Skip to main content

.

Goedemorgen,

gisteren ben ik rond 5 uur begonnen aan een wandeling met een vooraf gedownloade podcast. Een halfuur na het begin van mijn wandeling kreeg ik opeens een sms dat er 80% van mijn internetbundel van 20 gb was gebruikt. Na het bekijken van mijn gebruik blijkt inderdaad dat er in een halfuur 15 gb aan internetdata is gebruikt. Ik heb mijn telefoon dat halfuur niet in mijn handen gehad.

Ik heb dit ook al telefonisch met de klantenservice besproken maar zij kunnen me geen inzicht geven in waar dit verbruik vandaan komt.

Ik geloof niet dat het überhaupt mogelijk is om in een halfuur 15 gb aan data te gebruiken en wil graag weten wat er is gebeurd, aangezien ik nu te weinig over heb voor de rest van de maand.

ik ben jarenlang trouwe klant geweest maar dit doet me eraan denken om over te stappen naar een andere provider. Normaal gesproken kom ik in een hele maand niet eens aan 15 gb.

Zoals je weet, kun je sinds vorige maand per 1 juni een dataplafond aanzetten voor slechts €0,50 per maand per mobiel nummer.

Op app-niveau kun je in je mobiel precies zien welke app de nodige data verbruikt heeft @devushka 

Voor de rest van de maand kun je een databundel bij kopen, als je dan ook het dataplafond activeert, stopt het internet als je door je (extrta) bundels heen bent.

Op app-niveau kun je in je mobiel precies zien welke app de nodige data verbruikt heeft @devushka

J.D.L., had je dan ook niet even dit blog kunnen vermelden? 😉

devushka, in dat blog staat onder andere hoe je “Inzicht” kunt “krijgen in je dataverbruik”. De meeste smartphones houden dat per app bij.

Simyo biedt maximaal 256 Mbps aan. Dat is 256 Megabit per seconde. 1 Byte is 8 bits. 256 Megabit per seconde is dus 32 MegaBytes per seconde. In 30 minuten zitten 1800 seconden. 32 MegaByte per seconde maal 1800 seconden is 57600 MegaByte. In een half uur kan 15000 MegaBytes wel verbruikt worden.

Ik heb geen inzicht in ‘blogs’ @Groentjuh , laat mij maar op mijn manier lekker ‘aanmodderen’.

Je hoeft toch niet alles voor te kauwen aan klanten, klanten kunnen toch ook zelf op onderzoek gaan op de website?

Hoi @devushka,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat zowel @Groentjuh als @J.D.L. je al deels antwoord hebben gegeven op jouw vraag. Ik zou graag met je willen meekijken op jouw aansluiting, zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw 06-nummer en persoonlijke gegevens? 

Thanks heren @Groentjuh en @J.D.L. !

Groetjes,
Seren

Reageer