.

Beantwoord

Hoge factuur terwijl er staat dat de bundel geldig is, hoe kan dit?

  • 16 July 2022
  • 8 reacties
  • 147 Bekeken

Hoi,

Ik ben in Griekenland op vakantie, op Kos, er staat dat mijn bundel geldig is, toch heb ik een hele hoge factuur openstaan. Hoe kan dit?

Ik hoor het graag z.s.m!

Met vriendelijke groet,

Mayke Visschers

icon

Beste antwoord door Groentjuh 18 July 2022, 09:00

Bekijk originele reactie

8 reacties

HoiHoi @maymay18 - Mayke.

Wellicht heb je verbinding met een Turks netwerk. Dat zal naar alle waarschijnlijkheid de hoge kosten verklaren. 

We horen graag van je. 

Klopt, ik heb wel de melding gehad welkom in Turkije, en heb de 4g toen meteen uitgezet. Daarna kreeg ik wel weer de melding welkom in Griekenland. Dus ik snap niet waar de zulke hoge kosten vandaan komen want dat kan niet alleen zijn van die 2x dat ik een melding kreeg dat ik in Turkije was, want zo lang is die 4g toen niet aan geweest.

Reputatie 7
Badge +7

Hier kunnen we natuurlijk alleen iets roepen als je het kwantificeert.

Hoe lang heeft 4G open gestaan, en wat versta je onder een hele hoge rekening?

Er staat dat ik 22 mb verbruikt heb buiten mijn bundel. Tot nu toe staat er een factuur open van €114,70. Ik kan zien dat er rond 11 uur s’ochtends een kwartier is verbruikt en om 8 uur s’avonds tot kwart over 9.

En hoe kan ik zien dat ik buiten of binnen mijn bundel verbruik op het moment zelf?

Reputatie 7
Badge +7

Het lijkt inderdaad op verbinding maken met Turkije, want dat kost 5 euro per mb.

 

En hoe kan ik zien dat ik buiten of binnen mijn bundel verbruik op het moment zelf?

Dat kun je het beste controleren op de naam van het netwerk/provider die staat  bij instellingen, simkaart. 

Reputatie 7
Badge +9

Bij locaties aangrenzend aan zone 2, 3 en 4 landen kun je beter in je toestel "Handmatig netwerk” kiezen gebruiken. Daar kies je dan bijvoorbeeld het netwerk waar je dan al op zit en dan blijft je toestel op dat netwerk i.p.v. soms naar Turkije te verbinden. Wel kan het zijn dat je dan soms wel eens minder bereik hebt als dat gekozen netwerk geen dekking biedt op een locatie waar andere Griekse netwerken dat wel doen. Ook moet je dan als je in Nederland terugkeert weer "Automatische netwerk selectie” aanzetten.

Ik heb wel een aanvullende vraag: Heb je ook een SMS gehad dat je 60,50 euro aan internet in het buitenland hebt verbruikt en dat daarom dataroaming geblokkeerd zou zijn/worden? En heb jij die blokkade via SMS opgeheven? In principe zou je zonder zelf iets te doen niet boven de 60,50 euro uit mogen kunnen komen.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @maymay18,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat jij je afvraagt waarom je zulke hoge kosten hebt gemaakt. Ik lees dat @Friesian, @wimj12 en vooral @Groentjuh je heel goed hebben geïnformeerd (thanks heren!).

Zojuist heb ik een kijkje genomen op jouw aansluiting en ik zie inderdaad dat je een aantal keer verbinding hebt gemaakt met een Turks netwerk, het tarief in Turkije is € 5,00 per MB, met het verbruik die je hebt gehad van 211 MB klopt het inderdaad dat je dan ongeveer € 114,00 aan buiten bundel kosten hebt. 

Wij hebben je meerdere malen per SMS op de hoogte gebracht van het feit dat je verbonden bent met een Turks netwerk en de bijbehorende tarieven. Ook hebben wij je bij € 65,50 aan roaming kosten (buiten de bundel) geblokkeerd uit voorzorg. Wij geven onze klanten de optie om verder te internetten, hiervoor dien je dan 'JA' te SMS'en. Ik kan terug zien dat je zelf 'JA' hebt ge-sms't waardoor de kosten nog meer zijn opgelopen. 

Voor nu wil ik je adviseren om, zoals @Groentjuh aangeeft, handmatig een (Grieks) netwerk te selecteren. Mocht je gedeblokkeerd willen worden dient er een aanbetaling van €100,00 worden gedaan, deze kun je in de Mijn Simyo app via iDeal voldoen. 

Voor meer informatie over roaming en de bijbehorende tarieven wil ik je verwijzen naar: Roaming en Zo zit dat: bellen en internetten in het buitenland.

Groetjes,
Seren

Reageer