.

Vraag

na pukcode invoeren sim nog steeds geblokkerd

  • 11 August 2023
  • 24 reacties
  • 154 Bekeken

Goedenavond,

ik ben mijn wachtwoord vergeten en na een aantal pogingen moest ik mijn Pukcode invoeren.

ik heb mijn wachtwoord veranderd, toen ik deze voor de 2e keer in wilde vullen, kreeg ik de melding dat mijn telefoon nog geblokkeerd is voor 2 uur, vanwege de vele verkeerde invoer van pin.

komt dit nog goed?


24 reacties

Reputatie 7

@Alien Heb jij nu je eigen post geliked?!?! 😂🤣😂🤣

Wat bedoel je met je wachtwoord vergeten, waarna je je puk-code moest ingeven? Om je puk-code wordt gevraagd als je te vaak een foutieve sim-pincode hebt ingegeven.

 

 

Reputatie 7

@Alien Ik denk dat je of jouw probleem niet begrijpt of deze verkeert uitlegt. In ieder geval kan niemand wat met jouw probleem totdat je deze helder maakt.

Dus? Om te beginnen: Wachtwoord en pukcode of sim-pincode en pukcode?

Ah simpincode bedoelde ik🙈

Reputatie 7

@Alien Bedankt. Wil je je eerdere (…) reactie intrekken?!? Ik vind die behoorlijk stupide en enigszins verwijtend terwijl ik een helpende hand bood.

Nog altijd begrijp ik je probleem niet. Met je pukcode deblokkeer je je geblokkeerde simpincode. Hierna kun je je sim weer ontgrendelen met je code. In je telefoon kun je hierna je simpincode wijzigen. Let op: in je Mijn Simyo blijft wel altijd je originele pincode staan, ook nadat deze veranderd is. Let ook op, dat je niet je toestelpin met je simpin verwart. Ofwel unlock niet je toestel met je simpin vice versa.

Als je doet wat er staat, dus 2 uur wachten, dan moet je dat doen en komt het goed.

Let hierna op wat ik zojuist heb uitgelegd.

Sorry!! Ik heb de reactie verwijderd. 
het probleem is: 

Ik weet de pincode niet meer om mijn telefoon te ontgrendelen. Na verschillende keren proberen een pincode in te voeren, waar steeds langere tijd tussen zat, het langst dus 2uur. Kreeg ik de melding voer je PUK code in. Ik heb de PUK code ingevoerd en nadat er gevraagd werd om een nieuwe PINcode in te voeren, dit gedaan. Daarna de vraag om deze code te herhalen.  De nieuwe PINcode ingevoerd. Toen kwam er weer de melding dat de telefoon 2 uur vergrendeld was.

 

Reputatie 7
Badge +9

Er bestaan 2 codes op recente toestellen. De simkaart pincode en de pincode van het toestel.

De simkaart pincode kun je 3 keer proberen en daarna dien je de simkaart pukcode in te voeren. Daarvoor heb je 10 pogingen. Na de foutieve tiende poging is de simkaart permanent geblokkeerd en dien je de simkaart te vervangen voor een nieuwe.

De pincode van het toestel staat los van Simyo en de simkaart. Deze dient ter bescherming van het toestel zelf. Tegenwoordig kun je niet alleen bellen/SMSen, maar ook mailen, whatsappen en foto’s maken en zien. Dat wordt beschermt met de pincode van het toestel. Ik denk dat jouw toestel om die pincode vraagt. Het is per toestel verschillend hoe je kunt herstellen indien je die code niet meer weet. Voor sommige toestellen kun je in dat soort gevallen alleen maar naar fabrieksinstellingen terug gaan en ben je alles van het toestel kwijt.

Als je het gemakkelijk wilt uitsluiten. Die simkaart pincode wordt alleen gevraagd als er een simkaart in het toestel zit. Indien je de simkaart uit het toestel kunt halen en er wordt om een pincode gevraagd, dan kan dat enkel de pincode van de simkaart zijn.

Reputatie 7

@Groentjuh 👍🏻👍🏻💪🏻😊

Bedankt voor jullie reacties, ik heb ondertussen een nieuwe simkaart besteld. 
De PUK code lijkt niet geaccepteerd te worden.

na het invoeren van de PUKcode blijft de telefoon geblokkeerd.

Reputatie 7

@Alien Jeetje, dit had mij niet nodig geleken.

Als je een pukcode óók foutief invoert kan een simkaart geblokkeerd blijven, máár je toestel zou niet geblokkeerd behoren te zijn/worden. Je hebt zaken door elkaar gehaald, zoals ik eerder aangaf. Maar goed, als een nieuwe simkaart de oplossing voor jou is, dan is dat zo.

Veel succes er mee.

De PUKcode is niet verkeerd ingevoerd!! 
En ik heb de simkaart nog in een een andere telefoon gedaan, hierbij hetzelfde probleem.

dus ik haal geen verschillende dingen door elkaar!

 

Reputatie 5
Badge +5

---

dus ik haal geen verschillende dingen door elkaar!

Het lijkt er toch op dat je dat wel doet.

Even voor de duidelijkheid. Als je niet meer in jouw mobiel kunt komen (zoals agenda, mail, browser e.d.) dat is jouw mobiel geblokkeerd. Het kan zijn dat op dat moment ook jouw simkaart is geblokkeerd maar dat hoeft niet zo te zijn.

Als je wél in jouw mobiel kunt komen (agenda, mail, browser e.d.) maar je kunt niet bellen en je hebt geen mobiel internet, dan is alleen jouw simkaart geblokkeerd.

(Als ik mijn mobiel 's morgens aanzet, dan moet ik 2 keer een pincode invoeren. De 1e is voor de simkaart, de 2e is voor de mobiel zelf.)

Reputatie 7

@Katana Bedankt voor je toevoeging. Ik heb juist de simpin uitgeschakeld.

Wat er in en op mijn telefoon staat is mij vele malen belangrijker dan de kosten van ge-/misbruik van mijn simkaart. Knappe jongen/dame die in mijn telefoon én dus (automatisch) bij mijn simkaart kan komen 🙄😊.

Reputatie 5
Badge +5

@Katana Bedankt voor je toevoeging. Ik heb juist de simpin uitgeschakeld.

Wat er in en op mijn telefoon staat is mij vele malen belangrijker dan de kosten van ge-/misbruik van mijn simkaart. Knappe jongen/dame die in mijn telefoon én dus (automatisch) bij mijn simkaart kan komen 🙄😊.

Maar, als jouw mobiel gestolen wordt en de fysieke simkaart wordt eruit gehaald en in een andere mobiel gedaan. Dan kan de dief bellen en internetten op jouw kosten...

Reputatie 7

@Katana Net wat ik zei, de extra handeling om 2x een verschillende pincode in te toetsen vind ik vele malen vervelender en wat er op mijn telefoon staat vele malen belangrijker. Zodra ik mijn telefoon toch kwijt ben, zal ik direct op Mijn Simyo mijn kaart laten blokkeren.

Daarnaast weet ik niet of je de simkaart pincode vrij maakt of dat je alleen in je telefoon niet je simpincode hoeft in te voeren.

Ik kan helemaal niet in mijn telefoon.

Reputatie 5
Badge +5

Ik kan helemaal niet in mijn telefoon.

Dat gaat dus in principe alleen over jouw mobiel. En het hoeft niet te gaan over jouw simkaart. De actie mbt de pukcode was dus (waarschijnlijk) niet nodig.

Het gaat dus over de pincode waarmee je in jouw mobiel kunt komen. Als je die echt niet meer weet, dan is er volgens mij maar één manier om het probleem op te lossen: terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren. Geen fijne/leuke klus maar het werkt wel. 

Hoe je jouw mobiel kunt terugzetten naar fabrieksinstellingen terwijl ie op dit moment geblokkeerd is, dat weet ik niet. Dat moet je even opzoeken in de handleiding of op internet. Is waarschijnlijk een toetscombinatie van indrukken van 3 knoppen of zo.

Reputatie 7
Badge +6

Maar, als jouw mobiel gestolen wordt en de fysieke simkaart wordt eruit gehaald en in een andere mobiel gedaan. Dan kan de dief bellen en internetten op jouw kosten…
 

Heel handig trouwens wist je al dat Simyo een ESIM in haar assortiment heeft😂🤣

Maar, als jouw mobiel gestolen wordt en de fysieke simkaart wordt eruit gehaald en in een andere mobiel gedaan. Dan kan de dief bellen en internetten op jouw kosten…
 

Heel handig trouwens wist je al dat Simyo een ESIM in haar assortiment heeft😂🤣

Hallo @Ron H , dan moet je maar net een telefoon hebben die e-sim ondersteunt.😉

Reputatie 5
Badge +5

Maar, als jouw mobiel gestolen wordt en de fysieke simkaart wordt eruit gehaald en in een andere mobiel gedaan. Dan kan de dief bellen en internetten op jouw kosten…
 

Heel handig trouwens wist je al dat Simyo een ESIM in haar assortiment heeft😂🤣

Hallo @Ron H , dan moet je maar net een telefoon hebben die e-sim ondersteunt.😉

Precies. In mijn mobiel (Motorola) kan geen e-sim. Anders zou ik dat zeker doen.

Reputatie 7

@Ron H Je hebt helemaal gelijk hoor, maar dat moet iedereen voor zich zelf weten.

Maar het debacle met de eSim nog zo vers op mijn netvlies ben ik nog altijd blij dat ik een fysieke kaart heb.

Reputatie 7
Badge +6

Heerlijk maak een geintje (Misschien het verkeerde topic) en iedereen duikt er gelijk bovenop😆

heb trouwens ook een eSIM gehad maar snel weer terug naar een fysiek exemplaar.

ga nou niet vragen waarom😜

Reputatie 5
Badge +5

Heerlijk maak een geintje 

---

Ah, ik snap nu wat je bedoelt met die smilies achter jouw 1e bericht. 😀

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Alien,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt!

ik heb mijn wachtwoord veranderd, toen ik deze voor de 2e keer in wilde vullen, kreeg ik de melding dat mijn telefoon nog geblokkeerd is voor 2 uur, vanwege de vele verkeerde invoer van pin.

komt dit nog goed?

Ik lees in je bericht dat je telefoon geblokkeerd is voor 2 uur. Dit gebeurd alleen als je de pincode van je telefoon zelf te vaak verkeerd hebt ingevoerd. De pincode voor je telefoon zelf is een code die je zelf hebt ingesteld. 

Je pin- en pukcode kun je eventueel via Mijn Simyo terugvinden bij Instellingen> Simkaart, maar als ik het zo lees zijn dit niet de codes die je nodig hebt om je telefoon te deblokkeren.

Bedankt voor de hulp allemaal! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer