.

Wat heb jij van de wereld gezien?

  • 6 August 2013
  • 12 reacties
  • 2430 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Hallo allemaal,

Het is nog steeds vakantie. Je hoort vaak dat half Nederland richting Frankrijk vertrekt in deze tijd. Ik ben benieuwd of jij ook weleens op een andere bestemming bent geweest. Ik heb zelf al veel van de wereld mogen zien.

Ik heb al veel Europese landen bezocht. Buiten Europa ben ik inmiddels in Suriname, Brazilië, Bonaire, U.S., Thailand en Maleisië geweest. Ik zou verder nog wel wat meer van Zuid-Amerika willen zien.

Ik was toch wel het meest onder de indruk van Brazilië.

In welke landen heb jij weleens je voeten aan de grond kunnen zetten? En waar zou je graag nog eens naar toe willen?

Groetjes,

Alex

12 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Curacao! (Nederlandse Antillen) . Een prachtig eiland met overvloed aan natuur,cultuur, gezelligheid en erg veel te doen. Naast het warme klimaat kun je er ook gewoon overal nederlands praten. Ik wil sowieso nog eens naar de volgende bestemmingen; https://www.couchsurfing.org/map_surf.html?id=11UWBDY0&show=want_to_go (alle gele uitroeptekens)

Waar was jij op vakantie geweest in juli Alex?
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb vorig jaar een maand gebackpacked door Vietnam en Cambodja. Vietnam is echt prachtig, de natuur, de mensen, het eten 😛 Grandioos allemaal!
En Cambodja, dat is niet te beschrijven. Wát vond ik dat een bizar land. Nog steeds zo beschadigd door de Rode Kmer, zoveel niet geclaimde stukken land waarvan niemand weet wat er met de eigenaars is gebeurd. En de Killing Fields, brrr...
Reputatie 7
Badge +9
Oef, dat wordt een hele lijst van landen waar ik geweest ben (soms erg lang..)

Heel de EU
Veel landen die nog niet in de EU zitten (Goed beschouwd heel Europa op een paar mini-staatjes na)
Turkije
Veel van de staten van de voormalige USSR - tot aan Novosibirsk
USA
Dominicaanse Republiek - daar heb ik mijn vrouw leren kennen, vandaag vieren we onze huwelijksdag!
Argentinië
Chili
Equador
Panama
Brazilië
Suriname
Frans Guyana
Guyana
Cuba
Venezuela
De ABC eilanden
Thailand
Cambodja
Maleisië
Indonesië
India
Marokko
Nigeria
Zuid-Afrika
Hong-Kong - toen nog kroonjuweel van de UK - nu China

Ik zal er nog wel een paar vergeten zijn......

Australië en Nieuw-Zeeland staan nog op mijn verlanglijstje, maar ik denk dat dit niet meer ga lukken.
Badge
Griekenland twee keer ( dit jaar Parga, prachtige natuur), Tunesie, Frankrijk (vooral wintersport), Oostenrijk, België, Duitsland, Luxemburg, Engeland, Italie, Hongarije. Wensen zijn: Canada, Australië, Nieuw Zeeland
Reputatie 7
Badge +9
Barneveld. Vooral des zondags een bijna buitenaards oord.
Badge
Gefeliciteerd nog trouwens Franswon!! Had het even over het hoofd gezien.. Hoeveel jaar inmiddels?
Reputatie 3
Badge +9
Gefeliciteerd franswon :)

Mijn landen:

Zuid-Engeland
Belgie
Luxemburg
Duitsland
Frankrijk
Oostenrijk
Italie
Denemarken
Zweden
Portugal
Cuba
Jamaica

Ik wil heel graag meer zien zoals, Suriname, Thailand, Amerika, Australie, India, Indonesie, Mexico, Egypte.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb alle uithoeken van frankrijk gezien en alles ertussenin!
Verder België, Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk, Zwitserland, Portugal, Griekenland en Turkije gezien.
De Verenigde Staten staan hoog op mijn verlanglijstje, dus daar komen we 'binnenkort' wel. Ook Spanje, Italië en Kroatië moeten nog aanbod komen, dus Komende tijd nog geen problemen om een vakantie te plannen denk ik!

En gefeliciteerd franswon!
Reputatie 7
Badge +9
Barneveld. Vooral des zondags een bijna buitenaards oord.

Hier in Zeeland ook van die plaatsen .... 😞
Reputatie 7
Badge +9
Verrek, door alle landenbomen zag ik even Franswon niet meer 😉.. Nog gefeliciteerd met je huwelijk, Frans.

Tja....voor mij is het dan de Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Portugal, Griekenland, Turkije (allen toch wel meerdere malen) en natuurlijk de Verenigde Staten. Daar ben ik 6 keer geweest. Mede vanwege familie die woont in Los Angeles en Las Vegas. Zeker geen verkeerde steden om te bezoeken. Los Angeles is een enorm uitgespreide metropool, Las Vegas de waanzinnigheid ten top. De natuur in de VS is overweldigend. De nationale parken. Je moet het met eigen ogen zien want die is niet te vatten in een plaatje. Zoals de Grand Canyon bijvoorbeeld. Daar word je wel even stil van.
De grootsheid en de wijdheid van het land. Enorm. Van de andere kant vind ik de Amerikaanse mentaliteit ook wel een beetje eng. Hypocriet. Beetje eng land geworden. Maar gelukkig toch veel aardige mensen. En de klant is er koning.

Helaas heb ik een hekel (gekregen) aan vliegen. Vind er niks (meer) aan. Saai. Dus een noodzakelijk kwaad om ergens verder te komen.
Bali zou ik nog wel eens naartoe willen. Ook weer zo'n pokkeneind vliegen 😢
Badge +6
Oef, dat wordt een hele lijst van landen waar ik geweest ben (soms erg lang..)

Heel de EU
Veel landen die nog niet in de EU zitten (Goed beschouwd heel Europa op een paar mini-staatjes na)
Turkije
Veel van de staten van de voormalige USSR - tot aan Novosibirsk
USA
Dominicaanse Republiek - daar heb ik mijn vrouw leren kennen, vandaag vieren we onze huwelijksdag!
Argentinië
Chili
Equador
Panama
Brazilië
Suriname
Frans Guyana
Guyana
Cuba
Venezuela
De ABC eilanden
Thailand
Cambodja
Maleisië
Indonesië
India
Marokko
Nigeria
Zuid-Afrika
Hong-Kong - toen nog kroonjuweel van de UK - nu China

Ik zal er nog wel een paar vergeten zijn......

Australië en Nieuw-Zeeland staan nog op mijn verlanglijstje, maar ik denk dat dit niet meer ga lukken.


Gefeliciteerd Franswon. Jij hebt veel landen gezien.
Badge +6
Ik ben in de volgende landen geweest:
België
Frankrijk
Suriname
Dubai
Mauritius
Turkije
Maleisië
Tunesië
Isla Margarita

Reageer