.

Vraag

Ik heb hele hoge kosten wegens internetverbruik. Wat nu?

  • 23 December 2021
  • 4 reacties
  • 115 Bekeken

Ik zal maar eerlijk zijn, maar wij zijn ons vandaag rot geschrokken. Mijn dochter had een onbeperkte lage snelheid internet bundel van 10 euro (voor een maand onbeperkte mb's lage snelheid). Om ervoor te zorgen dat het automatisch verlengt werd had ik automatische incasso aangezet als de bundel onder de twee euro kwam. Ik heb toen geprobeerd om automatisch te verlengen aan te zetten voor de lage snelheid internetbundel, maar ik kon het niet aanklikken op dat moment. Ik dacht dat het systeem nog even door moest krijgen dat automatisch verlengen aanstond. Kortom dit stond dus niet aan. Vervolgens is de internetbundel afgelopen, maar mijn dochter leest nooit sms'jes, dus die heeft dit niet doorgehad. En om een lang verhaal kort te maken heeft zij in twee dagen, terwijl we ook in de thuiswifi zaten, toch erg veel kosten gemaakt. Er zijn zelfs afschrijvingen gedaan terwijl haar telefoon in de nachtstand stond. Het was in totaal 800 euro. En dat voor de feestdagen. We zijn echt erg verdrietig dat dit zo heeft kunnen gebeuren. Misschien moeten jullie aan het automatische afschrijven wel een maximum zetten op een dag, want echt niemand wil 800 euro betalen voor twee dagen internet verbruik. Ik zit nog te trillen en moet er niet aan denken als ik dit nog later had gezien.

Misschien moeten er wel iets mee alarmbellen afgaan als er zoveel wordt afgeschreven.


4 reacties

Hallo @churchenaar  

Wat een verdrietig verhaal voor jullie. Een fors bedrag vlak voor de feestdagen.😢

Een moderator, medewerker van Simyo zal zich bij je melden en meekijken naar een mogelijke oplossing.

Succes!

Ik vrees dat de telefoon in nachtstand (donker thema?) niet helpt tegen dataverkeer, vliegtuigstand en daarna WiFi aanzetten bijvoorbeeld wel. WiFi is een minder stabiele verbinding, de telefoon pakt het sterkste netwerk .

*En om een lang verhaal kort te maken heeft zij in twee dagen, terwijl we ook in de thuiswifi zaten, toch erg veel kosten gemaakt. Er zijn zelfs afschrijvingen gedaan terwijl haar telefoon in de nachtstand stond. Het was in totaal 800 euro*

Hier nog wat extra tips. Is misschien wel handig om te vermelden.

Bron: Consumentenbond.

Dit gaat over prepaid toch? Hoe kan er in hemelsnaam totaal 800 euro worden afgeschreven? Dit kan echt niet Simyo!? 

De sessie afmaken mag maar tot max -5 euro zijn. Ik kan mij heel goed voorstellen dat @churchenaar hiervan geschrokken is. Schrik hier zelf ook van. Ben toch echt benieuwd wat er hier mis is gegaan. 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Dit gaat over prepaid toch? Hoe kan er in hemelsnaam totaal 800 euro worden afgeschreven? Dit kan echt niet Simyo!? 

De sessie afmaken mag maar tot max -5 euro zijn. Ik kan mij heel goed voorstellen dat @churchenaar hiervan geschrokken is. Schrik hier zelf ook van. Ben toch echt benieuwd wat er hier mis is gegaan.

Automatisch opwaarderen heeft braaf iedere keer onder de 2 euro weer met 10 euro opgewaardeerd. Er is in dit geval 80 keer met 10 euro opgewaardeerd?!

Het zou bij automatisch opwaarderen misschien een idee zijn om daar minimaal hetzelfde maximum als bij Sim only te hanteren (of misschien lager; prepaid heb je doorgaans niet om heel veel te gebruiken). Daar kun je maximaal 100 euro/dag of 250 euro per week gebruiken. Als een klant daarboven komt dan zou automatisch opwaarderen simpelweg NIET meer moeten werken.

Reputatie 5
Badge +2

@churchenaar 

Goed dat je een berichtje stuurt! Ik snap dat dat enorm schrikken is :(

Dit is inderdaad niet echt passend bij het feestelijke kerstthema. Een prepaid kan inderdaad in de min komen te staan, omdat we je jouw sessie af laten maken. Geen zorgen, jij gaat die 800 euro absoluut niet hoeven betalen.

Als jouw WiFi signaal daar op een moment te zwak is, dan kan je telefoon dat automatisch gaan ondersteunen met 4G. Je kunt tussen je telefooninstellingen even checken of wifiondersteuning/assistentie aanstaat. Deze mag je dan uitzetten. Dan kan hij dat in ieder geval niet meer doen. Het is wel belangrijk dat de sms'jes met waarschuwingen goed worden gelezen, dus misschien moet je daar nog even een goed gesprek over voeren. Dit is helaas de enige manier waarop we dit vermelden namelijk.

Ik zou graag even naar de aansluiting en eventuele vergoedingen/oplossingen willen kijken. Zou je mij een privé bericht willen sturen via deze link?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,

Veerle

Reageer