.

Beantwoord

Hoog verbruik MB's, wat kan ik hieraan doen?

  • 20 July 2014
  • 4 reacties
  • 668 Bekeken

Sinds kort gebruik ik een Samsung Galaxy S4 Mini. Het gebruik van MB's is (waarschijnlijk) hierdoor enorm opgelopen. WiFi is ingeschakeld maar blijkbaar wordt er ook (ongewenst) van andere verbindingen gebruik gemaakt (als er geen WiFi verbinding mogelijk is). Wie helpt om de juiste instellingen te kiezen.
Alvast bedankt. Kitty
icon

Beste antwoord door Anonymous 20 July 2014, 15:41

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hallo Kitty.

Er zijn een enkele dingen die ik zou adviseren, op je telefoon.

1) Bij google play, instellingen apps niet automatisch bijwerken doe dit via wifi.
2) Bij instellingen mobiele netwerken alleen inschakelen wanneer nodig, en bij wifi ook uit.
3) Upgrades (firmware) uitsluitend via wifi.


Gebruik zo veel mogelijk wifi, mobiele netwerken alleen inschakelen wanneer nodig.
Het voordeel is dat wanneer je geen wifi tot je beschikking hebt dan hoef je alleen iets op je telefoon te wijzigen.

Wanneer je zou kiezen op mijn simyo om internet uit te zetten., dan heb je 100% geen mobiel data.
Echter is geen wifi beschikbaar en je hebt mobiel data nodig, dan kun je het niet inschakelen.

Lees ook dit goed door. Hier staan zeer nuttige tips.
Alles duidelijk voor je?

Groet,
Friesian
 
Reputatie 7
Badge +9
Vertrouw nooit blindelings op WiFi. Het kan soms ongemerkt even wegvallen.:rolleyes:

Voor de rest zou je een paar goede data verbruiks apps moeten installeren.

3G Watchdog is een echte aanrader. Deze houdt je dataverbruik nauwkeurig bij en is zó in te stellen dat je gealarmeerd wordt bij bepaalde door jou ingestelde datalimieten. Verder kan je 3 G af laten sluiten als je een door jou ingesteld datalimiet hebt bereikt.
http://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/

Ik zie dat mijn link niet helemaal goed was, nu heb je hem.

Groet,
Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Kitty Foncke, welkom op het Simyo forum! 🙂

Goed om te lezen dat je meteen achter het verbruik van je nieuwe telefoon aangaat. Het is bij de nieuwe generatie telefoons vaak het geval dat alle dataverbindingen wagenwijd openstaan. Dit doen ze natuurlijk zodat je een zo goed mogelijke ervaring hebt met de nieuwe telefoon, maar heel veel van die verbindingen zijn voor de normale gebruiker niet eens nodig!

Lees goed de tips van Friesian en de leon goed door, hierdoor zal je dataverbruik extreem afnemen!

Zou je ons willen laten weten hoe het dataverbruik is na het volgen van deze tips? :o

@Friesian en de leon voor jullie hulp!

Reageer