Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom heb ik geen netwerk?

  • 26 september 2016
  • 20 reacties
  • 443 Bekeken

Als ik buiten het bereik van wifi ben kan ik geen gebruik maken van internet. Ik heb een Samsung j1 2016
icon

Beste antwoord door Caspar 27 september 2016, 12:55

Hoi weteringb,



Welkom op 't forum.



Wat vervelend dat je internet het niet doet wanneer je buiten bereik van de WiFi bent. Kun je dan wel bellen/gebeld worden?



Ik heb je aansluiting erbij gepakt en in ieder geval jouw internet gereset. Hiermee heb ik de instellingen van jouw internet opnieuw aangemeld op 't netwerk. Doe even je toestel voor 10 minuten helemaal uit en kijk daarna of het heeft geholpen!



Ik hoor graag van je!



@RicoK bedankt voor je hulp!



Groetjes,

Caspar
Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 7
Heb je internet op je mobiel aan staan in je Mijn Simyo?

Als je dit aan hebt staan dan kun je via de Toestelhulp alle instellingen nalopen. Zie: https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/samsung/galaxy-j1-j100h

Let wel op de kosten van internet op je mobiel. Als je geen bundel hebt, kunnen de kosten oplopen.

Succes.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi weteringb,

Welkom op 't forum.

Wat vervelend dat je internet het niet doet wanneer je buiten bereik van de WiFi bent. Kun je dan wel bellen/gebeld worden?

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en in ieder geval jouw internet gereset. Hiermee heb ik de instellingen van jouw internet opnieuw aangemeld op 't netwerk. Doe even je toestel voor 10 minuten helemaal uit en kijk daarna of het heeft geholpen!

Ik hoor graag van je!

@RicoK bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Hallo Caspar,

Hartelijk dank voor de moeite.
Ik kan wel bellen en gebeld worden en ik heb je advies opgevolgd.
Het lijkt er inderdaad op dat dit geholpen heeft.

Hartelijk dank.
Ben
Reputatie 3
Badge +5
Hoi weteringb!

Enorm goed dat het heeft geholpen! Als we je weer kunnen helpen of als je gewoon gezellig wilt hangen op het Forum, dan ben je altijd van harte welkom!

Groetjes,
Ilias
heren en dames
ik heb het zelfde probleem met andere samsung telefoon.Samsung Galaxy J5 (2016)
wifi werkt prima. maar geen internet als ik buiten wifi bereik ben.
Ik heb op de service pagina internet voor in nederland aangezet.
Beste allen, heb hetzelfde probleem
Internet staat aan in de instellingen maar doet het sinds gisteravond niet meer
Wat te doen ?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Cybermage2you en Aangen,

Ik wil jullie beiden welkom heten op het Simyo Forum! :)

Wat ontzettend vervelend dat jullie internetproblemen ervaren! Ik heb voor jullie beiden een reset uitgevoerd op de internetoptie. Willen jullie je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit het probleem op!

Als dat niet werkt, dan wil ik jullie aanraden om de Toestelhulp tool te raadplegen. Met deze tool kun je je internetinstellingen controleren. Op die pagina klik je op je eigen telefoon, en vervolgens op 'Internet'.

Mocht ook dit niet werken, dan is het het handigst om je simkaart in een ander toestel te plaatsen en andersom. Op die manier komen we erachter waar de kern van het probleem zich bevindt.

Houden jullie me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Hoi weteringb!

Enorm goed dat het heeft geholpen! Als we je weer kunnen helpen of als je gewoon gezellig wilt hangen op het Forum, dan ben je altijd van harte welkom!

Groetjes,
Ilias
Hallo,

Helaas, ik was te optimistisch.
De internetverbinding is nog steeds waardeloos.
Ik kan er niets van op aan.
De toestelinstellingen zijn allemaal goed maar ook thuis heb ik heel onregelmatig verbinding.

Groet,
weteringb
Badge
Hoi @Caspar,

Bij mij precies hetzelfde probleem. Sinds donderdag rond 16.30 uur had ik geen mobiel internet meer. Er stond een melding met: geselecteerd netwerk (simyo) niet beschikbaar. Ik heb hem al meerdere malen opnieuw opgestart en ook helemaal uit gedaan en opnieuw aan gedaan. Ook een kwartiertje uit laten liggen. Maar dit hielp dus niet.

Zou je voor mij misschien ook een reset op internet kunnen uitvoeren? Ik hoop het!

Groet Lies
Bij mij heeft het toch niet geholpen.
Ik heb mijn internetbundel maar stopgezet want wel betalen en niet kunnen gebruiken vind ik zonde van het geld.

groet, Ben
Hallo,

Het feit dat ik ineens geen internet of verschrikkelijk instabiel internet heb, heeft dat soms met simyo te maken?

groet, Ben
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Ben,

Wat jammer dat de reset toch niet het gewenste effect heeft gehad. De enige manier om erachter te komen of er iets mis is met je simkaart, is het uitvoeren van een kruistest. Dit houdt in dat je jouw simkaart tijdelijk in een ander toestel plaatst en een andere simkaart in jouw telefoon probeert.

Laat je me weten of dit is gelukt?

@Lies Wat vervelend dat jij dit ook ervaart! Ik heb naar aanleiding van je eigen topic een reset op je internetoptie uitgevoerd. Heeft dit het probleem verholpen?

Groetjes,
Sean
Helaas heb ik slechts de beschikking over 1 telefoon.
Ik heb mijn simkaart eruit gehaald en hem na 20 minuten erin gezet.
Het lijkt erop dat het internet het nu wel doet maar nu krijgt hij geen verbinding met wifi en dat terwijl het wachtwoord van wifi wel goed is.

groeten, Ben
Reputatie 3
Badge +5
Hoi weteringb,

Wat fijn dat het weer werkt. Gelukkig! Wel vervelend dat je geen verbinding kunt maken met de wifi.

Helaas is het zo dat wij niet veel kunnen betekenen voor je wat betreft de wifi. Dit staat namelijk los van Simyo. Dit kan dus een toestelgerelateerd probleem zijn of gerelateerd aan je modem. Ik raad je aan om je modem even te resetten en het nogmaals te proberen.

Neem anders even contact op met de provider van je wifi.

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Ilias
Ik heb contact gehad met de provider.
Het wifi-signaal was te zwak en zowel mijn telefoon als tablet ondersteunen geen 5 G.
Nu zie ik wel dat mijn telefoon 4G moet kunnen hebben maar dat kan ik momenteel niet veranderen omdat ik al een verandering heb doorgevoerd bij simyo.

Groet, Ben
Hier hetzelfde probleem...
Telefoon al een paar keer aan en uit gezet, maar helaas geen mobiel internet (alleen wifi, verder wel bereik)
Bij mij lijkt het opgelost.
Ik heb de simkaart er een poosje uitgehaald en na 20 minuten weer geplaatst.
Ben
Bedankt! Heeft bij mij tot zover ook gewerkt 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Weteringb en Hv19,

Wat prettig dat het probleem opgelost is! 🙂

Mocht je in de toekomst nog een vraag hebben, aarzel dan niet om 'm te stellen!

Groetjes,
Jihane

Reageer