.

Vraag

Synology DsCam en DDNS geblokkeerd?

  • 17 August 2022
  • 8 reacties
  • 112 Bekeken

Badge

Net overgestapt naar Simyo met nummerbehoud omdat de dekking van KPN thuis beter door onze betonnen muren komt. Ik heb hierna direct een internetbundel aangeschaft om te testen.

Nu merk ik dat mijn Synology DsCam app niet meer verbinding kan leggen via het KPN netwerk buitenshuis, via mijn externe domain, met mijn Synology NAS.

Op oude sim van andere provider nooit problemen gehad. Wordt poort 5001 en 9901 door jullie geblokkeerd? Ik gebruik een prepaid Simyo sim.

Ik hoor graag een reactie hierop...anders moet ik helaas terug naar mijn oude provider.

Dank alvast.


8 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @SimyoRookie,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je de Synology DsCam app niet kan gebruiken! Ik heb dit even nagevraagd bij de technische dienst. Helaas kunnen wij hier niks op aanpassen. Kan het misschien zijn dat je deze app hebt geïnstalleerd met het nummer en de simkaart van de vorige provider? Wellicht zal de app dan alleen werken met die simkaart. Mijn excuses dat ik hierin verder niks voor je kan betekenen.

Groetjes,
Amy

Badge

Volgens mij staat er iets niet goed bij jullie of julie blokkeren gewoon bepaalde domeinnamen.

Ik heb volgende even uitgetest op mijn mobiel via jullie 4G netwerk.

  • als ik via safari webbrowser mijn domeinnaam met poortnummer probeer te bereiken dan vind die hem niet.
  • als ik via safari webbrowser met ip-adres (ipv domeinnaam) en poortnummer intik, dan kom ik wel op mijn NAS terecht. Dit werkt dus.
  • hierna heb ik hetzelfde geprobeerd met de app en daar kom ik dus via mijn directe ip-adres ook op, maar niet via mijn domeinnaam

Mijn domeinnaam heeft een SSL certificaat en alles werkte eerder bij de andere provider. Dus volgens mij blokkeren jullie domeinnamen of jullie domeinnaam resolver is niet goed ingesteld of zet onbekende sites op een zwarte lijst.

 

Als ik Synology QuickConnect aanzet dan werkt het wel, maar dit is een extra stap richting Synology servers die mijn request dan door verbindt met mijn domeinnaam. Dit is gewoon traag op jullie 4G heb ik gemerkt. Dus QuickConnect aanzetten is geen optie voor mij. Het zou zoals bij mijn oude provider moeten werken; nl direct naar mijn domeinnaam met SSL certificaat toe.

 

Als ik rechtstreeks het ip-adres moet intikken in de app waarbij mijn SSL certificaat dus niet gecontroleerd wordt, is het helaas nutteloos voor mij en zal ik toch weer mijn nummer terug moeten laten overbrengen naar mijn oude sim provider.

Reputatie 7
Badge +9

Mijn domeinnaam heeft een SSL certificaat en alles werkte eerder bij de andere provider. Dus volgens mij blokkeren jullie domeinnamen of jullie domeinnaam resolver is niet goed ingesteld of zet onbekende sites op een zwarte lijst.

Als ik rechtstreeks het ip-adres moet intikken in de app waarbij mijn SSL certificaat dus niet gecontroleerd wordt, is het helaas nutteloos voor mij en zal ik toch weer mijn nummer terug moeten laten overbrengen naar mijn oude sim provider.

Wat ik mij kan indenken dat DNSSec of dergelijke beveiliging stuk loopt op jouw domein en dat de resolver van je vorige provider daar niets mee deed. Mogelijk dat KPN's resolver dat wel doet?

Dat is eventueel met een tooltje te testen.

Simyo gaat niet zomaar domeinnamen op een blacklist gooien, dus dat lijkt mij niet het probleem.

Badge

Na mijn test en support met Synology is het uitgesloten dat de oorzaak bij de NAS / app software ligt.

Ook een paar keer met de support van mijn ddns provider gechat en alles doorlopen met de conclusie dat aan de kant van mijn domein toch alles goed is ingericht.

Verisignlabs analyse en dnsviz.net op los gelaten, alle bolletjes groen en een warning dat dnssec specificatie niet met SHA-1 werkt. Ik denk niet dat deze warning de oorzaak kan zijn toch(?)

 

Samen met deze partijen denk ik toch dat Simyo het domein/ddns blokkeert. Safari webbrowser kan al mijn domeinnaam niet herkennen/terugvertalen naar het ip-adres. Dus ik denk dat er gewoon wat vreemds gaande is op het Simyo netwerk.

 

Het kan toch niet waar zijn dat ik de enige ben die een domein en NAS gebruikt bij Simyo? Ik hoor graag of anderen ook deze problemen ervaren.

 

Ik wacht nog een paar dagen..misschien dat nameservers zich nog moeten synchroniseren of zo(?)...daarna maar weer terug naar T-Mobile (😩)...gelukkig had ik hier nog geen jaarcontract afgesloten zeg 🤡

 

Dank nog voor de reacties/hulp.

Reputatie 7
Badge +9

De warning " /DS (alg 13, id 14102): DNSSEC specification prohibits signing with DS records that use digest algorithm 1 (SHA-1). ” zal geen problemen geven; Dat zou ik wel gemerkt hebben.

Ik zou graag verder mee willen denken/proberen maar ik weet helaas niet over welk domein het gaat. Dat maakt verder precies kijken wat er gebeurd vrij lastig! Ik ben behulpzame klant, die graag meedenkt, maar begrijp ook wel dat je graag je privé domein voor jezelf houd. Mocht je het privé willen delen zodat ik ook kan mee proberen dan zou per privébericht kunnen delen.

Badge

Schiet me lek, maar het WERKT vandaag! 😀😀😀...iemand in het geheim nog aan de knoppen gedraaid of zo gisteravond? 🤡...of moest iets nog syncen met het domein?

 

Gisteren lukte het me nog alleen met mijn thuis wifi en 4G met VPN op de mobiel om met de app naar mijn domein en IP te gaan. Nu lukt het ook alleen op de 4G netwerk (yippie!).

Nu maar even een tijdje testen met deze app buitenshuis op 4G 😛

 

Alsnog bedankt voor je hulp aanbod @Groentjuh … het is dus niet meer nodig.

 

Fijne dag allen!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @SimyoRookie,

Wat fijn dat het nu wel lijkt te werken! @Groentjuh Bedankt voor je aanbod, dat waarderen we 😊. 

Ik wens je een mooie dag toe! 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @SimyoRookie,

Bedankt voor de update. Wat goed dat het uiteindelijk werkt! Wij hebben geen aanpassingen gemaakt, maar ik ben blij dat het toch is gelukt 😊.
En jij super bedankt voor je behulpzaamheid @Groentjuh!!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer