Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Wat is de toegevoegde waarden of juist niet?

  • 30 juni 2016
  • 8 reacties
  • 621 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
  • Actief Simyaan
  • 54 reacties
De markt veranderd enorm snel en ontwikkelingen volgen zich in rap tempo op.
Grote providers en een groeiende concurrentie vechten elkaar te tent uit met commercieels,aanbiedingen en stunt acties.
Dit ondanks de grote providers hier natuurlijk gewoon deel van uitmaken; KPN,Vodafone,T-Mbobile.
Bundels aanpassen, grote data volume en natuurlijk een betrouwbaar 4G netwerk is wat ze allemaal om onze oren gooien.
Als leek, digibeet of gewoon (jong)gepensioneerde weet je niet waar je het zoeken moet of wat het onderscheidend vermogen tussen de aan bieders van deze netwerken en bundels.

Ook de grote multinationals die onze "big" data toch al hebben omdat wij een televisie abonnement of internet aansluiting bij ze hebben goeien grote ogen op de markt van telecom. Een nieuwe en mogelijk grote bron van inkomsten is geboren. Daarbij is het natuurlijk prachtig consumenten nog meer aan je te kunnen binnen en hierbij het gebruikersgedrag te volgen.
Uiteraard is KPN hier een goed voorbeeld van met een betrouwbaar telecomnetwerk en televisiediensten inclusief bundels.

Vandaag lanceert Ziggo een nieuwe campagna, thans vandaag ontving ik deze actie in mijn e-mailbox.
De vraag is eigenlijk waarom zou je het juist wel of juist niet een gok tot overstap naar een dergelijk dienst van de provider overwegen.

Wat is hun toegevoegde waarden of juist niet?
De actie waar ik op doelde die vindt je hier: https://www.ziggo.nl/mobiel

Wat is de toegevoegde waarden of juist niet?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Stn,

Interessant onderwerp! Ik denk dat de kapitalistische markt een levend wezentje kan zijn: concurrentie, vraag, aanbod, et cetera. Het gevolg hiervan is dat de keuzes alleen maar groeien en groeien! Of je dat prettig vindt is een ander punt natuurlijk ;)

Het grappige is alleen wel dat hierbij vooral gekeken wordt naar hóéveel producten er aangeboden worden tegen welke prijs. Maar iemand zou kunnen beargumenteren dat er veel meer factoren een rol spelen in de keuzes die klanten maken. Zo kun je geen prijskaartje hangen aan klantvriendelijkheid en service. En dat is waar het kapitalisme ook een beetje ophoudt: het heeft hele duidelijke grenzen, en het is nagenoeg geen perfect systeem.

Ik snap dat je punt best concreet was, maar misschien is juist leuk om daar iets filosofisch van te maken. 🙂

Ik ben benieuwd naar wat de andere forumgebruikers hiervan vinden!

Groetjes,
Jihane
Voor mij is het heel eenvoudig. Liever scherpe prijzen, goede service en geen stunt acties of wat dan ook waarbij je vroeg of laat genaait wordt door FUP of buitenbundel kosten in extrema. Bij stunt acties loop je het risico dat bij de minste wijziging je de volle mep betaalt.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Friesian,

Mooi dat het voor jou heel eenvoudig is. Ik hoop dat het voor stn ook eenvoudig wordt om de juiste provider te kiezen.

Er zijn tegenwoordig echt heel veel providers en een paar steken er met kop en schouders bovenuit met mooie voordelen. Al lijken de aanbiedingen best op elkaar, er zijn toch nog wat verschillen tussen de providers. Dit kan bijvoorbeeld een verschil in service of bereik zijn. Zodra duidelijk voor je wordt wat de verschillen zijn, kun je de beste provider uitkiezen die bij jou past. Het gaat er natuurlijk om wat jij als klant het belangrijkst vindt!

Groetjes,
Caspar
Reputatie 2
Badge +3
Hoi Caspar,

Gaat mij niet om het vinden van een " goede" provider, Immers ben ik al ruime tijd klant bij jullie.
Echter was het meer algemene nieuwsgierigheid waarom wel of juist niet consumenten bepaalde keuzes maken en switchen van providers.

Het is namelijk voor een consument of leek niet inzichtelijk wat de daadwerkelijke verschillen zijn zoals je zelf ook aangeeft, bereikbaarheid,services,klanten informatie etc..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Stn,

Ik begrijp je interesse hierin 🙂 We zijn zelf ook consumenten en maken gebruik van verschillende providers. Uiteindelijk kiest iedereen voor de bundel die helemaal past bij zijn of haar wensen. Helaas valt het stukje service, informatie en vriendelijkheid vaak weg door de concurrerende prijzen. Geld is vaak de grootste reden waarom mensen overstappen of hun allereerste keus op baseren. Terwijl de kleine verschillen vaak de belangrijkste zijn.

Natuurlijk is het prettig om zo min mogelijk te betalen voor je abonnement. Maar als je vervolgens vaak last hebt van storingen, problemen die niet opgelost worden of er zijn addertjes onder het gras, had ik persoonlijk liever wat meer betaald voor mijn bundels en goede service gekregen.

Onze klanten zijn altijd erg bewust van hun keuzes. Simyo is al een tijdje niet de allergoedkoopste op de markt. Daarentegen bieden we een (volgens mij ;)) uitstekende service. De klant is daadwerkelijk koning en gaat te allen tijde voor. Op deze manier kunnen wij ons onderscheiden en winnen we hierdoor ook nog eens prijzen. In ons geval zorgen we er ook voor dat het opvalt dat je goed zit bij ons.

Als kosten je drijfsfeer is om over te stappen, ben ik daar nooit echt een voorstander van. Ik zal dan ook altijd aanraden om eens wat reviewsites te bezoeken. Hier vinden veel klanten de overige tips en informatie. Vooral het stukje service wordt op deze reviewsites beoordeeld.

Eerlijk is eerlijk, ik heb zelf een prijzig abonnement wat zeker voordeliger kan. Maar, ik heb kortingen en extra's doordat ik mijn vaste pakket ook bij deze provider heb. Het is ook gewoon makkelijk om alles onder te brengen bij 1 provider. Vooral als geld niet perse een rol speelt en de service goed is.

Zo, mijn betoog heb je 😉 Kun jij je vinden in mijn mening?

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
Mijn mening:

Ik ga in principe voor kwaliteit, niet alleen bij telecom.

Een laptop die na 4 jaar nog feilloos z'n werk doet (hier type ik dit nu mee) met een uitstekende service (nog steeds bijgewerkte drivers en naadloos naar W10) is uiteindelijk goedkoper dan een laptop die het na 3 jaar begeeft en niet meer te repareren is.
Mijn scooter is ook niet de goedkoopste, maar met zo'n 8000 km per jaar zonder echte problemen (banden slijten natuurlijk wel) en een verbruik van 1 liter op 42 km ben ik uiteindelijk goedkoper uit dan met een goedkope scooter.

Mijn abonnement bij Simyo heb ik ook bewust gekozen, precies wat ik wilde voor een goede prijs. En de fantastische service (en de mensen daarachter!!) hebben er voor gezorgd dat ik ook een klein steentje bijdraag aan deze service.

Service, dit woord wordt te pas en te onpas gebruikt, Simyo (de mensen, niet de computers) geven het echt inhoud.
Eigenlijk is de vraag onmogelijk te beantwoorden want WIE is de consument? Dat zijn WIJ..De 1 is digibeet de ander wil het niet omdat je met een pc al veel kan.
Mensen zoals mijn vader die genoeg heeft aan kunnen bellen en niet meer wil. Daarvoor is de shortcode *101# om beltegoed te controleren gemakkelijk. Anderen willen bijvoorbeeld niet het risico lopen het 9-voudige te betalen voor te hoog datagebruik en kiezen dan voor extra bescherming. Zo is er voor ieder wat wils. 3 maanden resterende minuten en MB, een bepaalde buffer kan dan ook goed van pas komen.

Kortom zoveel mensen hebben zoveel wensen..
Een spreuk van mij.

Dat is hoe ik het ervaar.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Franswon en Friesian,

Ik ben het met jullie beiden eens! Ik vind het het waard om te investeren in een duurde laptop bijvoorbeeld, omdat ik weet dat 'ie lang mee zal gaan. Dan behoud ik liever hetzelfde apparaat voor een aantal jaar, dan dat ik af en toe een nieuwe moet aanschaffen.

Wat service betreft geldt inderdaad dat heel veel eromheen de inhoud vormt. En de spreuk 'zoveel mensen hebben zoveel wensen' is helemaal accuraat. Mijn prioriteiten zijn niet dezelfde als die van andere mensen, bijvoorbeeld.

Groetjes,
Jihane

Reageer