.

Beantwoord

Waarom werkt 4G niet?

  • 17 November 2020
  • 1 reactie
  • 346 Bekeken

Sinds deze week lukt het mij niet mijn 4G te gebruiken. Telkens als ik hem aanzet maakt hij geen verbinding en doet hij het niet. Wel komt er bovenin de hoek van mijn scherm het 4G teken te staan. Gek? Wat moet ik doen? De instellingen in de Simyo app zijn nooit veranderd dus heel apart?

Groetjes

icon

Beste antwoord door Tessanne 18 November 2020, 11:44

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Anne,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Wat vreemd dat je sinds deze week ineens geen internet meer hebt! Het is heel begrijpelijk dat dit erg storend kan zijn en daarom help ik je ook graag bij het vinden van een oplossing.

Op jouw aansluiting heb ik in ieder geval kunnen zien dat de instellingen voor het internet correct aanstaan! Wel heb ik voor de zekerheid de optie voor internet op jouw simkaart gereset. Om deze reset af te ronden moet de telefoon voor 15 minuten uitgeschakeld worden op het moment dat je deze reactie leest. Dan kun je daarna controleren of de mobiele gegevens in de telefoon aan staan en weer werken.  

 

Mocht dit niet hebben gewerkt kun je nog proberen om het internet handmatig opnieuw in te stellen op jouw telefoon. Dat kun je doen met behulp van onze toestelhulp. Hier zoek je jouw type telefoon en type toestel op en drukt je bij het kopje internet op handmatig instellen. Dan volg je alle stappen nauwkeurig en heb je op deze manier jouw internet weer correct ingesteld. 

 

Werkt dit ook niet? Stop dan jouw simkaart even in een ander toestel en test of het internet het dan wel doet. Op deze manier kunnen we nagaan waardoor het probleem ontstaat, door de simkaart of het toestel. 

 

Hopelijk kom je er uit met deze tips! Laat je weten of het is gelukt het internet weer aan de praat te krijgen? 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer