.

4G tester en toch afgesloten wegens hoogverbruik? Geef het hier aan

  • 7 January 2014
  • 68 reacties
  • 3613 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Beste 4G testers,

Met 4G kun je veel mb's verbruiken in korte tijd. Het is daarom mogelijk dat je wordt afgesloten wegens hoogverbruik. Hoewel onze technische dienst constant (Ook in het weekend en in de avonduren wordt er gemonitord door onze technische dienst) aan het monitoren is op hoogverbruik, is het wellicht mogelijk dat je niet direct weer wordt aangesloten.

Dit topic is bedoeld voor klanten die zijn afgesloten. Je kunt hier dan een berichtje achter laten. Je telefoonnummer hoef je niet te vermelden. Ik of een andere moderator zorgt dan dat je aansluiting zo snel mogelijk weer wordt hersteld.

Groetjes,

Alex

68 reacties

Kim, ik kreeg net een uur geleden weer een sms met dat ik geblokkeerd was. Ik kan wel bellen nog. Wat is dit precies? Ik ben sinds dat smsje van gisteravond niet meer op 4G geweest. Ik hoop niet dat ik nu constant geblokkeerd wordt.
Badge
@kim

Kan je mij vertellen waarom ook 2G wordt afgesloten en niet alleen 4G, en wat is de kans dat dit weer gebeurd? En waarom gisteravond? Ik heb het hele weekend op wifi gezeten en zo goed als geen 3/4G data verbruikt het hele weekend. Waarom krijg ik geen sms oid dat ik afgesloten ben? Mocht dit nog een keer gebeuren dat ik volledig afgesloten wordt wil ik graag stoppen met de test.
Reputatie 5
Badge +10
Kim, ik kreeg net een uur geleden weer een sms met dat ik geblokkeerd was. Ik kan wel bellen nog. Wat is dit precies? Ik ben sinds dat smsje van gisteravond niet meer op 4G geweest. Ik hoop niet dat ik nu constant geblokkeerd wordt.

Hoi dejong12,

Je aansluiting is vanochtend alweer gedeblokkeerd. Ons systeem blokkeert een aansluiting wanneer iemand binnen 24 uur meer dan 75 euro aan verbruikskosten genereert of wanneer iemand binnen 1 week 250 euro aan kosten genereert.

Kan je even laten weten of je aansluiting weer werkt?

@kim

Kan je mij vertellen waarom ook 2G wordt afgesloten en niet alleen 4G, en wat is de kans dat dit weer gebeurd? En waarom gisteravond? Ik heb het hele weekend op wifi gezeten en zo goed als geen 3/4G data verbruikt het hele weekend. Waarom krijg ik geen sms oid dat ik afgesloten ben? Mocht dit nog een keer gebeuren dat ik volledig afgesloten wordt wil ik graag stoppen met de test.


Hoi Machiel,

Het hoogverbruik proces is een geautomatiseerd proces. Dat kan helaas niet omzeild worden. Dat betekent dat je aansluiting in het vervolg ook weer kan worden geblokkeerd. In
dit topic staat uitgelegd wat hoogverbruik precies in houdt. Het is bedoeld om hogere kosten te voorkomen. Daarom worden klanten ook voor een uitgaande bel/sms en gehele internet verbinding geblokkeerd. Uiteraard hoeven 4G testers geen betaling te doen om weer te worden gedeblokkeerd. Als je liever niet meer mee wilt doen, kan dat uiteraard. Ik kan me voorstellen dat het vervelend kan zijn hoor. Kan je mij in dat geval dan even een privé berichtje sturen? Dan zorg ik dat je van de lijst wordt gehaald.

Groetjes,

Alex
Mijn verbinding werkt gewoon weer Alex.
Goedemorgen,

Ik loop tegen het einde van mijn databundel als 4G tester, kunnen jullie deze alvast resetten voordat ik wordt afgesloten?


Groeten Wim
Badge +1
Wim je word pas bij groot verbruik afgesloten (geloof op 750% van je bundel) dus je kan er gewoon overheen gaan zonder afgesloten te worden ;) 
Reputatie 5
Badge +10
Goedemorgen,

Ik loop tegen het einde van mijn databundel als 4G tester, kunnen jullie deze alvast resetten voordat ik wordt afgesloten?


Groeten Wim


Hoi Koersie,

Helaas is het niet mogelijk om te voorkomend dat je aansluiting wordt geblokkeerd. De technische dienst heeft een automatische controle ingesteld op de 4G testers zodat klanten meteen weer gedeblokkeerd worden wanneer de aansluiting is afgesloten.

Wim je word pas bij groot verbruik afgesloten (geloof op 750% van je bundel) dus je kan er gewoon overheen gaan zonder afgesloten te worden ;) 

Hoi Andreas,

Hoogverbruik houdt in dat de aansluiting wordt geblokkeerd wanneer iemand binnen 24 uur 75 euro of binnen een week 250 euro aan kosten genereert. Het staat dus los van de hoeveelheid verbruikte data uit je bundel.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Wim je word pas bij groot verbruik afgesloten (geloof op 750% van je bundel) dus je kan er gewoon overheen gaan zonder afgesloten te worden ;) 

Hoi Andreas,

Hoogverbruik houdt in dat de aansluiting wordt geblokkeerd wanneer iemand binnen 24 uur 75 euro of binnen een week 250 euro aan kosten genereert. Het staat dus los van de hoeveelheid verbruikte data uit je bundel.

Groetjes,

Alex
[/quote]

Weer wat geleerd thanks! 
Vanmiddag buitenshuis een speedtestje uitgevoerd, betere resultaten dan binneshuis gistermiddag.
Is mij data geblokkeerd?
Krijg op het moment geen enkele data verbinding. Geen 2G, 3G of 4G. Wel bellen
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Apex986,

Ik heb je aansluiting even bekeken. Je data is niet geblokkeerd. Gisteren is je aansluiting wel afgesloten wegens hoogverbruik. Dit was om 17:48. Je aansluiting is 19:52 weer gedeblokkeerd. Zou je anders je telefoon even uit/aan kunnen zetten en laten weten of het weer werkt?

Groetjes,

Alex
Yep werkt weer.. Bedankt!
Badge +8
Yep werkt weer.. Bedankt!

Super!
Groetjes, Charlene
Badge
Ik ben sinds enige tijd ook afgesloten. Kunnen jullie mijn weer aansluiten? Bedankt!

[update]
Had eerst helemaal geen signaal, inmiddels wel weer verbinding, maar data verbinding is nog niet beschikbaar.
Mijn verbinding is afgesloten, waarschijnlijk door de vele speedstesten.
Zouden jullie me weer kunnen aansluiten. Alvast bedankt!
Mijn verbinding is afgesloten. Hij ging naar "geen service" en activeert data verbinding niet meer op de iPhone.
Zouden jullie me weer kunnen aansluiten. Alvast bedankt!
Badge +1
Ik ben weer geblokkeerd 🙂 fff kort want heb heel even slechte wifi
Reputatie 5
Badge +10
Ik ben sinds enige tijd ook afgesloten. Kunnen jullie mijn weer aansluiten? Bedankt!

[update]
Had eerst helemaal geen signaal, inmiddels wel weer verbinding, maar data verbinding is nog niet beschikbaar.


Mijn verbinding is afgesloten, waarschijnlijk door de vele speedstesten.
Zouden jullie me weer kunnen aansluiten. Alvast bedankt!


Mijn verbinding is afgesloten. Hij ging naar "geen service" en activeert data verbinding niet meer op de iPhone.
Zouden jullie me weer kunnen aansluiten. Alvast bedankt!


Ik ben weer geblokkeerd 🙂 fff kort want heb heel even slechte wifi

Hoi NLKok, Shazam, wouter1971 en Andreas,

Heb jullie aansluiting bekeken. Het zou wel moeten werken. Kunnen jullie de telefoon even uit/aan zetten en controleren of het werkt? Zo niet dan hoor ik het graag.

Groetjes,

Alex
Ik ben weer in de lucht. Thanks!
U begrijpt ik ben uitvoerig aan het testen 😉
Ik was inderdaad ook vrij snel weer online. Bedankt!
Badge
Goeiemorgen, na zojuist wakker te worden geconstateerd dat ik afgesloten ben, totaal geen bereik meer..

met al het testen zal ik wel flink over het data heen gegaan zijn, hopelijk weel snel online! 

p.s telefoon al opnieuw opgestart om tekijken of die het dan weer deed. 
Reputatie 5
Badge +10
Ik ben weer in de lucht. Thanks!
U begrijpt ik ben uitvoerig aan het testen ;-)


Ik was inderdaad ook vrij snel weer online. Bedankt!

Bedankt voor het doorgeven wouter1971 en Shazam. Uitvoerig testen mag altijd :)

Goeiemorgen, na zojuist wakker te worden geconstateerd dat ik afgesloten ben, totaal geen bereik meer..

met al het testen zal ik wel flink over het data heen gegaan zijn, hopelijk weel snel online!

p.s telefoon al opnieuw opgestart om tekijken of die het dan weer deed.


Hoi RicoCardo,

Je aansluiting is weer gedeblokkeerd. Als je je telefoon uit/aan zet, zou het weer moeten werken. Kan je even laten weten of het werkt?

Groetjes,

Alex
Badge
hey Alex,

alles werkt weer op en top! iedergeval de 3g, heb hier binnen helaas enoemelijk slecht bereik. ik laat het wel weten mocht iets niet kloppen!

bedankt.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi RicoCardo

Slecht 4G bereik? Of ook 3G en 2G?

Groetjes,

Alex
Badge
Hey Alex,

ik heb buiten gewoon weer volop 4G,

binnen de gebouwen heb ik slecht bereik omdat de gebouwen anders worden gebouwd dan normaal (werk bij de luchtmacht) en daar heb je normaal gesproken maar een E of helemaal niks.. sinds ik 4G heb en hij mocht hem pakken heb ik binnen de gebouwen 10mb/s dus dat is echt een wonder!

verder is ie weer helemaal goed!

Bedankt.

Reageer