.

Beantwoord

internetgebruik terwijl dit uitgeschakeld is

  • 23 January 2022
  • 4 reacties
  • 63 Bekeken

Ik heb een prepaid kaart en heb op MijnSimyo het internetten uitgezet, omdat de simkaart in een smartwatch zit van mijn zoon, en het alleen de bedoeling is dat hij ermee kan bellen. Toch kreeg ik vandaag een melding dat er internetgebruik is, nu ik dit controleer op MijnSimyo blijkt dat er al een tijdje ieder half uur ofzo 8 kb internetgebruik is. Ik weet niet of het horloge dit veroorzaakt, maar ikwas in de veronderstelling dat dit met deze instelling helemaal niet mogelijk was?

icon

Beste antwoord door Groentjuh 24 January 2022, 10:29

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik vermoed dat dit minuscule dataverbruik samenhangt met het synchroniseren van de tijd met een NTP (Network Time Protocol) server op het internet, dit gebeurt automatisch ook al staat internetten uit op Mijn Simyo. Het is een essentiele functie die ervoor zorgt dat de smartwatch altijd de juiste tijd aangeeft.

Reputatie 7
Badge +9

Ik vermoed dat dit minuscule dataverbruik samenhangt met het synchroniseren van de tijd met een NTP (Network Time Protocol) server op het internet, dit gebeurt automatisch ook al staat internetten uit op Mijn Simyo. Het is een essentiele functie die ervoor zorgt dat de smartwatch altijd de juiste tijd aangeeft.

Als op Mijn Simyo daadwerkelijk internet uit is gezet, dient internetten via die verbinding onmogelijk te zijn! Zo'n smartwatch dien daar niet omheen te kunnen.

Indien internet via de smartwatch is uitgezet, dan is dit soort "spookverbruik” wel mogelijk.

Een moderator gaat even kijken of internet op mijn Simyo uit stond en corrigeert ongetwijfeld indien dit verbruik niet had mogelijk kunnen plaatsvinden. Daar hoor je vandaag vast meer over.

Reputatie 5
Badge +2

@Sjouke1231 Hoi!

Onze FE's geven hier al wat goede tips en uitleg, maar laten we niks concluderen tot we samen even hebben gekeken!

Ik wil even zien of als je instellingen goed staan namelijk. Wil je mijn een privé chat sturen via het forum?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,

Veerle

Reputatie 7
Badge +9

Ik wil even zien of als je instellingen goed staan namelijk. Wil je mijn een privé chat sturen via het forum?

Wegens een storinkje kunnen moderatoren/community managers geen privébericht-linkjes plaatsen. Hierbij een behulpzaam linkje om @Veerle een privéberichtje te sturen.

Reageer