.

Vraag

verbruik buiten bundel, wat nu?

  • 26 May 2023
  • 3 reacties
  • 54 Bekeken

Afgelopen dinsdag kreeg ik om 12:28 een sms’je dat mijn internet bundel op was en tegelijkertijd kreeg ik sms’jes dat ik al EUR 60,5 buiten mijn bundel verbruikt had. Dit is zeer vreemd. Als ik een sms’je krijg dat mijn bundel op is, dan kan ik niet tegelijkertijd al EUR 60,5 buiten de bundel zitten / wordt mij niet de kans geboden om te stoppen met internetten of data bij te kopen. Daarnaast gaf de app op het moment van het sms’je aan dat de app up to date was en er geen verbruik buiten de bundel was. Er gaat hier iets dus niet goed en dit is niet mijn schuld. Op deze manier kun je je verbruik nooit goed managen. Graag zou ik in contact komen om dit zsm op te lossen. 
 

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Je geeft in je bericht aan sms’jes wat werd daar nog meer aangegeven?

waarschijnlijk zat je in die bewuste periode op een boot of in het buitenland.

Reputatie 7
Badge +9

Daarnaast gaf de app op het moment van het sms’je aan dat de app up to date was en er geen verbruik buiten de bundel was. Er gaat hier iets dus niet goed en dit is niet mijn schuld. Op deze manier kun je je verbruik nooit goed managen. Graag zou ik in contact komen om dit zsm op te lossen.

De Simyo app loopt altijd een beetje achter. Die SMSjes zijn altijd leidend, want die worden real-time door het netwerk precies op tijd gestuurd. De app krijgt een aantal keer per dag jouw gebruik door, dus loopt die iets achter.

Ik denk dat er een korte tijd veel verbruik was en daardoor deze SMSjes een zeer korte tijd na elkaar zijn verstuurd. Omdat je in het buitenland was, was dataroaming bij 60,50 geblokkeerd. Wees blij dat je in het buitenland was, want in Nederland zou die teller gewoon nog een tijdje doorgegaan zijn! (Simyo biedt geen dataplafond o.i.d!)

Het lijkt mij verstandig om te kijken via de tips in dit blog, waar er veel data aan opging. Eventueel waar mogelijk is het ook verstandig om databesparende tips door te voeren. Helaas is dat op iOS dat wat lastig en is het instellen van de datalimiet op het toestel zelf niet mogelijk (zoals bij vele android toestellen wel kan)

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Mjb92,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! 

Het klopt inderdaad dat wij geen dataplafond hebben, om deze reden sturen wij waarschuwingsberichten bij 80% en bij 100% verbruik van je bundel zodat je op de hoogte bent dat je bundel (bijna) op is. Zodra je bundel op is, betaal je een buitenbundeltarief. Je kunt dan ook het best MB's bijkopen via Mijn Simyo of je internet uitschakelen om extra kosten te voorkomen.

Ik kan me voorstellen dat het een keer mis kan gaan en wil daarom met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Dit is geen garantie, maar ik wil het graag proberen :).

Bedankt voor de hulp! @Ron H en @Groentjuh 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer