.

Beantwoord

Waarom is er 500 MB verbruikt google play store, zonder updates?

  • 10 August 2021
  • 2 reacties
  • 378 Bekeken

Vandaag kreeg ik een melding dat ik door mijn beltegoed heen was, ik gebruik prepaid. In de app zag ik dat ik meerdere keren rond de 8,80 euro had verbruikt aan internet kosten. 

Later vond ik op mijn mobiel terug dat ik meer dan 510 MB heb verbruikt in de google play store. Echter heb ik deze app helemaal niet gebruikt vandaag en kon ik ook niet vinden waardoor dit verbruik kwam, er zijn namelijk geen recentelijke updates geweest. De laatste was 2 dagen geleden. Ik heb ook geen apps gedownload, dus dat kan het ook niet zijn.

 

Ik vind het erg vervelend dat ik nu zoveel geld moet betalen (namelijk 15 cent per MB, wat op ruim 80 euro uitkomt) terwijl ik dit niet eens heb gebruikt. 

 

Hoe kan ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door Ray 11 August 2021, 06:45

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hoi @NadiaT 

Om dit in de toekomst te voorkomen adviseer ik je onderstaande te volgen.

  1. Open de PlayStore
  2. Klik op je Foto / initialen rechtsboven in.
  3. Klik op instellingen en vervolgens op Netwerkvoorkeuren.
  4. Stel alles 3 de opties daar in op alleen Wifi. Hiermee voorkom je onbedoelde updates via je data verbinding van Simyo.

Over de gemaakte kosten kan ik niet oordelen, daar gaat iemand van Simyo over die hier ook zal reageren.

Het verbruik is echter wel door de Play store verbruikt. Kan ook een update zijn van de Playstore zelf. Dit kun je zien in de beveiligingsinstellingen van je telefoon en heet Google Play-systeemupdate. Bij mij is de laatste van 1 september 2021.  

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Nadia, 

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Heel goed dat je dit even komt navragen, het is namelijk een erg vervelende situatie. De instellingen in de telefoon en van de apps zijn nu toch echt de grootste boosdoener geweest, daarom wil ik je aanraden de tip van Ray op te volgen en dit blog goed door te nemen. In dit blog staan namelijk een heleboel handige tips om ongemerkt en ongewenst verbruik te voorkomen! 

Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten! 

 

Bedankt Ray voor de tip! 

 

Groetjes, 

Tessanne 

Reageer