Je telefoon pakt dan 3G in plaats van 4G.



Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt? :)



Groetjes,

Thomas
Inmiddels is de 4G optie verdwenen! Iedereen met een Simyo Sim Only abonnement is over op 4G en kant maximaal 225 mbit/s internetten.
Inmiddels is de 4G optie verdwenen! Iedereen met een Simyo Sim Only abonnement is over op 4G en kant maximaal 225 mbit/s internetten.



Dat klopt! Je hoeft nu dus alleen nog de netwerkmodus in je telefoon in te stellen om wel of geen 4G te kunnen gebruiken. :)



Groetjes,

Thomas
Good day!



My cellphone is not supporting 4G, and after this change I can not even connect to any mobile network. Currently I am not in Netherlands and using roaming. How to solve this problem?



Regards,

Andriy
Hi Andriy,



Sorry to hear you were having problems with getting a network connection. Yesterday we were experiencing problems with roaming. You can read more about this here. Since the way your phone is set up dictates if you make use of 3G or 4G (and in your case 4G isn't an option) the move to 4G won't affect your connection.



In your account I see that you're again able to connect to local networks and make use of your subscription. That's great! Enjoy your time abroad. :)



Please let us know if you have additional questions.



Greetings,

Thomas
Hi Thomas,



Thanks for checking! Yes, today I could connect to network again.



Cheers,

Andriy
Hi Thomas,



Thanks for checking! Yes, today I could connect to network again.



Cheers,

Andriy




You're welcome. Great to read that it's working again!



Greetings,

Thomas

Beste Simyo, ik vind het hebben van 4G icm prepaid een beetje verwarrend. En jullie zelf geloof ik ook. Ik heb van de week een uur aan de chat gehangen met jullie helpdesk en ik heb een nieuwe SIM kaart gekregen omdat ik geen 4G ontvangst heb (en wel in een 4G gebied zit en een 4G telefoon heb). Ik heb gezegd dat ik prepaid klant ben (en mijn telefoonnummer doorgegeven) maar blijkbaar was dat voor de chatter geen issue. Nu browse ik over jullie site en zie dat prepaid (nog) geen 4G mogelijk heeft. Of toch wel? Ik ben een beetje het spoor bijster… Vertel me nou eens even hoe het zit. Dank je!


Beste Simyo, ik vind het hebben van 4G icm prepaid een beetje verwarrend. En jullie zelf geloof ik ook. Ik heb van de week een uur aan de chat gehangen met jullie helpdesk en ik heb een nieuwe SIM kaart gekregen omdat ik geen 4G ontvangst heb (en wel in een 4G gebied zit en een 4G telefoon heb). Ik heb gezegd dat ik prepaid klant ben (en mijn telefoonnummer doorgegeven) maar blijkbaar was dat voor de chatter geen issue. Nu browse ik over jullie site en zie dat prepaid (nog) geen 4G mogelijk heeft. Of toch wel? Ik ben een beetje het spoor bijster… Vertel me nou eens even hoe het zit. Dank je!


Sinds 9 mei dit jaar is 4G ook voor prepaid klanten beschikbaar. Dit kun je vinden in deze blog.


Aha Groentjuh, dan is er wel iets mis. Ik heb hier geen 4G, terwijl ik wel een een donkergroen 4G gebied zit…

 

 


Hoi E. Keijzer,

 

Zoals Groentjuh aangeeft is 4G inderdaad wel beschikbaar voor prepaid klanten, als je ook in de juiste omgeving zit. Wellicht kloppen de instellingen van je toestel niet helemaal, je kunt deze aanpassen aan de hand van deze link. Zoek eerst je toestel op en kies vervolgens voor "internet handmatig instellen". Als je de stappen doorloopt zou je daarna 4G moeten kunnen ontvangen, zo niet wil ik je vragen of dit wel lukt als je de simkaart in een ander toestel plaatst?

 

Ik hoor graag van je of het is gelukt!

 

Groentjuh, bedankt voor je reactie!

 

Groetjes,

Daisy

 

 


Hoi E. Keijzer,

 

Zoals Groentjuh aangeeft is 4G inderdaad wel beschikbaar voor prepaid klanten, als je ook in de juiste omgeving zit. Wellicht kloppen de instellingen van je toestel niet helemaal, je kunt deze aanpassen aan de hand van deze link. Zoek eerst je toestel op en kies vervolgens voor "internet handmatig instellen". Als je de stappen doorloopt zou je daarna 4G moeten kunnen ontvangen, zo niet wil ik je vragen of dit wel lukt als je de simkaart in een ander toestel plaatst?

 

Ik hoor graag van je of het is gelukt!

 

Groentjuh, bedankt voor je reactie!

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Hi Daisy, we hebben 2 prepaid kaarten in twee telefoons: een Lenovo en een ZTE. Beiden staan niet in de lijst. Maar zoals je in mijn screenshot kunt zien kan ik helemaal geen KPN 4G kiezen. Is dat een instellingskwestie dan? 3G doet het wel gewoon.

Ik nog een beetje meer hulp nodig dus…

Dank je!


Hoi E. Keijzer,

Weet je zeker dat jullie toestellen geschikt zijn voor 4G? Wat zijn het precies voor toestellen?

Ik heb namelijk even gebeld met onze netwerkspecialisten. Zij wisten me te vertellen dat jullie toestellen niet geschikt zijn voor onze 4G. Daarom kunnen jullie ook niet ons 4G-netwerk selecteren :nerd:

Groetjes, 
Bas

 

 


Reageer