.

Vraag

Welke juridische grond heeft Simyo om eerdere coulances te gebruiken als grond om je niet meer tegemoet te komen?

  • 25 April 2022
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Badge

Ik ben verwikkeld in een discussie over een rekening met simyo. Ze doen het nu af met ‘obv eerdere coulances’ komen we je niet meer tegemoet. Ruikt behoorlijk naar: je hebt gelijk maar we willen je geld alsnog dus doen we alsof het een coulance zou zijn en verschuilen we ons achter een eerdere losstaande coulance van maanden terug om het dispuut te sluiten.

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als behulpzame klant zie ik dit op de volgende wijze:

Ik gok dat je meerdere malen buiten je (data-)bundel bent gegaan.

Simyo rekent een flink bedrag voor gebruik van data buiten een databundel en laat je met volle snelheid buiten de bundel doorgaan. Daardoor is het mogelijk om snel een flinke rekening buiten de bundel op te bouwen.

Als je puur gaat kijken naar de regels, voorwaarden en tarieven, waar je mee akkoord bent gegaan, voert Simyo, indien ze geen coulance bieden, simpelweg de overeenkomst met jou uit.

Ze staan vrij om natuurlijk kortingen en coulance te bieden, maar zijn daar niet toe verplicht. Net zoals je kan proberen om af te dingen bij het kopen van spullen. Je mag dat proberen te doen bij een verkoper en soms lukt dat en soms ook niet. De verkoper is niet verplicht iets aan de prijs te doen.

Er zijn altijd wel uitzonderingen op de regel te vinden. Als je bijvoorbeeld “Internet op je mobiel” via Mijn Simyo uit zou gezet hebben, maar door een technische fout bij Simyo toch door kan blijven internetten, levert natuurlijk een ander verhaal op. Ik verwacht echter niet dat dat hier speelt.

In de praktijk geeft Simyo veelal beperkt coulance en gebruikt dat contact moment zo goed mogelijk om de klant te informeren in hoe de klant kan voorkomen, dat hij/ze weer buiten de bundel gaat. Als een klant een keer in onwetendheid per ongeluk buiten de bundel gaat, biedt Simyo veelal coulance. Tijdens het contactmoment zal dit blog zal jou vast zijn toegestuurd. Mogelijk is ook geholpen met het achterhalen waarom je buiten de bundel bent gegaan. Onbedoeld en ongeïnformeerd wil Simyo een klant niet zo'n hoge rekening sturen, maar eenmaal geïnformeerd hoopt Simyo wel dat daar iets mee gedaan wordt. (Data limiet op android instellen bijvoorbeeld).

Begrijp mij overigens niet verkeerd; het is niet klantvriendelijk dat Simyo geen mogelijkheid biedt om als klant te voorkomen dat je een hoge rekening van ze kunt krijgen. Daar zou ik zeer graag verandering in willen zien. Tegelijkertijd heb ik een voor mij ruime bundel en op toestellen (allemaal Android) een datalimiet ingesteld, waarmee ik de meeste problematiek op dat punt voorkom.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @FFHogervorst,

Bedankt voor je bericht.

Ik zie contact hebt opgenomen via de mail met ons. Deze heb ik zojuist beantwoord, ik hoop je daar geholpen mee te hebben. 

Groetjes,
Seren

Reageer