.

Gratis muziek luisteren

  • 4 July 2015
  • 6 reacties
  • 3513 Bekeken

Veel muziek streaming apps zijn beperkt gratis. MixRadio is een volledig gratis muziek streaming dienst die zijn inkomsten ontvangt uit advertenties. Persoonlijk heb ik hier tot op heden geen last van gehad. Ik heb diverse muziekstreaming Apps geprobeerd en dit is toch wel mijn persoonlijke favoriet.

Bij MixRadio kun je tevens 4 mixen van muziek offline maken voor bijvoorbeeld op vakantie, het vliegtuig of tijdens het sporten. Dat kan je dus een hoop data schelen.. :D



De eerste keer dien je in te loggen om zodoende artiesten te selecteren welke jij geweldig vind. De App doet de rest. Met het duimpje omhoog of omlaag geef je aan of je het goed of slecht vind en of je het vaker gaat horen. Het *tje / hartje maakt de track / artiest favoriet en maakt het mogelijk nieuwe releases en concertdata te ontvangen.

Is dat slim of niet? 😃 🆒

De app is beschikbaar voor Android https://itunes.apple.com/app/mixradio/id940125626 en Windows Phone

6 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Raytje,

Het klinkt als een hele handig app 🙂 Dat hij gratis is, is denk ik voor veel mensen een groot pluspunt. Leuk dat je hem met ons deelt 😃

Hebben andere forumleden ook al ervaring met de app MixRadio? 🙂
Jongedame en jongeheer. 🆒

Ik heb die app een paar dagen op mijn foontjuh gezet als test.
Koos de gratis editie, eenvoudige installatie en instelling. Vier mixen mogelijk, offline.
Enige grote minpunt. Neemt nogal wat ruimte in qua MB.

Wel fijn in gebruik met een speaker.....
Reputatie 1
Badge +1
Sinds de lancering van de MixRadio app op Apple's iOS gebruik ik deze vrijwel dagelijk woon werk op de fiets.
Het werkt ook goed om met mijn Yurbuds Focus 400 koptelefoon te skippen (dubbel klik) naar een volgend nummer alleen gekgenoeg doet ie dit sinds de laatste versie niet meer bij het eerste nummer, daarna wel.
https://itunes.apple.com/nl/app/mixradio/id940125626?mt=8

De app werkt erg fijn. Ik kan ook 6x per playlist per uur skippen. De 4 afspeellijsten bevatten maarliefst 2 uur aan muziek. Ze verlopen alleen wel na 30 dagen, maar dan is het gewoon een kwestie van verversen en binnen de kortste keren (na beoordelen of je een artiest/track nogeens wilt horen) heb je een viertal prive muziek zenders. Ik ben dol op dergelijke 'smartradio' apps en helemaal als het offline kan. Het wachten is alleen nog op de betaalde variant (dus zonder skip beperkingen en reclamebanner) die volgens hun forum er wel aankomt, ook komt er hopelijk z.s.m. ook een iPad versie beschikbaar. Ik heb gelukkig ook nog geen audio/video reclame gehad alleen een kleine banner onderin beeld, maar op de fiets zie ik dit niet ;)

Andere goede iOS opties voor offline muziek zijn:
Soundflake for hearthis.at (complete mixen, mits je betaalde versie aanschaft a 2,99 euro)
https://itunes.apple.com/nl/app/soundflake-for-hearthis.at/id914459618?mt=8

Hype Machine (losse nummers, mits je betaalde versie aanschaft a 3,99 euro)
https://itunes.apple.com/nl/app/hype-machine/id414315986?mt=8

CloudBeats Pro (albums of losse nummers, wel 4,99 euro aanschaf)
https://itunes.apple.com/nl/app/cloudbeats-cloud-music-player/id573192227?mt=8
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Wat leuk dat jullie je ervaringen delen over deze app 🙂 Ik ben nogal gehecht aan mijn oude vertrouwde Spotify Account. Werkt als een trein 😉 Hier betaal ik dan ook wel €10 per maand voor. Ik vraag me af of een app als MixRadio voor mij een goede vervanging zal zijn. Ik heb al mijn afspeellijsten zorgvuldig samengesteld en dit zijn er zeker meer dan 4 lijsten! Voor de vorm heb ik ze even geteld. Op dit moment heb ik 34 offline playlisten staan. Hierin nog niet meegenomen dat ik regelmatig nieuwe nummertjes tegenkom en deze met plezier in de trein even stream. Vind ik ze de moeite waard, gaan ze in 1 van m'n offline playlisten.

Heeft 1 van jullie ervaring met Spotify? En is er uberhaupt een goede vervanger voor deze app?

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge +1
Angela ik denk niet dat MixRadio voor jou een goed alternatief is als je gewend bent om 34 offline playlisten hebt. Daar moet je wel een forse opslag grootte voor hebben op je telefoon.

Er schijnt wel een betaalde versie weer te komen van MixRadio waarbij je niet langer een beperking hebt per mix (max 6 skips per uur, per mix). Mogelijk heb je dan ook meer dan 4 offline mixen, maar dat is nog afwachten. Daarnaast is MixRadio een smartradio app en dus niet een app zoals Spotify waarbij je specifieke artiesten, albums kunt luisteren. Ik verwacht dan echter ook dat de betaalde variant van MixRadio eerder 3/4 euro p/mnd gaat kosten dan 10 euro voor Spotify.

Ik heb zelf ervaring met de gratis Spotify versie van de iOS app en die is prima al wordt je dan snel gek van de herhalende reclames en dan heb je geen offline mogelijkheid (alleen als je een betaald abonnement neemt). Bij de gratis MixRadio app heb ik nu geen audio of video reclame in de app alleen een kleine banner (maar daar merk ik niks van op de fiets). Ik vind 10 euro p/mnd voor Spotify net te duur.

MixRadio is overigens een radio app waarmee je muziek kan ontdekken rondom een artiest of genre. Spotify heeft ook zo'n functie, maar de basis van Spotify is dat je albums/tracks van artiesten kunt luisteren dit kan niet in MixRadio. Daar komt soms een nummer voorbij van een artiest waarvan je hebt aangegeven dat je een track goed vind, maar je kunt niet een specifiek nummer of album constant luisteren.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pacorob,

Het lijkt er inderdaad niet op dat MixRadio iets voor mij is. Ik heb inderdaad een redelijke opslag op mijn telefoon. Mijn pareltje kan het allemaal nog goed aan 🙂 Ik ben de trotse eigenaar van een iPhone 6 Gold 64Gb. Voorlopig hoef ik me geen zorgen te maken dat mijn geheugen volraakt binnenkort ;)

Persoonlijk vind ik de 'Discover' functie van Spotify niet zo goed. Hij komt met suggesties die niet echt passen bij genres die ik normaal luister. Sinds kort heeft Spotify een nieuwe functie. De 'Discover Weekly' playlist. Elke maandag krijg je een nieuwe playlist met nieuwe artiesten. Deze lijst is erg genre getrouw en werkt dus een stuk beter dan de andere functie.

Reclame in de gratis versie is inderdaad erg vervelend. Om deze reden heb ik ook besloten de betaalde versie te gaan gebruiken. MixRadio pakt dit dan een stuk beter aan met een simpele banner. Hier heb je niet zoveel last van.

Ik heb een tijdje terug gebruik gemaakt van een gratis proefperiode van Apple Music. Helaas ben ik zo gewend aan mijn oude vertrouwde groene streamingsdienst, dat ik het niet zo veel getest heb. Ik moet zeggen dat het wel wat heeft, maar ook deze dienst kost je €10 per maand. Redelijk aan de prijs weer als je het mij vraagt. In mijn geval zit Spotify 'gratis' bij mijn abonnement.

Groetjes,
Angela

Reageer