Skip to main content

.

Onze klantenservice heeft regelmatig te maken met verschillende klanten die dezelfde vragen stellen. Vandaar dat wij dit topic hebben aangemaakt. Hieronder vind je een paar handige tips die je wellicht op weg helpen.



Werkte iets eerst wel en nu niet? Uit/aan zetten telefoon is vaak de oplossing

Het kan voorkomen dat je een keer geen bereik meer hebt. Dit probleem en vele andere problemen kunnen verholpen worden door simpelweg je telefoon een keer helemaal uit te zetten en weer aan te doen. Houden de problemen aan na het opnieuw opstarten van je telefoon, neem dan eens een kijkje op het forum. Vind je je antwoord niet, stel dan je vraag op het forum :)



Internet op je mobiel via Simyo

Je telefoon kan internet gebruiken ook als je op wifi zit. Als je zeker wilt weten dat je alleen wifi gebruikt en niet mobiele data, zet de optie dan uit op je telefoon. Je kunt dit meestal terugvinden bij: pakketgegevens, mobiele verbinding, gegevens toegang, of mobiele gegevens. Het enige nadeel is, dat wij dit niet kunnen zien. Wat wij wel kunnen zien is als je de optie internet op je mobiel op Mijn Simyo uit zet. Meer info vind je hier.



In/uitzoomen op de website

Soms zie je niet alles in het beeldscherm staan. Als je denkt iets te missen kun je de Ctrl knop en het min tekentje (-) gebruiken om uit te zoomen. Gebruik Ctrl + om in te zoomen en Ctrl 0 (cijfer nul) om weer op 100% te komen.



Synchroniseren met iTunes

Als je een simkaart in een iPhone plaatst, moet je de iPhone synchroniseren met iTunes. Het kan voorkomen dat als je dat niet doet, de telefoon/simkaart niet goed werkt. Als je voor het eerste je simkaart van Simyo in je telefoon doet of als je een vervangende simkaart plaatst, is dit handig om te weten.



4G

Simyo biedt sinds kort de mogelijkheid tot 4G. Om 4G te gebruiken zijn 2 dingen van belang. Je moet een telefoon hebben die 4G kan ontvangen en je moet ergens wonen waar het 4G netwerkt beschikbaar voor je is. Controleer dit dus eerst voordat je de 4G bundel aanschaft.