.

Vraag

Bezorging Waddeneilanden, hoe zit dit?

  • 31 May 2023
  • 23 reacties
  • 294 Bekeken

Wij wonen op Vlieland, zowel mijn vrouw als ikzelf hebben (los van elkaar, privé en zakelijk) een nieuwe telefoon besteld bij Simyo. Bestelling loopt keurig, we zijn vaste klanten, woonplaats is bekend, waarom krijgen we dan pas bij de afhandeling van het bezorgmoment van AMP te horen dat ze niet op de Waddeneilanden leveren. Zijn wij dan de enigste klanten van Simyo op de eilanden? En hoe doen andere providers het, iedereen heeft hier een telefoon. Mijn vorige kwam bij Bol.com vandaan, gewoon de volgende dag geleverd ???.


23 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @B.Botje,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt.

Het klopt inderdaad dat onze koeriers niet bezorgen op de Waddeneilanden. Ik heb hier gelijk navraag over gedaan en het klopt dat deze informatie niet op onze website staat. Hier is een melding van gemaakt en binnen 2/3 weken zal deze informatie op onze website staan. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Heb je misschien een ander adres waar je toestel geleverd kan worden? Belangrijk is dan wel dat je tijdens het bezorgmoment ook aanwezig bent op deze locatie aangezien je contract ondertekend moet worden. 

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +7

Dat is toch niet te geloven? Ik zou nog een beetje begrip kunnen opbrengen voor deze beperking als het bijvoorbeeld maar op een beperkt aantal dagen geleverd kan worden. 

Maar gewoon zeggen dat je maar een adres aan land moet zoeken……

Reputatie 7

@Roeqajja WAT?! Ben je werkelijk serieus? Je maakt geen grapje? Dit kan toch niet? De waddeneilanden zijn Nederland. De inwoners hebben gewoon een Nederlands adres.

Ik ben uit het veld geslagen.

Ik verval in herhalingen, maar hoe is het toch mogelijk, dat Simyo als beste provider uit de bus blijft komen….. 

@Roeqajja

Begrijp ik je reactie zo goed? Simyo levert een telefoon via de koerier. De ontvanger krijgt pas later te horen dat hij of zij aanwezig moet zijn, een dag vrij moet maken voor een telefoon die helemaal niet komt..... 

Reputatie 7

@Friesian Hoe bizar, het lijkt erop alsof je het goed hebt begrepen. Zot, te zot.

Reputatie 7
Badge +7

Hoe het precies gaat weet ik niet. Ik vermoed dat je eerst een mail krijgt dat de koerier contact opneemt voor een afspraak, en dat je dan vervolgens een soort van annulering krijgt van de koerier.

Simyo zal, denk ik, zeggen dat dit niet hun schuld is, maar die van de koerier.

Maar dat is niet correct. Simyo kiest zelf voor deze koerier en bestelproces.

@Roeqajja in het verleden had Simyo ook een telefoon shop. Speelde dit probleem toen ook al? 

Hoe het precies gaat weet ik niet. Ik vermoed dat je eerst een mail krijgt dat de koerier contact opneemt voor een afspraak, en dat je dan vervolgens een soort van annulering krijgt van de koerier.

Simyo zal, denk ik, zeggen dat dit niet hun schuld is, maar die van de koerier.

Maar dat is niet correct. Simyo kiest zelf voor deze koerier en bestelproces.

Ik vraag me af hoe het scan proces verloopt.... Waar komt uiteindelijk dit pakket terecht? 

Reputatie 7
Badge +6

Met verbijstering de reactie gelezen net als meerderen.

Ik zal de hele boel annuleren, en bij Bol bestellen de volgende dag in huis😉

Ik vind het ook een zeer slechte zaak.😡

Hoi @B.Botje,
 

Het klopt inderdaad dat onze koeriers niet bezorgen op de Waddeneilanden. Ik heb hier gelijk navraag over gedaan en het klopt dat deze informatie niet op onze website staat. Hier is een melding van gemaakt en binnen 2/3 weken zal deze informatie op onze website staan. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

 

Wow, Simyo heeft eigen koeriers, vaak zijn het zelfstandige ondernemers, waarvan men niet wist dat ze niet op de Waddeneilanden komen en dit noemt men een ongemak.... En het wordt binnen 2/3 weken gecommuniceerd op de website...ongelooflijk…

Hmz lijkt op een ervaring rijker en een illusie armer. Simyo beweegt mee.. Welke kant op weet niemand... 😥

 

Allemaal bedankt voor het begrip van de anno 2013 absurde situatie. Elke dag komen hier op Vlieland  vrachtwagens vol met pakjes aan. Ik heb besloten de telefoon te annuleren en te bestellen bij Coolblue, dan heb ik hem morgen nog in huis. Het meest irritante is ook nog dat ik als bestaande klant van Simyo een mooi bundel voordeel kreeg als KPN internet klant. Ik denk dat deze wel weer komt te vervallen. Sinyo doet zich voor als een modern en soepel bedrijf, maar ze zijn zo star als een betonpaal. 

Jammer!

Het is Belsimpel geworden, hetzelfde toestel zonder maandlasten simlockvrij; € 7,- goedkoper en morgen in huis. Het kan wel! 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @B.Botje,
 

Het klopt inderdaad dat onze koeriers niet bezorgen op de Waddeneilanden. Ik heb hier gelijk navraag over gedaan en het klopt dat deze informatie niet op onze website staat. Hier is een melding van gemaakt en binnen 2/3 weken zal deze informatie op onze website staan. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

 

Wow, Simyo heeft eigen koeriers, vaak zijn het zelfstandige ondernemers, waarvan men niet wist dat ze niet op de Waddeneilanden komen en dit noemt men een ongemak.... En het wordt binnen 2/3 weken gecommuniceerd op de website...ongelooflijk…

Hmz lijkt op een ervaring rijker en een illusie armer. Simyo beweegt mee.. Welke kant op weet niemand... 😥

 

Ik denk dat met onze koeriers bedoeld wordt koeriers van het bedrijf dat simyo inhuurt.

Maar @Roeqajja kan dat vast vertellen.

Reputatie 7
Badge +9

Simyo maakt gebruik van AMP-groep. Het verschil in aflevering door AMP en PostNL is dat AMP bij bezorging het ID van de ontvanger kan controleren en daarmee voorkomt dat iemand via identiteitsfraude aan abonnement op andermans naam kan nemen en het toestel bij hem kan laten bezorgen. Ook het laten onderteken kan via AMP.

PostNL doet dat niet. Een webwinkel, die je vooraf betaald, neemt genoeg met PostNL’s wijze, terwijl diverse mobiel providers natuurlijk het geld voor het toestel tijdens aflevering nog via het abonnement dienen te ontvangen.

Het verbaast mij overigens dat die dienst niet op de Waddeneilanden levert. Op de website van AMP-groep lees ik immers:

Landelijk netwerk

Persoonlijke aandacht voor de klant en toch de schaalgrootte om in elke straat van Nederland én in delen van Duitsland en België te bezorgen. Samen met onze ruim 450 medewerkers maken we het mogelijk.

Bericht aan Simyo: Ik wil mijn bestelling SIMYOAMP-17393 ANNULEREN

Ik doe dit via dit forum omdat ik (op vrijdag 15.00 uur) geen contact kan krijgen, niet via de telefoon, WhatsApp of de chat en reageren op e-mails kan ook niet. Reden van annuleren is de manier van geen contact over het niet kunnen leveren op de Waddeneilanden! 

Roeqajja heeft hierover al genoeg uitleg geven waarom niet, maar helaas niet hoe dan wel.

Vanmorgen dit bericht ontvangen: “Je telefoon met ordernummer SIMYOAMP-17393 is weer bij ons teruggekomen. Onze klantenservice neemt binnen drie dagen contact met je op. Dan bespreken we samen wat de volgende stappen zijn voor je abonnement. En als het van toepassing is bespreken we ook je nummerbehoud en je aanbetaling”.

Dus wel versturen naar de Waddeneilanden terwijl je weet dat jezelf daar niet bezorgd. Mijn tweede klomp is nu ook gebroken.

Morgen komt er een pakje van BelSimpel met mijn nieuwe telefoon…..

Reputatie 7
Badge +7

Ik zou er niet vanuit gaan dat met dit forum bericht je bestelling nu daadwerkelijk is geannuleerd.

Het lijkt me een goed plan om dit intern bij Simyo aan te kaarten. Hoeveel medewerkers van de klantenservice zouden hiervan op de hoogte zijn die bijvoorbeeld aan de telefoon zitten om vragen te beantwoorden als je bedenkt dat zowel de community manager en de moderators al een tijdje meedraaien bij Simyo voordat ze überhaupt die functies krijgen. 

Ik weet niet goed welke smiley toepasselijk is op je bericht maar een like dekt niet de lading. 

Dus dan maar zo. 

 

https://forum.simyo.nl/instellingen-150/bezorging-waddeneilanden-hoe-zit-dit-46572?postid=219059#post219059

 

😢

Reputatie 7
Badge +7

@B.Botje Is de telefoon nu binnen?

Beste wimj12 bedankt voor je belangstelling, hij is gisteren, zoals besteld, ontvangen.

Mooi snel en nog wat goedkoper.

Eind goed al goed!

Dan zal ik deze topic binnenkort sluiten waarbij ik hoop dat Simyo er iets mee doet.

Reputatie 7

@B.Botje Een topic kan op het Simyo forum niet gesloten. Dit, zodat een ieder dit op elk (later) moment weer een nieuw leven in kan blazen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @B.Botje,

Bedankt voor je reactie. Jammer om te lezen dat je je bestelling bij ons moet annuleren om deze reden.. maar dat is wel begrijpelijk.

Ik vind het persoonlijk ook niet ideaal dat onze bezorgdienst geen telefoons levert op de Waddeneilanden. Ik heb dit ook zeker aangekaart maar hier valt helaas niet veel aan te doen. De informatie wordt zo snel mogelijk op onze website aangepast. Het spijt me dat ik niet meer voor je kan betekenen.

Ik zie dat je bestelling inmiddels is geannuleerd. Fijn dat je elders een telefoon hebt kunnen bestellen 🙂.

Groetjes, 
Roeqajja

Reageer