.

Vraag

Waarom staat mobiel internet aan op nieuwe SIM?

  • 22 December 2022
  • 6 reacties
  • 68 Bekeken

Staat het mobiel internet standaard aan bij een nieuwe simkaart? Ik heb net een nieuwe telefoon en sim in gebruik genomen en nu is er voordat ik wifi kon instellen al voor 30 euro internet gebruikt zonder melding. Dit vind ik schandalig en zou niet moeten kunnen. Kan dit gecorrigeerd worden?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik geloof dat dat aan de precieze situatie ligt. Prepaid staat het geloof ik standaard aan; Bij sim-only is het geloof ik afhankelijk van of wel of niet een databundel besteld is.

Een moderator (= Simyo medewerker) kan dat waarschijnlijk morgen bevestigen. Of er financieel iets kan gedaan worden zal hij/zij ook moeten bekijken.

Reputatie 7

@EchNie Ja, mobiel internet staat standaard aan. In het verleden werd hierover al eens gesproken en ik meen zelfs dat Simyo door ons werd geadviseerd om die optie standaard uit te schakelen. Dus een ‘opt-in’ i.p.v. een ‘opt-out’. Ik kan hier echter geen conversatie meer van vinden.

Wat Simyo aan jouw kosten kan gaan doen weet ik niet. Daarover zal @Amy of @Roeqajja iets van gaan moeten vinden. Meestal vragen een van hen je om een prive bericht te sturen waarna ze even mee gaan kijken.

Reputatie 7

Oh, dit is wel zo irritant!! @Groentjuh Ben je net bezig met het typen van een reactie, zie je na plaatsing er van, dat er al werd gereageerd.

@Amy Ik gaf dit van de week ook al aan bij twee van mijn gelijktijdige reactieS met jou. Alsjeblieft laat Insided een melding inbouwen in de trant van ‘Er wordt nu een reactie opgesteld’ o.i.d.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @EchNie,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt! De internet optie staat automatisch aan op de simkaart zowel bij prepaid als bij een Sim Only, ook als je geen internetbundel kiest tijdens de bestelling. Hierbij ook gelijk een toelichting op jouw antwoord @Groentjuh 😊! Mocht er vervolgens internet worden gemeten op de simkaart dan wordt dit van je beltegoed afgehaald. Wel vullen wij dit altijd aan tot €0,00 zodat je nooit in de min kan uitkomen. Ik zal jouw tip hierover zeker meenemen! 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of ik nog iets voor je kan betekenen wat betreft het beltegoed.

Bedankt heren voor jullie reacties @RicoK en @Groentjuh!

Groetjes,
Amy

Ik kan mij herinneren dat er in de welkomst mail zou staan dat het internet standaard aan staat, klopt dit (nog)? Wellicht moet hier inderdaad beter voor gewaarschuwd worden of nog beter, internet in Nederland standaard op in MijnSimyo uit laten bij nieuwe simkaarten. 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

@RicoK Ben ik met je eens! Zou handig zijn als er een optie in beeld komt waarbij je ziet wie er een bericht aan het typen is. Bedankt voor de tip, ik zal dit zeker meenemen 😊.

 

@Ray Het klopt inderdaad dat dit wordt aangegeven in de e-mail die wij sturen. Bij een prepaid aansluiting staat dit vermeldt in de e-mail met de titel '’Je persoonlijke inloggegevens voor Mijn Simyo!'’ Hierin staat het volgende: '’Let op: Mobiel internet staat standaard aan op je simkaart. Zonder bundel betaal je € 0,15 per MB. Wil je geen gebruik maken van mobiel internet? Zet dit dan uit op Mijn Simyo in de instellingen.'’

Groetjes,
Amy

Reageer