Skip to main content
Beantwoord

30 GB is te weinig, komen er opties voor grotere internetbundels?

• April 6, 2026
  • 12 reacties
  • 36 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Jammer dat er geen pakket is voor 40 of nog beter 50 gb.

Ik heb het geld er voor over maar de pakketten bestaan niet. Bijkopen (500mb) is belachelijk duur dus dat doet de nuchtere Nederlander niet. 

Mijn gebruik is zo'n 1250 mb per dag, dus net te weinig.  Daar zit in youtube 480p, gaming online, online radio en uren websurfen. Maar ik ben dan wel bewust van het data verbruik, niet echt ontspannen surfen. 

50gb zou een verademing zijn.

Zou bijna denken dat jullie de vaste internet providers niet dwars willen zitten, vader kpn wil natuurlijk geen echte concurentie van Simyo qua 'vast' internet.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@BuffaloBill,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je al goede reacties hebt gekregen! 

Helaas bieden wij geen grotere bundels aan dan die op dit moment op onze website staan. Met de tip van ​@JanD kan je wellicht je abonnement verlengen en de bundels verdubbelen naar 40GB. Verlengen kan je doen via Mijn Simyo (app) > Instellingen > Abonnement.

We hebben intern al meerdere keren voorgelegd dat de wens is om grotere internet bundels aan te bieden maar helaas is daar nog niks mee gedaan. We kunnen niet meer doen dan dit voorleggen bij de afdeling die hierover gaat. Bedankt voor je feedback in ieder geval! 

Mocht het niet lukken met verlengen dan hoor ik het graag, ik help je dan graag verder 😊.

Groetjes,
Amy

12 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • April 6, 2026

Beste ​@BuffaloBill 

Er bestaan nu eenmaal verschillen tussen providers. Dat geldt niet alleen voor de bundels. Elke provider biedt verschillende diensten aan maar uiteindelijk maak jij de keuze. 

JanD
  • Forum Expert
  • April 6, 2026

Beste ​@BuffaloBill als je tevens KPN thuis hebt wordt de 30GB-bundel verhoogt naar 40GB bij de huidige aanbiedingen.

Dat zit misschien nog niet in jouw huidige mobiele pakket bij Simyo.

Ben je echter bijna contractvrij, d.w.z. binnen 4 maanden voor einde contract, dan kun je nu al je abo aanpassen naar de huidige aanbiedingen en gaat dan meteen per de 1e van de komende maand in.

Idee?

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Helper
  • April 7, 2026

Beste ​@BuffaloBill 

Er bestaan nu eenmaal verschillen tussen providers. Dat geldt niet alleen voor de bundels. Elke provider biedt verschillende diensten aan maar uiteindelijk maak jij de keuze. 

Wat een onzinnige reactie. Dat weet iedereen.

Ik zit bij simyo wil een groter pakket en heb er meer geld voor over. Nou dat lijkt mij dan 1 en 1 is twee. Welke ondernemer wil nou niet meer verdienen? Snap wel dat het niet 123 geregeld kan worden maar zulke geluiden negeren zou wel gek zijn.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Helper
  • April 7, 2026

Beste ​@BuffaloBill als je tevens KPN thuis hebt wordt de 30GB-bundel verhoogt naar 40GB bij de huidige aanbiedingen.

Dat zit misschien nog niet in jouw huidige mobiele pakket bij Simyo.

Ben je echter bijna contractvrij, d.w.z. binnen 4 maanden voor einde contract, dan kun je nu al je abo aanpassen naar de huidige aanbiedingen en gaat dan meteen per de 1e van de komende maand in.

Idee?

Ik heb het grootste pakket genomen pakweg 50 dagen geleden en het is niet naar 40gb gegaan (heb kpn thuis). 

Iets anders is er niet

Friesian
  • Forum Expert
  • April 7, 2026

Beste ​@BuffaloBill 

Wat een onzinnige reactie. Dat weet iedereen.

Ik zit bij simyo wil een groter pakket en heb er meer geld voor over. Nou dat lijkt mij dan 1 en 1 is twee. Welke ondernemer wil nou niet meer verdienen? Snap wel dat het niet 123 geregeld kan worden maar zulke geluiden negeren zou wel gek zijn.

Beste ​@BuffaloBill 

Om te beginnen is het geen onzinnige reactie naar de realiteit en Simyo biedt geen 'vast' internet.. En KPN is het moederbedrijf. 😉 Jij zult waarschijnlijk ook wel ouders hebben (gehad) die tijd moet je vooral goed koesteren. 

Aangeboden bundels worden duidelijk gecommuniceerd maar er zijn meer verschillen tussen providers dan alleen maar de bundels en het is maar de vraag of iedereen, anderen dus ook jij die weet. En waar ligt de grens van de hoogte van de bundels. Bij mensen met een nog groter verbruik kunnen verschillende abonnementen (bij verschillende providers) worden gekozen. Maar de provider maakt een keuze wat wordt aangeboden, niet de individuele klant. 

Tevens kan het aanbod met de tijd veranderen. Misschien heb jij een verkeerde keuze gemaakt dat kan ook en dan moet je daarna niet zeuren. Je bent akkoord gegaan met de voorwaarden. Anders had je dat niet moeten aanvinken. 

JanD
  • Forum Expert
  • April 7, 2026

Beste ​@BuffaloBill ik herhaal nog even wat ik eerder schreef:

en kun je van de 40GB gebruik maken.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • April 7, 2026

@BuffaloBill je schrijft dat je 50 dagen geleden een abonnement hebt genomen.

Waarom heb je toen geen abonnement met onbeperkte data genomen? Dan kan je zonder zorgen de hele dag doen wat je wilt. Simyo biedt dit niet, maar KPN wel.

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • April 7, 2026

Ik heb het geld er voor over maar de pakketten bestaan niet. Bijkopen (500mb) is belachelijk duur dus dat doet de nuchtere Nederlander niet. 

Wifi is geen optie?

Inderdaad jammer dat Simyo geen grotere bundels en / of ‘unlimited’ heeft.

Mocht je toestel dual-sim ondersteunen dan is een tweede abo een optie, al is ook dat niet ideaal.

Friesian
  • Forum Expert
  • April 7, 2026

Ik herinner me nog een  mo(e)derator en die had zo meerdere abonnementen zowel bij Simyo als bij KPN. Zelfs 50GB was voor haar niet toereikend. Ze heette Angela. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • April 7, 2026

Voor zover ik weet heet ze nog steeds zo.

Friesian
  • Forum Expert
  • April 7, 2026

Voor zover ik weet heet ze nog steeds zo.

Klopt, maar ze is niet meer werkzaam bij Simyo. 

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • April 7, 2026

Hoi ​@BuffaloBill,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je al goede reacties hebt gekregen! 

Helaas bieden wij geen grotere bundels aan dan die op dit moment op onze website staan. Met de tip van ​@JanD kan je wellicht je abonnement verlengen en de bundels verdubbelen naar 40GB. Verlengen kan je doen via Mijn Simyo (app) > Instellingen > Abonnement.

We hebben intern al meerdere keren voorgelegd dat de wens is om grotere internet bundels aan te bieden maar helaas is daar nog niks mee gedaan. We kunnen niet meer doen dan dit voorleggen bij de afdeling die hierover gaat. Bedankt voor je feedback in ieder geval! 

Mocht het niet lukken met verlengen dan hoor ik het graag, ik help je dan graag verder 😊.

Groetjes,
Amy