.

Beantwoord

1Password manager werkt niet met de Simyo app

  • 1 May 2014
  • 9 reacties
  • 2366 Bekeken

Ik gebruik 1Password alspassword-manager op een Mac OSX systeem.

Ala ikmijn inloggegevens intyp vraagt 1Password of ik de gegevens wil opslaan om voortaan automatisch in te loggen.

Ik antwoord: ja, maar als ik vervolgens 1Password gebruik om in te loggen vult het programma alleen mijn password in, maar in het "06nummer "-veld verdwijnt weliswaar de tekst "06nummer", maar er komt niets voor in de plaats, met als gevolg dat de inlog mslukt (Ik heb autosubmit aanstaan in mijn manager). Als ik  alsnog manueel mijn 06-nummer ingeef in het eerste veld lukt het overigens wel.

Enig idee hoe ik dit kan veranderen zodanig dat de inlogggevens van beide velden door 1Password worden ingevuld?

Dennis
icon

Beste antwoord door Anonymous 2 May 2014, 08:41

Bekijk originele reactie

9 reacties

Hallo Dennis.

Ik gebruik zelf een andere password-manager (wachtwoordkluis)

Bij mij werkt het zo.
Ik registreer me op de site van keuze.
(schrijf emailadres/gebruiksnaam op en het gekozen wachtwoord)
Dan wordt mij gevraagd, opslaan, maar doe dat dan niet.

Eerst opnieuw inloggen met je gebruiksnaam/emailadres en wachtwoord.
Dan opslaan en bij Groep de naam van de site gebruiken.....

Probeer dat maar eens.
Laat wel ff weten of het je helpt.

Groet,
Friesian
Hallo Friesian,

Ik heb jouw suggestie geprobeerd. Eerst alle site-inloggegevens uit 1Password gedeleted. Toen manueel ingelogd met m'n 06-nummer en paswoord. Toen 1Password vroeg of-ie de inlog-gegevens moest bewaren heb ik "Nee" gezegd.

Vervolgens uitgelogd en weer opnieuw de inlog-pagina geladen. Weer manueel mijn gegevens ingevoerd in de twee velden en toen 1Password vroeg om de inlog-gegevens op te slaan "Ja" gezegd.

Weer uitgelogd en de inlog-pagina ververst. Ingelogd met 1Password. Eindresultaat: 1Password vult nog steeds WEL het password-veld, maar NIET het 06nummer-veld in.

Ik ken het programma dat jij gebruikt niet. Ik heb in 1Password geen "Groep" oid.
Ik kan wel de naam van het veld en de te vullen waarde in het inlog-formulier editen in 1Password, maar daarvoor moet ik weten wat de (programmeer-)naam is van het eerste veld "06nummer". Kennelijk niet "06nummer" want dat heb ik al geprobeerd.

Simyo is overigens de enige site waarmee ik dit probleem ervaar.

Heb je misschien nog andere suggesties?

Alvast dank voor de reactie,

Dennis
Reputatie 7
Badge +9
De programmeernaam van het veld is username

Kun je daar wat mee?
Hallo Dennis.

Ik gebruik Lastpass als wachtwoordkluis.
Bij mij werkt dat prima.
Bij sommige sites wordt niet beide velden ingevuld.
Maar log ik in, zoek in kluis de gegevens en klik er dan op dan komt het wel.

Bij simyo werkt lastpass goed.
Alleen onthouden van 2 afzonderlijke super-wachtwoorden is niet echt wat ik super zou vinden.

Groet,
Friesian

Usernaam/gebruikersnaam wat Groentjuh aangeeft, je 06nr lijkt me wel duidelijk. 
En daar onder staat toch wachtwoord(veld)

Laat ff weten of de tips je helpen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi darling54, welkom op het Simyo forum!

Wat fijn dat Friesian en Groentjuh je zo goed proberen te helpen, want ik heb eerlijk gezegd niet zoveel verstand van password managers.
Ik ben wel benieuwd of de tips die je hier krijgt je helpen, laat je het weten?
Reputatie 1
Badge +8
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Zodra ik 1Password mijn inloggegevens in laat vullen dan wordt alleen het wachtwoord ingevuld.
Ik moet dus eerst (met de hand) mijn 06 nummer invullen en pas daarna werkt 1Password.

Ha! Gevonden! Was ondertussen hiermee aan het stoeien :)

In 1Password kan je een Identiteit aanmaken (dus niet onder login, maar waar je naam, adres etc staan).
Als je hier je Simyo 06 nummer invult onder "cell" (ik denk "mobiel" in het Nederlands), dan werkt het inloggen perfect.
Ik heb een ander (zakelijk) nummer onder "default phone" gezet, die wordt niet gebruikt tijdens het inloggen.

Success! 
Reputatie 5
Badge +11
Hi Daxy,

Dank je dat je je tip met ons deelt! Je helpt hier vast nog wel wat andere gebruikers mee 😃
Hoi darling54, welkom op het Simyo forum!

Wat fijn dat Friesian en Groentjuh je zo goed proberen te helpen, want ik heb eerlijk gezegd niet zoveel verstand van password managers.
Ik ben wel benieuwd of de tips die je hier krijgt je helpen, laat je het weten?
Hallo Ernst.

Bij een wachtwoordkluis hoef je maar 1 superwachtwoord te onthouden.
Heb je bij verschillende sites een account gemaakt met verschillende samengestelde wachtwoorden, worden die opgeslagen in de kluis.
Helpt zelfs bij het genereren van nieuwe wachtwoorden.
De kluis is versleutelt.......:rolleyes:

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Dank je voor je uitleg, Friesian!

Reageer