Tijdens onze recente vakantie is mijn partner over zijn databundel heen gegaan. We kwamen net van de veerboot af, waar we onze telefoons hadden uitgezet. Daarom dacht hij dat hij extra kosten had gemaakt doordat we op de veerboot zaten en er toch iets fout was gegaan. Het bleek echter dat hij over zijn bundel heen was gegaan.
We krijgen altijd een waarschuwing als we op 80% van de bundel zitten. We krijgen dus geen waarschuwing als we op 100% van de bundel zitten, alleen een melding dat we kosten maken buiten de bundel, maar niet waarom we die maken. De max kosten worden afgekapt op 60 euro, dat kan kennelijk automatisch.
Ikzelf heb op st Maarten de telefoon aangezet toen we de grens over waren met het Franse deel, waar onze bundels geldig zijn. Helaas pakte de telefoon toch de zender van het Nederlandse deel op, met als gevolg 60 euro schade. Met een andere veerboot kwamen we er ook achter dat de sateliet wordt opgepakt, en we dus flink kunnen dokken. Gelukkig viel in Servie het internet niet uit bij ons hotel, anders hadden we daar ook weer met hetzelfde probleem gezeten. Toch jammer dat het elke keer achteraf bekeken anders had gemoeten.
Ik zou graag:
- Zelf het bedrag kiezen voor de maximale kosten buiten de bundel, en die bij voorkeur op 0 euro zetten.
- Een betere melding krijgen waarom er kosten buiten de bundel worden gemaakt.
Beste antwoord door Roeqajja
Bekijk originele reactie