Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Geen internet in buitenland, wat nu?

  • 11 augustus 2016
  • 16 reacties
  • 290 Bekeken

Badge
Ik heb op mijn telefoon roaming aangezet, via my simyo alle vinkjes binnen en buitenland aangezet maar kan nog steeds niet internetten.
De Pokémon vliegen hier om mijn oren maar ik kan ze niet pakken. Kan iemand me helpen????
Grt.Rik
icon

Beste antwoord door Ray 11 augustus 2016, 12:05

Al geprobeerd handmatig een netwerk te selecteren?
Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi RPN,

Yess!! Mooi dat het eindelijk gelukt is 😃 Ik zal het onder andere aan Ilias laten weten!

Voor verdere vragen weet je ons te vinden.

Groetjes,
Caspar
Hallo Mensen,

ik heb nu na ruim een half jaar sinds ik deze telefoon in mijn bezit heb eindelijk internet in het buitenland, me happy ! 🆒

@ Ilias: "default" zal idd waarschijnlijk de redder in nood zijn geweest, maar zelfs met dat had ik aanvankelijk geen internetverbinding in het buitenland. Ik werd ter plekke door de telefoon naar de instellingen verwezen (om het zo ff te zeggen) en heb ter plekke meteen "mobiel internet" aangevinkt, wat ik trouwens de avond ervoor zover ik me kan herinneren thuis wel vreemd genoeg had aangevinkt (had thuis meteen erna ook nog de telefoon uitgezet), maar dat stond de dag erna niet meer aangevinkt, dat dus ter plekke weer aangevinkt, et voila, ik heb nu dus internet in het buitenland ! :)

Hartstikke bedankt allemaal voor de hulp en het meedenken !

Groetjes, René
Reputatie 3
Badge +5
Hoi RPN,

Foutje moet kunnen! Zolang we er samen maar uitkomen! Ik kijk uit naar je volgende update. Laten we hopen dat 'default' de redder in nood is 😛.

Wat een luxe trouwens, even snel over de grens en dan weer terug. Dat heb ik altijd fijn gevonden aan het Zuiden. Hier in Amsterdam hebben we die luxe niet 😛.

Groetjes,
Ilias
mogelijk heb ik verleden week hier een fout gemaakt "Bij Type toegangspunt, kies Internet. Is deze optie niet beschikbaar, voer dan default in. (let op: in kleine letters)" (ff copy paste gedaan)

Ik had daar toen "Internet" ingevuld, maar bij mijn S4 viel niks te kiezen, dus nu maar "default", zoals het er staat, ingevuld. Ff afwachten nu, misschien dat ik om te testen morgen al de grens overga om te testen, maar iig deze week, hoef ik niet veel voor om te rijden vanaf hier in het zuid oosten van Limburg ;-)

Ik laat erna iig weer hier iets weten, ook als ik nu wel op het internet zou kunnen met de S4.

Groeten, René
Hallo,

ik heb afgelopen weekend de kaart in mijn oude telefoon gedaan (Galaxy Ace 2) en daarmee kwam ik op het internet in Duitsland; Whatsapp, Facebook, Google etc etc, ging gewoon, dus zou het niet aan de kaart maar aan het nieuwe toestel (Galaxy S4) moeten liggen.

Een optie hou ik nog ff open, mbv de toestel hulptool (APN handmatig instellen) verleden week heb ik een punt (van de 26 voor mijn telefoon) misschien iets verkeerd begrepen, daar ga ik nog eens naar kijken.

@ Sean, nee, ik heb nog niet geprobeerd handmatig een netwerk met goede dekking te selecteren, hoe kan ik dat dan doen? Alvast bedankt

Groeten, René
Reputatie 5
Badge +8
Hoi RPN,

Wat jammer dat de reset geen effect heeft gehad.

We wachten je update af. Heb je ook al geprobeerd handmatig een netwerk met goede dekking te selecteren?

Groetjes,
Sean
Hallo,

bedankt voor het resetten, maar het heeft helaas niks geholpen. Ik zal eens die toestel tool bekijken, en dus mocht dat niet helpen even in een andere telefoon plaatsen en andersom.

Ik hou je natuurlijk op de hoogte.

Groetjes,
René
Reputatie 7
Badge +10
Hoi RPN,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat het internet in het buitenland ook niet werkt bij jou 😞 Ik heb jouw internetopties ook even een reset gegeven. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk kun je dan weer gewoon het web op, in het buitenland!

Als dat niet werkt, wil ik ook jou verwijzen naar de Toestelhulp tool om je internetinstellingen te controleren. Je klikt dan op jouw toestel en vervolgens op 'Internet'.

Als dat ook niet werkt, dan wil ik aan je vragen of jij je simkaart in een andere telefoon wilt plaatsen en andersom. Zo komen we erachter waar het probleem zich precies bevindt!

Laat je het me weten?

Groetjes,
Jihane
internet in het buitenland staat trouwens op aan in mijn simyo.
Hoi DNC,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen bereik hebt in het buitenland! Bedoel je slechts internetbereik, of kun je ook niet bellen en SMS'en? Ik heb al jouw buitenlandopties een reset gegeven - wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk kun je dan gebruik maken van je aansluiting, zodra je weer in het buitenland bent.

Als dit niet helpt, wil ik je vragen om te controleren of al jouw instellingen wel goed staan. Dit is vooral belangrijk voor het internet! Je kunt dit het beste doen met de Toestelhulp tool. Je klikt dan op jouw telefoon en vervolgens op 'Internet'. De instructies zijn helder en visueel, dus hiermee moet het lukken :)

Laat je me weten of je er zo uit komt?

Groetjes,
Jihane


Hallo,

zou U dat ook svp bij mij willen doen ? Ik heb sinds begin dit jaar een andere telefoon, de kaart is dezelfde Simyo kaart wat ik in mijn vorige telefoon had. Met de vorige telefoon kon ik op het internet in het buitenland, met de huidige vreemd genoeg niet, ondanks dat ik roaming heb aangevinkt.

Telefoneren gaat zover ik weet wel, ik kan in ieder geval naar het buitenland bellen, maar ik weet niet of ik ook vanuit het buitenland naar Nederland kan telefoneren.

Alvast bedankt !
Reputatie 7
Badge +10
Hoi DNC,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen bereik hebt in het buitenland! Bedoel je slechts internetbereik, of kun je ook niet bellen en SMS'en? Ik heb al jouw buitenlandopties een reset gegeven - wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk kun je dan gebruik maken van je aansluiting, zodra je weer in het buitenland bent.

Als dit niet helpt, wil ik je vragen om te controleren of al jouw instellingen wel goed staan. Dit is vooral belangrijk voor het internet! Je kunt dit het beste doen met de Toestelhulp tool. Je klikt dan op jouw telefoon en vervolgens op 'Internet'. De instructies zijn helder en visueel, dus hiermee moet het lukken :)

Laat je me weten of je er zo uit komt?

Groetjes,
Jihane
Beste Simyo medewerkers, ook ik heb last van dit probleem (al een lange tijd, maar nooit echt de moeite genomen om er actie in te ondernemen, tot nu toe dan). Zowel met roaming (nationaal en internationaal) en het mobiele dataverkeer (ja ik weet het, logische stap, maar je weet het maar nooit met mensen, bij deze bevestig ik de intelligentie) aan, heb ik eigenlijk nooit ontvangst in het buitenland. Ook niet op het netwerk van andere providers. Zou hier een reset nodig zijn denk je?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hockey12,

Wat fijn dat het opgelost is! 😃 Nu kun je gerust internetten in Frankrijk. Let je er voortaan op dat het niet nodig is om twee keer hetzelfde bericht te plaatsen? Dat scheelt weer, in efficiëntie!

Als je nog andere vragen hebt, dan hoor ik dat graag.

@ Raytje: Dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Badge
Jaaaaaaaa, het is gelukt!!!!!!!!!! Bedankt!!!!!!!
Badge
Ik weet niet welk netwerk ik moet kiezen.
Reputatie 7
Al geprobeerd handmatig een netwerk te selecteren?

Reageer