Het hele gezin zit bij Sim Only met een internetbundel. Op de veerboot van Noorwegen naar Duitsland maakten onze telefoons 's nachts een korte tijd verbinding met internet via de satelliet zonder dat we met onze telefoons bezig waren. Simyo berekend nu op het factuur voor augustus meer dan 80 euro voor een totaal van ~16 MB op drie telefoons (duidelijk korte, geautomatiseerde aanvragen van een app)! We hebben de sms-waarschuwing over de nieuwe tarieven niet gezien omdat we al sliepen! De onaangename verrassing kwam in de ochtend. Met zulke absurd hoge tarieven van ~5 Euro/MB mag Simyo er niet zomaar vanuit gaan dat de klant het ermee eens is! Zelfs als je de waarschuwing op tijd ziet: Met al die geautomatiseerde aanvragen tussen telefoon en servers ben je al tientallen Euros kwijt voordat je kan reageren en het mobiel internet uitschakelen! Opt-in in plaats van opt-out is hier gepast. Daarom verwachten we voor de rekening van augustus tegemoedkoming/coulance van Simyo. Verder vragen wij, zoals anderen hier op het forum, eindelijk de mogelijkheid om gewoon het internet buiten bundel preventief uit te kunnen schakelen.
Beste antwoord door Roeqajja
Bekijk originele reactie