.

Beantwoord

Hoog MB verbruik ondanks wifi hotel, wat nu?

  • 29 August 2022
  • 5 reacties
  • 67 Bekeken

Beste medewerker van Simyo,

Ik heb al vele jaren een telefoonabonnement bij Simyo en heb dat altijd als uitstekend ervaren.

Wat me nu overkwam is dat ik vanmorgen een sms zie staan die vannacht is verstuurd en ik vanmorgen pas zag waarin staat dat ik 80 procent van mijn internet bundel heb verbruikt. 
In hetzelfde bericht staat dat de bundel op is en ik moet betalen voor extra MB’s.

Omdat ik vannacht in een hotel overnacht heb en ik de WiFi van het hotel had aanstaan begrijp ik niet hoe het kan dat er MB’s van Simyo zijn verbruikt.

Toen ik in de Simyo app ging checken zag ik dat ik € 75,87 aan kosten moet betalen voor verbruik buiten mijn bundel.

in een paar uur tijd blijkt dit dus gebeurd te zijn.
Dit is toch ongelooflijk dat de kosten in een paar uur tijd zo hoog kunnen oplopen en hoe kan het dat als ik de WiFi van het hotel aanzet Simyo toch het mobiel netwerk verbruikt?

ik maak altijd gebruik van WiFi als ik ergens op bezoek ben en heb in de loop van de jaren per maand nauwelijks MB’s gebruikt.

Graag wil ik hierover met jullie over in gesprek gaan. 

Met vriendelijke groet, 
Ineke. 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 29 August 2022, 15:51

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als behulpzame klant raad ik aan om dit blog te lezen en tips daaruit uit te voeren. Hier staan ook tips in om te achterhalen welke app hoeveel data heeft verbruikt.

Bij sommige hotels moet en periodiek of na opnieuw verbinding opnieuw akkoord gaan met voorwaarden. Mogelijk was toegang tot het internet door het hotel netwerk uitgezet. Of lag misschien je mobiel in een stukje met slecht bereik. (Heb wel eens gehad dat het nachtkastje slecht wifi-bereik had!)

Een moderator (=Simyo medewerker) komt vandaag waarschijnlijk langs om te kijken naar jouw situatie.

Dank voor je bericht groentjuh,

ik denk dat de WiFi van het hotel niet goed werkte en ik in slaap ben gevallen bij het beluisteren van een YouTube.

ik hoop dat een simyomedewerker contact met me opneemt en er een mogelijkheid is voor compensatie.  

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Chrissie H,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je baalt van de gemaakte kosten. In ieder geval goed dat je weet waar het verbruik vandaan komt! Ik raad aan om de wifi-assistentie in je toestel uit te schakelen. Als je dit aan staat, dan geef je je toestel eigenlijk toestemming om over te schakelen naar 4G-verbinding als de wifi-verbinding slecht is. Wat ook misschien handig is, is om een datalimiet in te stellen. Als je een Android telefoon hebt is dit meestal wel mogelijk (bij iPhone niet). Ook raad ik aan om de tips op onze blog waar @Groentjuh (bedankt!!) het over heeft goed door te nemen. Deze kunnen je in de toekomst helpen om hoge kosten te voorkomen.

Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan zal ik even navraag doen bij de financiële afdeling of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +9

Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens?

@Roeqajja bedoeld natuurlijk "Kun je mij een privébericht sturen ...”

 

Reputatie 7
Badge +5

Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens?

@Roeqajjabedoeld natuurlijk "Kun je mij een privébericht sturen ...”

Scherp @Groentjuh 😉. Ik reageer even namens @Roeqajja maar het is aangepast in haar bericht. Thanks!

Reageer