.

Wat doen jullie in het dagelijks leven?

  • 19 March 2012
  • 28 reacties
  • 2608 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5
Aangezien dit het off-topic gedeelte van het forum is, vandaar deze vraag


28 reacties

Goedzo Franswon.

Interesant om mensen met Parkinson wegwijs te maken met internet en computers.
Om een drempel weg te nemen lijken mij redelijk betaalbare tablets een oplossing. Redelijk veilig mits up to date, en de vele toegankelijks functies zoals audioboeken en spraakbesturing.

Mijn insteek met computers is altijd geweest en nu nog om papiervrij te kunnen doen en werken. Ruimte besparing en sneller aan de gezochte informatie komen.
Waar ligd die brief ook al weer? Moet worden' type in een zoekbalk de document naam, en daar is het document.'

Een voorbeeld dat ik vandaag heb uitgevoerd: Bij het digitale loket van het RDW een kentekencard voor een voertuig aangevraagd.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Dokter Nolen,

Het grote probleem is dat het allemaal mensen van 80 jaar en ouder zijn, spraakbesturing reageert slecht op die zachte stemmen, bovendien zijn er ook nog mensen die naast Parkinson ook lijden aan Alzheimer en dementie.... maar ik blijf mijn best doen!
Badge +7
Hoi Dokter Nolen,

Wat leuk om nog een computer-techneut in ons midden te hebben 😃 Welkom! Kunnen we bij jou terecht voor internet en computer vragen?

@Franswon Dat lijkt me inderdaad een grote uitdaging. Wel heel goed dat je dit doet hoor ! Het is heel belangrijk om je in te zetten voor je medemens :)

Groetjes,
Samantha

Reageer