.

Beantwoord

Ben ik verplicht m'n beltegoed op te waarderen om gebruik te maken van m'n eigen wifi?


Hallo,

Voor de niet eerste keer is mijn beltegoed leegegzogen door internet, en kan ik niet internetten via mijn eigen wifi. Is het echt de bedoeling de klanten te dwingen op te waarderen, om gebruik te kunnen maken van iets waar je 'gratis' gebruik van moet kunnen maken?
Opvallend is ook dat mijn btg weer exact op o,oo staat, net als kort geleden, toen bleek dat ik binnen een paar uur dag voor meer dan 15 euro internet had gebruikt. Dit was via wifi van anderen, die niet sterk was etc. Maar mn volle bundel van 4 euro is er toen doorgejaagd, mijn beltegoed leeggezogen (dat was iets van 6 euro), en daarnaast zogenaamd internet voor iets dan 16 euro.
Ik weet ondertussen van het 3-4g gebeuren, wegvallen van wifi etc etc (wat ik hier thuis overigens nooit heb, maar ik ging de deur uit met de foon..) maar zo belachelijk duur moet dit toch niet zijn?? Het is 2015, niet 2000.

Maar de vraag is echter: moet ik weer opwaarderen alleen om van mn eigen wifi gebruik te kunnen maken?

Is dit nu echt de bedoeling Simyo?
icon

Beste antwoord door Ray 19 May 2015, 09:14

Bekijk originele reactie

22 reacties

Ik ben moe en heb niet goed genoeg opgelet op fouten in mijn tekst hierboven. Sad but true 😉
Je verbinding via Wifi staat buiten je verbinding met Simyo. Sterker nog, je zou van je Wifi gebruik kunnen maken als er geen simkaart in je telefoon zou zitten om maar een voorbeeld te noemen.
Precies. Dat vermoeden had ik al. En toch weigert het hele gebeuren dienst, en niet voor het eerst.. Dank je!
🙂
Je Wifi verbinding thuis, van welke provider is dit? Wil je eventueel wel helpen ondanks dat dit niks met je aansluiting van Simyo te maken heeft.
Ik heb Ziggo. En DANK voor je hulp, want ik vind dit waardeloos! Lang verhaal kort: ik gebruik pas sinds een paar maanden internet op mn foon. Al die jaren geweigerd omdat ik een laptop en pc heb, en nu steeds gedoe 😉
Ik heb ook Ziggo thuis. Heb je toevallig een apparaat bedraad aangesloten op je modem en daar wel internet?

Ik ben alleen benieuwd waar het bij jouw fout gaat als je wilt verbinden met Wifi. En heb je dat alleen thuis of overal waar je wilt verbinden met Wifi?
Ik heb momenteel alles draadloos. Maar ik kan checken en zien hoe het met m'n wifi zit. Nu is het signaal bevoorbeeld 100%. Maar wifi doet het, want ik zit op de laptop. Verder koop ik bundels bij Simyo voor gebruik van internet buiten de deur. En bij geen beltegoed, doet niks het. Dus ook niet internet..waar dan ook.
Dus als je wel beltegoed heb kun je wel op Wifi met je telefoon als je thuis bent? Dat is raar, want dat moet altijd lukken.
Yup. Maar ik word keurig gedwongen mijn btg op te waarderen..
Het lijkt hier verdorie wel de Bermuda driehoek van dit soort dingen betreft...:@
En normaal schrijven zonder fouten, lukt me ook al niet op dit moment. Misschien zit die driehoek in mn hoofd...
Even een kleine samenvatting. Er is geen beltegoed nodig om gebruik te maken van Wi-Fi, zoals Raytje al omschrijft.
Ik heb de indruk dat de Wi-Fi duidelijk door jouw toestel nergens werkt zoals het moet.
Zou toch eens proberen of een ander toestel de oplossing is. Misschien ken je iemand die er 1 heeft liggen... Suuk 6, niet sad worden. We staan met velen klaar om te helpen. Dit wordt opgelost.

Friesian
Ik blijf het raar vinden dat je niet op Wifi kan als je geen BTG hebt. En gedwongen tot opwaarderen word je niet, zeker niet door Simyo. Bij Pre Paid is het alleen zaak om 1x per 6 maanden gebruik te maken van je verbinding om je nummer te behouden.

Nogmaals, Je Wifi (van Ziggo) heeft niks te maken met de aansluiting + simkaart van Simyo. Wat je kunt doen is je gebruikersnaam en wachtwoord van je Wifi noteren en naar een Ziggostore gaan. Misschien kunnen zij je helpen want ik vermoed dat het met een instelling te maken heeft.

PS. wat voor telefoon heb je?
Dank voor de reacties Raytje en Friesian! Niet sad worden.. Hahaha. Nee, eerder pissed. Ik heb een htc, net een paar maanden oud (niet dat dat iets zegt natuurlijk). Internet doet het overal, mits ik dus beltegoed heb. En aangezien ik alleen mobiel heb met prepaid, waardeer ik regelmatig op (maw: ik gebruik het).

Thanx!
O MY GOD!!! M'n wifi in de foon stond UIT!!!! Ik heb de wifi niet uitgezet, maar dat ik blijkbaar toch gebeurd. Don't know why... MAAR ineens..zijn we probleemvrij hier. SORRY en BEDANKT voor de door jullie genomen moeite!! Ik voel me ff extra blond nu.. Kuch.
In ieder geval opgelost.

Tip voor mezelf: Vraag voortaan eerst of wifi wel aan staat 😃
Hahahahaaaa... Ja! Zelfde tip voor mezelf 😛
Ennuh, blondere blondine... is weer eens wat anders dan een zwart perdjuh:D goed dat je het gevonden hebt. Het probleem zat dus toch in een onbewuste fout(e instelling) in je toestel.
Ook hier geldt: Hadden we jou niet en de voordeur, moesten we altijd door de achterdeur. :D:D

Dat de telefoon uit zichzelf de wifi uitzet kan ik moeilijk geloven. Kaboutertjes, lijkt me sterk. Wordt de telefoon ooit gebruikt door anderen?
Hahaha... Inderdaad! Gheghe..Geen idee waarom mn wifi out of the blue uit stond, maar shit happened. Deze blondie gaat zo ff dit onderwerp verwijderen, als dat kan. Geen idee. Maar nogmaals dank voor het meedenken hoor zwart perdjuh! :)

Groeten aan jullie beiden!
Nou SaraS.

Ook hier kan ut zwart perdjuh zeggen dat je dit topic zo niet zal kunnen verwijderen.
Alleen een (zal het wel niet toegeven) almachtige:D moderator kan dat. En dan wordt gekeken naar de huisregels.
Het volgende mag eigenlijk niet gezegd worden door een van his majesty's secret service...!
Nie verklappen hè, Friesian under cover.:P


Groeten terug naar jou van.
Friesian uut de stal.
O my... Dus mijn blondheid is bijna vereeuwigd hier. Leuk.... Nah jah, er zijn ergere dingen denk ik dan maar. Tihihi... Thanx! Aai je paard(en) maar ff van me. Doei! 🙂
Reputatie 6
Badge +10
O MY GOD!!! M'n wifi in de foon stond UIT!!!! Ik heb de wifi niet uitgezet, maar dat ik blijkbaar toch gebeurd. Don't know why... MAAR ineens..zijn we probleemvrij hier. SORRY en BEDANKT voor de door jullie genomen moeite!! Ik voel me ff extra blond nu.. Kuch.

Hoi SaraS,

Wat fijn om te lezen dat je ondanks de hulp van de heren hierboven toch weer WiFi op je telefoon hebt 😉. Het kan soms zoiets makkelijks zijn! Mocht er nog iets zijn, zien we je allemaal graag terug op het Simyo forum 🙂.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor de hulp, Friesian en bedankt voor het antwoord Raytje!

Reageer