.

Introductie 4G testweken


Reputatie 5
Badge +11
  • Oud-moderator
  • 6296 reacties
We gaan bijna beginnen met de 4G testweken. 100 Simyo klanten gaan vanaf 6 januari 4G bij Simyo testen. Sinds 23 december zijn er al 10 supertesters begonnen met het testen van 4G. De komende tijd kun je in het 4G forum alle ervaringen van onze testers volgen. Ook hebben we een speciale 4 weken 4G pagina aangemaakt.

Ben je 1 van de testers? Vergeet dan niet de juiste APN instellingen in te stellen op je telefoon. De optie 4G hebben wij bij Simyo al voor je aangezet. Daar hoef je dus niets meer voor te doen. Wat je wel moet doen is je telefoon op de juiste manier instellen.

Dat instellen is op elke telefoon anders. Maar meestal zit het bij: Instellingen -> Mobiel Netwerk -> Mobiel datanetwerk en dan vul je bij APN ‘KPN4G.nl’ in.

Zet daarna je telefoon uit en weer aan. Meestal zie je na een paar minuten een “4G” of “LTE*” icoontje in het display van je telefoon om aan te geven dat je verbonden bent met het 4G netwerk.

Meer uitleg over 4G bij Simyo vind je hier.

237 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Simyo, klopt het dat ik nog geen email heb ontvangen over 4G? Ik doe wel al mee.

Hi dejong12,

Je doet inderdaad mee. Kun je anders je mailadres even checken op Mijn Simyo?
Merk dat mijn dataverbruik ontzettend hard gaat,ik doe met mijn mobiel niks anders dan anders,hoe komt dit?want als dit verbruik met 4G normaal is dan word het gebruik ervan wel erg duur.
Badge
Ik heb geen email ontvangen dat het begint, doe ik wel mee? Ik heb de bevestiging van een tijdje terug wel beantwoord.
Gisteravond ook thuis getest (2408).
Down: 9.81 Mbit - Up: 0.69 Mbit
Beduidend langzamer als op werk (2351 met 25/9Mbit) waarbij dat met 3G juist tegenovergesteld was.

Gister een tijdje (Max. 2 uur) WiFi uitgezet, een aantal keer speedtests gedaan en wat mail en social media gechecked op 4G. Vanmorgen zag ik dat ik al 315 Mb van m'n databundel had gesnoept. Gaat wel hard dus!
Vergis je niet in de Speedtest app. Die verbruikt bizar veel MBs per run.
Gisteren onderweg naar huis ineens 4G (ter hoogte van Utrecht). Mail gecheckt en gezien dat het aangezet zou worden. Geen instellingen hoeven wijzigen, ging allemaal vanzelf (HTC Desire 601). Inmiddels thuis in Groningen: prima ontvangst en prima snelheden:

ping: 60 ms
down: 26,76 Mbps
up: 10,73 Mbps

Dataverbruik gaat wel als een malle: nu alweer over de helft. Kan ik een aanstaande blokkering bij voorbaat op laten heffen? 😃
Vergis je niet in de Speedtest app. Die verbruikt bizar veel MBs per run.


Dat viel mij ook al op 150mb ondertussen 😛
Reputatie 5
Badge +11
Hallo allemaal,

Bij mij werkt het helaas (nog) niet. Heb de APN instellingen aangepast naar KPN4G.nl zoals aangegeven.
Ik heb dan heel af en toe 4G verbinding maar die valt daarna direct weer weg, een aantal keren mijn telefoon opnieuw opgestart en vliegtuigmodus aan en uit gezet maar helaas geen veranderingen zichtbaar. Heel schaars staat er bovenin mijn balkje dat ik 4G heb maar dat is na enkele seconden weer verdwenen.
3G heb ik ook niet dus ik heb vanaf 14.00 helaas alleen maar op de WiFi gezeten.


Hi brentttV,

Heb je dit op één locatie, of maakt het niet uit waar je je bevindt?
Badge
Beste forumleden,

gistermiddag mijn iPhone 5S gereed gemaakt voor 4G, kwart over 2 was het al raak. Meteen even wat testen of de snelheid inderdaad zo snel is, tot mijn verbazing lijkt die nog sneller dan een wifi netwerk. Youtube filmpjes, streams en downloads vanuit de app store gaan super snel.

Het bereik hier in Helmond is goed, ik heb constant een 4G verbinding. Ik heb het idee dat mijn batterij wel sneller leeg gaat maar dat zal wel komen omdat ik nu meer met mijn telefoon in de hand zit!

Verdere update's volgen snel!
Reputatie 5
Badge +11
Het meten van de snelheid is informatief, leuk maar verder echt data verslindend, dus eigenlijk zonde van al die mooie MB's die je (normaal) hebt.

Vind Simyo het zinnig om te weten wat het netwerk op verschillende plaatsen in het land doet, of eigenlijk zinloos en weggegooide data?


Dat vinden we zeker zinnig! Daar testen we juist om 😉 Dit zal ook zeker aan bod komen in de testperiode die de 6e begint.
Ernst, zou je nog even kunnen reageren op mijn post van vanochtend:
https://forum.simyo.nl/4-weken-4g-100/introductie-4g-testweken-15970/index10.html#post57083
Reputatie 5
Badge +11
Werd vanochtend gewekt met een niet-werkende data-verbinding. Ook bellen was alleen mogelijk met hulpdiensten ("emergency calls only").

Verder krijg ik met geen mogelijkheid een data-verbinding geopend. Mogelijk dat mij is overkomen waar in de e-mail voor werd gewaarschuwd?

"Eerst nog even dit...
Het is mogelijk dat je door het gebruik van 4G sneller door je databundel heen bent. Wij zullen je tijdig waarschuwen als dit zo is door middel van een sms.

Mocht je nou toch worden geblokkeerd wegens hoogverbruik, dan kan je altijd via het forum of Twitter vragen of je weer kan worden aangesloten. Geen paniek, al je gebruikte data buiten je gewone databundel wordt vergoed door ons zodat jij Flex 4G op je gemak kan testen."

Zo ja, aub mijn data-verbinding weer aanzetten, dames en heren :D


Ik had je al op den Twitters; als het goed is werkt het weer 😃
Badge
@ Ernst

Ik heb nog geen email gehad, ik heb wel de APN aangepast maar nog geen 4G, doe ik wel mee?
Ik heb de bevestiging dat ik mee doe wel een aantal weken terug ontvangen.
Hallo allemaal,

Bij mij werkt het helaas (nog) niet. Heb de APN instellingen aangepast naar KPN4G.nl zoals aangegeven.
Ik heb dan heel af en toe 4G verbinding maar die valt daarna direct weer weg, een aantal keren mijn telefoon opnieuw opgestart en vliegtuigmodus aan en uit gezet maar helaas geen veranderingen zichtbaar. Heel schaars staat er bovenin mijn balkje dat ik 4G heb maar dat is na enkele seconden weer verdwenen.
3G heb ik ook niet dus ik heb vanaf 14.00 helaas alleen maar op de WiFi gezeten.


Hi brentttV,

Heb je dit op één locatie, of maakt het niet uit waar je je bevindt?


Het maakt niet uit waar ik me bevind, ik was gister op mijn werk en bij vrienden, allebei het zelfde probleem. Doe ik iets fout? 
Werd vanochtend gewekt met een niet-werkende data-verbinding. Ook bellen was alleen mogelijk met hulpdiensten ("emergency calls only").

Verder krijg ik met geen mogelijkheid een data-verbinding geopend. Mogelijk dat mij is overkomen waar in de e-mail voor werd gewaarschuwd?

"Eerst nog even dit...
Het is mogelijk dat je door het gebruik van 4G sneller door je databundel heen bent. Wij zullen je tijdig waarschuwen als dit zo is door middel van een sms.

Mocht je nou toch worden geblokkeerd wegens hoogverbruik, dan kan je altijd via het forum of Twitter vragen of je weer kan worden aangesloten. Geen paniek, al je gebruikte data buiten je gewone databundel wordt vergoed door ons zodat jij Flex 4G op je gemak kan testen."

Zo ja, aub mijn data-verbinding weer aanzetten, dames en heren :D


Ik had je al op den Twitters; als het goed is werkt het weer :D


Ja, ik heb wel weer verbinding nu. Moet ik nu elke dag vragen of mijn verbinding weer aangezet kan worden?

Maar wat ik eigenlijk nog een stuk vervelender vond, is dat ik vanochtend wakker werd met een telefoon waarop stond "Emergency calls only". M.a.w. ik was niet meer bereikbaar?
Badge +1


Ja, ik heb wel weer verbinding nu. Moet ik nu elke dag vragen of mijn verbinding weer aangezet kan worden?

Maar wat ik eigenlijk nog een stuk vervelender vond, is dat ik vanochtend wakker werd met een telefoon waarop stond "Emergency calls only". M.a.w. ik was niet meer bereikbaar?


Daarvoor heet het een pilot. In een pilot kunnen weleens dingen misgaan. 


Ja, ik heb wel weer verbinding nu. Moet ik nu elke dag vragen of mijn verbinding weer aangezet kan worden?

Maar wat ik eigenlijk nog een stuk vervelender vond, is dat ik vanochtend wakker werd met een telefoon waarop stond "Emergency calls only". M.a.w. ik was niet meer bereikbaar?


Daarvoor heet het een pilot. In een pilot kunnen weleens dingen misgaan. 


Ja, dat is verder ook niet erg. Alleen snap ik niet helemaal waarom het neergaan van een data-connectie invloed heeft op mijn GSM-connectie.
Badge +1


Ja, dat is verder ook niet erg. Alleen snap ik niet helemaal waarom het neergaan van een data-connectie invloed heeft op mijn GSM-connectie.


Wellicht dat het terugschakelen niet soepel is verlopen. Lijkt me ook eenmalig wat je nu hebt ervaren. 
Ach, zien we morgenvroeg inderdaad wel.
Over de snelheid niks dan lof.
Gebruik het nu als Wi-Fi modem. Sneller dan de data-connectie op het werk via LAN 😃
Reputatie 7
Badge +9
Daarvoor heet het een pilot. In een pilot kunnen weleens dingen misgaan. 

Nee, dat heet systemen die niet uit te zetten zijn. Wat hier gebeurt is simpel. Simyo heeft limieten dat je 75 euro per dag en 250 euro per week buiten de bundel kan bestenden. Ga je daar overheen, dan krijg je een blokkade, omdat Simyo verwacht dat ze je daar meer prezier mee doet dan dat ze je aan het einde van de maand een rekening van vele duizenden euro's toe te sturen.

Bij deze test is dat systeem nog actief, dus de hoogverbruik blokkade is actief. Daardoor kun je geblokkeerd worden als volgens het systeem te veel gebruikt. Als je met 234MB per dag nadat je bundel op is kan leven, dan gaat het goed en krijg je geen blokkade problemen.

(Bij mijn mijn Simyo(supertester) heeft Simyo wiskunde uit het raam gegooid! 172MB verbruik = 1GB van de 1GB bundel over... Stiekempjes 2500MB bundel deze maand voor supertesters?)
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb kpn4g.nl ingevoerd en opnieuw opgestart maar ik heb geen 4g op mijn iPhone 5 s. Moet ik wachten tot de 6de of gaat er iets mis.

Hoi Machiel79,

Ik zie jou ook niet in onze lijst met 4G testers staan... Heb je wel bevestiging gekregen dat je meedoet?
Reputatie 5
Badge +11
Merk dat mijn dataverbruik ontzettend hard gaat,ik doe met mijn mobiel niks anders dan anders,hoe komt dit?want als dit verbruik met 4G normaal is dan word het gebruik ervan wel erg duur.

Buiten bundel kosten nemen wij voor onze rekening, natuurlijk. Maar ik zie dat je ook niet een heel grote bundel hebt...
We hebben op onze 4G pagina ook geadviseerd een bundel van tenminste 1,5 Gb te nemen.
Badge
Volgens mij gaat het nog niet helemaal zoals het hoort.
Is er ook iemand die deze operatie coordineert?

Vanochtend nog geen email gehad.
Wel een niet werkende mobiel internet verbinding... :mad:
Maar ja, als je geen mobiel internet hebt kan je de nieuwe instellingen niet opzoeken.
Uit nood maar een herstart geprobeerd en zit nu uiteindelijk op 4g zonder iets aangepast te hebben.

Het was wel netjes geweest om even te melden dat er iets stond te gebeuren Simyo.
Wat is nu de bedoeling?
Kan er nog iemand naar het bereik bij mij in Dongen kijken... geen 4G helaas. Op het werk in Eindhoven volop
Simyo, klopt het dat ik nog geen email heb ontvangen over 4G? Ik doe wel al mee.

Hi dejong12,

Je doet inderdaad mee. Kun je anders je mailadres even checken op Mijn Simyo?

Mijn e-mailadres klopt gewoon op Mijn Symio en op het forum klopt mijn e-mailadres ook.
Het mailtje is niet heel belangrijk voor me, maar ik wil graag weten of alles wel goed is nu, voordat ik straks hemelsbreed over mijn bundel heen ben en dat alsnog moet betalen.

Iemand enig idee wanneer coveragechecker.nl weer wordt geupdate? Friesland en Groningen zijn inmiddels ook al aangesloten en ik ben wel benieuwd in hoeverre deze provincies gedekt zijn.

Reageer