.

Vraag

Waarom gaat mijn internetbundel zo verschrikkelijk snel?!

  • 6 October 2021
  • 5 reacties
  • 317 Bekeken

Hallo,

Vandaag is mijn internetbundel in een paar minuten tijd verbruikt, zonder dat ik er gebruik van heb gemaakt. Automatische updates staan uit. Als ik bij mijn verbruik ga kijken dan zijn er allemaal blokken van 59MB verbruik. Heeft iemand hier een verklaring voor? Normaal krijg ik mijn bundel nooit op, ik hou meestal de helft over. Aan mijn telefoon instellingen is niets veranderd. 
 

Gr. Belrijs


5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Datasessies bij Simyo zijn altijd maximaal 59MB lang. Ze worden namelijk gesplitst als je groter dan 59MB zijn.

In dit blog staat hoe je het beste kunt uitvinden waar je toestel data aan heeft verbruikt. Ook staan er tips over hoe je toestel kunt instellen op manieren dat zo min mogelijk data wordt verbruikt.

Beste Groentjuh,

Ik mijn telefoon nu anderhalf jaar en nooit iets veranderd aan de instellingen, gebruik WiFi waar het beschikbaar is en mijn verbruik is redelijk constant. Alle data is verbruikt terwijl mijn telefoon niet actief in gebruik was. Ik kreeg een SMS dat mijn databundel voor 80% was verbruikt, op dat moment ga ik kijken op mijnsimyo en zie dat mijn databundel is verdampt zonder dat er ook maat 1app actief was. Ik heb dit een aantal jaar geleden ook al eens gehad en toen heb ik een gratis bundel gekregen. Als ik op dit probleem google ben ik niet de enige, dus denk ik dat er ergens iets fout gaat bij simyo.

Omdat dit nu de tweede keer is dat het mij overkomt begin ik het vertrouwen te verliezen in simyo, ik ben regelmatig in het buitenland en dan wil je niet met dit probleem geconfronteerd worden.

Gr. Belrijs

Reputatie 7
Badge +9

Belrijs, bijna alle moderne toestellen houden bij welke app hoeveel dataverbruikt. Mogelijk als u de uitleg van dat blog gebruikt, kunt u in uw toestel mogelijk zien welke app dat hoge dataverbruik heeft veroorzaakt.

Simyo's medewerkers kunnen dit simpelweg niet zien.

Reputatie 7

@Belrijs  Ik heb een Apple One Family abo inclusief Apple Music, maar ik kan die app niet gebruiken. De instellingen in mijn iPhone laten zien, dat deze app zo maar 's nachts terwijl deze naast mij en op een paar meter van de WiFi router vandaan ligt, zo maar gedurende de nacht 1,2 GB aan data verbruikt. Hoe dan? Geen idee. Alle instellingen nagelopen en gewijzigd indien mogelijk/duidelijk, maar zonder resultaat. Apple weet er van, dat er gebruikers zijn, waarvan de app Apple Music op hun telefoon erg veel data verbruikt, maar een oplossing is er (nog) niet.

Kijk dus eerst eens bij de apps in de instellingen in je telefoon en hun data verbruik zoals @Groentjuhaangeeft.

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Belrijs 

Goed dat je een bericht plaatst en wat vervelend dat je bundel er zo snel doorheen gegaan is! 

De simyo Experts @Groentjuh  en @RicoK  heb je al wat waardevolle informatie  en tips gegeven, maar volgens mij is het jou nog steeds erg onduidelijk waarom en hoe dit gebeurt is! Ik zou graag even willen meekijken naar je aansluiting. Dan nemen we het verbruik even samen door en kijken we naar eventuele tegemoetkomingen indien je hoge kosten hebt gemaakst hierdoor. Zou je mij een privé bericht willen sturen via  deze chat? Dan kan ik je daar om wat persoonlijke gegevens vragen.

Het lijkt me sowieso wel verstandig om deze blog over databesparing door te nemen, omdat je telefoon blijkbaar toch iets aan het registreren is waar jij je niet bewust van bent. Ook kan de functie WiFi-ondersteuning een dader zijn dit plotse verbruik. Deze functie zorgt er simpelweg voor dat als jouw wiFi om om 1 of andere reden niet te sterk genoeg is voor het gene wat er op dat moment bezig is, dat hij dan automatisch ondersteunt met 4G. 

Ik hoor graag van je!

Groetjes,

Veerle

 

Reageer