Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Kloppen de tijdstippen van mijn internetgebruik wel?

  • 29 augustus 2019
  • 16 reacties
  • 722 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
  • Actief Simyaan
  • 170 reacties
Het tijdstip in Mijn Simyo is 8:25 terwijl ik pas na 12:30 gebruik heb gemaakt van internet.. hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Niels 30 augustus 2019, 15:04

Hi XTF,



Wat vreemd! Weet je zeker dat er om 08:25 geen verbruik heeft plaatsgevonden? Zou je in je telefoon kunnen kijken wat er rond dat toestel precies is gebeurd? Gebruik daarvoor dit blog. Ik hoor het graag.



We weten natuurlijk niet of dit eenzelfde soort situatie is als in het door jou gelinkte topic, Ray. Bedankt voor je reactie!



Groetjes,

Niels
Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7
Ik heb hier ooit eens een topic aan gewijd. Nooit 100% opgehelderd.
Reputatie 6
Badge +5
Hi XTF,

Wat vreemd! Weet je zeker dat er om 08:25 geen verbruik heeft plaatsgevonden? Zou je in je telefoon kunnen kijken wat er rond dat toestel precies is gebeurd? Gebruik daarvoor dit blog. Ik hoor het graag.

We weten natuurlijk niet of dit eenzelfde soort situatie is als in het door jou gelinkte topic, Ray. Bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Niels
Reputatie 1
Badge +1
Hi XTF,

Wat vreemd! Weet je zeker dat er om 08:25 geen verbruik heeft plaatsgevonden?


Ja, mobiele data staat normaal uit bij mij.

Zou je in je telefoon kunnen kijken wat er rond dat toestel precies is gebeurd? Gebruik daarvoor dit blog. Ik hoor het graag.


Wat wil je precies dat ik doe? Er staat nogal veel op dat blog...

Het lijkt er een beetje op dat Mijn Simyo 4 uur eerder dan werkelijk aangeeft.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi XTF,

Helemaal bovenaan:

Zo zie je op Android (Samsung) hoeveel data apps verbruiken

  • Open het instellingenmenu.
  • Druk op ‘Gegevensgebruik’.
  • Scroll naar beneden om te zien hoeveel MB’s elke app verbruikt.
  • Druk op ‘Op achtergrond synchroniseren’ om te zien hoeveel MB’s een app verbruikt als deze niet openstaat of als je telefoon vergrendeld is je ‘m niet gebruikt Door de slider naast de app naar links te vegen, voorkom je dat een app de volgende keer MB’s verbruikt zonder dat je zelf de opdracht geeft.

Zo zie je op iOS hoeveel data apps verbruiken

  • Open de ‘Instellingen’-app.
  • Druk op ‘Mobiel netwerk’.
  • Scroll naar beneden.
  • Onder het kopje ‘Mobiele data’ zie je precies hoeveel data elke app verbruikt.
Ik vraag me wel af of dit na 5 dagen nog duidelijk te zien is op het exacte tijdstip. Het verbruik heeft in ieder geval zeker plaatsgevonden, anders kan dit namelijk niet op het netwerk zijn geregistreerd.

Groetjes,

Kevin
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Kevin,

Het gaat niet om de hoeveelheid verbruik, alleen om de tijdstippen..
Mogelijk wordt voor de registratie van mobiel datagebruik een server gebruikt die zich in een andere tijdzone bevindt. In dit geval ergens in het oosten van Noord- of Zuid-Amerika.
Reputatie 6
Badge +4
Hey guys,

Wij geven het tijdstip weer waarop je volgens onze gegevens gebruik hebt gemaakt van mobiel internet. Dat verbruik wordt niet aan de andere kant van de wereld verwerkt en komt rechtstreeks vanaf je simkaart. Onze netwerkspecialisten bevestigen dat het verbruik heeft plaatsgevonden op het op Mijn Simyo weergegeven tijdstip. In hoeverre is het onmogelijk dat mobiele data gewoon aan stond?

Groetjes,
Bas
Reputatie 1
Badge +1
In hoeverre is het onmogelijk dat mobiele data gewoon aan stond?

Elke keer en alleen voordat ik mobiele data aanzet?

Tijd voor een test. Ik heb om 10:00 WiFi uit en mobiele data aan gezet.. ik zal later vandaag een screenshot van Mijn Simyo posten.
Reputatie 1
Badge +1

Reputatie 5
Badge +4
Hoi XTF,

Ik snap dat dit verwarring kan veroorzaken. Het is mogelijk dat je toestel toch op de achtergrond iets gestart is wat internet kost. Op het moment dat je de mobiele gegevens aanzet zal die sessie worden afgemaakt maar zal de starttijd worden weergegeven in je verbruik.

Je kunt beter het internet uitschakelen via Mijn Simyo dan alleen de mobiele gegevens. Als je dan dezelfde test zou doen, zet internet via ons aan (wacht wel 5 minuten), zet mobiele gegevens aan en start met internetten. Je zult zien dat op dat moment wel de juiste tijd weergegeven zal worden omdat de simkaart pas vanaf dat moment toegang heeft tot de data.

Groetjes,

Kevin
Reputatie 1
Badge +1
Het is mogelijk dat je toestel toch op de achtergrond iets gestart is wat internet kost.

Hoe waarschijnlijk is dat?
De hele week heb ik geen gebruik, en precies op de dag dat ik het aanzet heb ik ineens wel gebruik op rare tijdstippen.


Je kunt beter het internet uitschakelen via Mijn Simyo dan alleen de mobiele gegevens. Als je dan dezelfde test zou doen, zet internet via ons aan (wacht wel 5 minuten), zet mobiele gegevens aan en start met internetten. Je zult zien dat op dat moment wel de juiste tijd weergegeven zal worden omdat de simkaart pas vanaf dat moment toegang heeft tot de data.


We zullen zien. :D

Ik heb het nu in Mijn Simyo uitgezet.
Reputatie 7
Badge +10
Hi XTF,

Goed om te horen, laten we het zo samen in de gaten houden.

Trek je aan de bel als je nog iets opvallends tegenkomt?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 1
Badge +1
17:32:
Internetten in Nederland: Aan
WiFi: Uit
Mobiele data: Aan

17:38
Internetten in Nederland: Uit
Reputatie 5
Badge +4
Hoi XTF,

Zoals je misschien al gezien hebt klopt het verbruik nu wel! 😊

Groetjes,

Kevin
Reputatie 1
Badge +1
Je hebt gelijk.. apart. Het tijdstip geeft dus het begin van een sessie aan, terwijl het eind of de duur van de sessie niet wordt aangegeven?
Reputatie 6
Badge +4
Hoi XTF,

Bij ons zie je inderdaad alleen het tijdstip terug waarop het verbruik begon. De eindtijd en duur van de internetsessie wordt bij ons niet weergegeven. Een enkeling heeft hier interesse in, maar voor de meeste mensen zou het een overkill aan informatie zijn.

Groetjes,
Bas

Reageer