.

Waarschuwing: Waarom kan een Simyo abonnement leiden tot financiële problemen?

  • 20 August 2021
  • 2 reacties
  • 138 Bekeken

Sinds enkele maanden tevreden klant van Simyo en zelfs mijn gezin ook een abonnement gegeven… tot vandaag. 

Vanmiddag niet direct een sms opgemerkt dat mijn internetbundel was verbruikt en in 6 minuten 280 euro aan kosten gemaakt, gewoon door op een site ingelogd te zijn

Dit is excessief en geeft een het gevoel van opgelicht te worden.

Ik vind nu op het forum vele vergelijkbare verhalen. Een zorg is het abonnement van de kinderen die vast niet altijd direct adequaat reageren op een sms. Zo vormt een Simyo abonnement een groot verborgen financieel risico.

Afgaande op wat hier in het forum staat is dit een bekend probleem en is er bij Simyo geen incentive om dit onverantwoorde financiele risico af te dekken. Bizar ook dat de consumentenbond dit kennelijk niet meeweegt in de beoordeling van Simyo. Ik zal in ieder geval met hen in contact treden en vragen om actie.

Voor nu voor iedereen dit bericht als (nogmaals) een belangrijke waarschuwing.

en hopelijk neemt Simyo zijn verantwoordelijkheid als bedrijf

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi waarschuwing, 

 

Welkom op het Simyo forum! 

 

Het is begrijpelijk dat je niet blij bent geweest met de kosten die er zijn gemaakt door verbruik buiten de bundel. Wel zie ik op jouw aansluiting dat we je tegemoet zijn gekomen door een deel van de kosten voor onze rekening te nemen. Naast dat we altijd een dubbele waarschuwings-sms sturen op het moment dat je (bijna) over de internetbundel gaat, kan je op de Mijn Simyo app goed je verbruik in de gaten blijven houden en mocht er dan toch iets mis gaan willen altijd meedenken als er per ongeluk en onbedoeld zoveel kosten zijn gemaakt. 

 

Verder zou ik je willen aanraden om dit blog goed door te nemen. Hierin staan een heleboel verschillende en erg handige tips om verbruik buiten de bundel tegen te gaan en je telefoon helemaal in te stellen naar hoe jij dat zelf prettig vindt. 

 

Mocht ik je verder nog ergens bij kunnen helpen, laat je het dan weten? 

 

Groetjes,

Tessanne 

Beste Tessanne

Helaas wederom geen inhoudelijke reactie van jullie kant behalve ‘eigen schuld, dikke bult’ want we sturen een sms als je 80% hebt verbruikt en een sms als je bundel op is. Zoals je kunt lezen op je eigen forum leidt deze strategie niet zelden tot excessieve kosten bij je klanten en soms schrijnende verhalen van kinderen die niet adequaat reageren op een sms. Lezend in jullie forum gaan jullie steeds niet in waarom jullie desondanks deze strategie - in tegenstelling tot andere providers - handhaven. Dit zal onderdeel van het verdienmodel zijn als budgetprovider, maar de vraag is of de stroom aan negatieve berichten op je eigen forum en andere sociale media uiteindelijk niet meer kost.

Inderdaad komen jullie eenmalig 50% tegemoet in de kosten, maar het feit dat ik nog steeds 140 euro moet betalen voor 6 minuten online zijn zal jou als medewerker van Simyo ook niet trots maken op het bedrijf waar je voor werkt.

Nogmaals, belangrijk dat Simyo zijn verantwoordelijkheid neemt en stopt met deze onredelijke strategie.

 

 

Reageer