.

Vraag

Buiten bundel internetten als er geen internetbundel is

  • 20 December 2022
  • 8 reacties
  • 108 Bekeken

Goedemidag,

Ik had voor mijn zoontje in Oktober een Simyo account aangemaakt met bellen Smsen en internet omdat hij op kamp ging.

In November heb ik internet eraf gehaald maar bellen en Smsen niet. Zo kon hij in nood toch bellen. En internetten kon hij op de Wifi.

Nu krijg ik ineens een rekening omdat hij maar liefst 300 Mb buiten zijn bundel internet had gebruikt. Zeer vaag daar ik dacht dat ik deze optie juist uitgezet had.

Nee wordt er gezegd Internet op 4 G werkt nog steeds en al zijn internetgebruik valt dus meteen buiten de bundel. Aan het verbruik kon ik zien dat hij geeneens bewust internet gebruikt heeft op 4 G Daarvoor was het dan weer te weinig over een maand genomen. Maar 15 cent per Mb loopt toch hard op. Gebeld: er wordt gezegd hiervoor is gewaarschuwd. Im zou zelfs een mail gekregen hebben. Die heb ik niet terug kunnen vinden. Er zouden Smsjes gestuurd zijn naar zijn telefoon maar die leest hij niet want hij gebruikt alleen  Whatsapp op de WiFi. Ik vind dit misleidend en de kosten buiten propertioneel. Als ik kies voor geen internet ga ik ervanuit dat er dan ook geen internet gebruikt kan worden anders zou ik wel voor 1 of 2 euro er een Gb bijgenomen hebben Nu zijn de extra kosten zo'n 50 euro Totaal buiten elke verhouding.

Ik hoop dat er een oplossing kan komen want dit vind ik niet passend

Met vriendelijle groet Henk


8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

In Mijn Simyo heb je een optie om “internetten” uit te schakelen. Die bestaat in 2 vormen: “internetten in Nederland” en “internetten in het buitenland”. Die opties bepaalden of een toestel wel of geen internet heeft. Neem je een bundel, maar staat die optie uit? Dan heb je toch geen internet. Andersom werkt dat zonder bundel maar met die optie aan.

 

 

Ik ging er van uit dat als geen internet neem/kies ik deze dus ook niet afneem. Ik heb niets actief aan of uitgezet daar ik ervanuit ging dat als ik die dienst niet afneem ik er dus ook niet op hoef te letten. Dan kunnen ze er beter bij zetten als u deze optie van geen internet neem let dan op dat u uw internet op 4 G op de telefoon of in het account uitzet. Op de site lijkt het dat dat nu juist de aan en de uitknop is Geen internet of wel internet waar je kan kiezen uit hoeveel data per maand. Dat vind ik in deze behoorlijk onduidelijk. En qua kosten trouwens ook buiten proportioneel 2 euro voor 2 G of 50 euro (buiten bundel) voor 300 Mb Vind u niet

Reputatie 7
Badge +9

Ik ging er van uit dat als geen internet neem/kies ik deze dus ook niet afneem.

Het abonnement is begonnen met internet bundel als ik dat goed gelezen heb. Daardoor is de optie "Internetten” standaard aangegaan. Indien in die eerste bestelling geen databundel was besteld, dan had deze optie uitgestaan en had je deze optie na het aanschaffen van een databundel (zelf) aan moeten zetten.

Dat het buiten de bundel tarief duur is ben ik als behulpzame mede-klant met je eens. Dat Simyo weinig mogelijkheden biedt om te voorkomen dat je buiten de bundel gaat internetten is ook een feit. Ik deel behulpzaam enkele stukken informatie met je. Een moderator (= Simyo medewerker) zal naar alle waarschijnlijkheid hier vandaag dan wel morgen reageren. Mogelijk kan hij/zij meer voor je betekenen.

Bedankt voor het meedenken en de info Hopelijk komt er een zinnige moderator In ieder geval een goed forum

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Moebius,

Bedankt voor je bericht. Ojee, wat lastig dat er extra kosten zijn gemaakt door internetverbruik!

Ik zie dat @Groentjuh je hier de juiste uitleg over heeft gegeven. Bedankt hiervoor, dit wordt ontzettend gewaardeerd! 😊 

Wat ik nog voor je zou kunnen doen is, overleggen met onze financiële afdeling of wij je éénmalig tegemoet kunnen komen met de kosten. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat wij voor je kunnen doen!

Groetjes,
Roeqajja

Ik heb nog een vraag die hier wel binnen valt. Ik gebruik Family Link van Google om in de gaten te houden hoevvel schermtijd hij  gebruikt en ook handig om soms de locatie te weten.

Echter dit monitor ik dagelijks en mits hij op school was of bij iemand met WiFi was hij op Family Link niet traceerbaar. Hoe kan er dan wel internet zijn en ik hem toch niet zien.

Dat vind ik vreemd En zijn geen instellingen in Family Link zodat hij alleen tevoorschijn komt als hij binnen een WiFi netwerk is. Daarom had ik er in oktober ook internewt bij gedaan heb omdat hij op kamp ging waar geen WiFi was.

Mijn vraag is dus Hoe kan hij wel internet hebben gehad en toch niet zichtbaar was op Family Link?

 

Mijn vraag is dus Hoe kan hij wel internet hebben gehad en toch niet zichtbaar was op Family Link?

Bron

De locatie-instellingen werken het beste als het apparaat van je kind een mobiel data-abonnement heeft.

In de volgende gevallen kun je de locatie van je kind niet vinden in de Family Link-app:

  • Als het apparaat van je kind uitstaat
  • Als het apparaat van je kind geen verbinding met internet heeft
  • Als het apparaat van je kind niet recent is gebruikt

Het gaat ons uiteraard niets aan @Moebius omdat het een privékwestie is. We kennen u en uw zoontje, kinderen niet. We kennen de situatie niet maar wil hier toch iets over opmerken.

Mijn eerste gedachte is na het lezen van het verhaal - kinderen, uw zoontje heeft toch ook recht op privacy. Mijn gedachte is waarom moeten bedrijven zoals Google, bedrijven als Facebook beschikken over deze informatie?

Deze kennis, deze data van mensen in het algemeen is waardevol, financieel aantrekkelijk om bijvoorbeeld persoonlijke aanbevelingen, reclames te kunnen versturen door weer andere instanties.

Ik zorg er altijd voor om wanneer mogelijk mijn digitale footprint zo klein mogelijk te houden. Ik doe dan ook zo weinig mogelijk met Feestboek sowieso. 

Reageer