.

Over boeken enzo

  • 7 October 2013
  • 41 reacties
  • 14792 Bekeken


Toon eerste bericht

41 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wij zijn ook blij hoor Ernst!

Welkom bij de club 🙂 Ik hoor graag je eerste boekbespreking (hoeft niet zo beeldend als de bijdrage van de leon :))
Badge +1
Ben nu een boek aan het lezen "Laat je niet volvreten" (The End of Overeating).......... brrrr ik ga nooit meer naar een restaurant hier in Noord Amerika.... nu snap ik waarom ik altijd al na drie happen vol zit hier en je bijna een week kan eten van 1 portie! Jakkes!
Reputatie 7
Badge +9
In South-Carolina heb ik altijd uitstekend gegeten, niet bij de bekende ketens maar gewoon in kleine restaurants.
Een steak is daar een steak en niet een armzalig stukje van 200 gram voordat het in de pan gaat.

Ik zal eens kijken of ik het boek in mijn digitale boekenkast heb.

Smakelijk alvast 🙂
Badge +1
Haha moet nog aan het ontbijt beginnen 😃 Maar bedankt alvast! Dit boek gaat inderdaad meer over de grote ketens en kant en klaar supermarkt "voer", aanrader (maar misschien niet op de lege maag, hihihihi) 😛
Badge +8
Hebben jullie Kapitein Corelli's Mandoline gelezen? Speelt zich af tijdens oorlogstijd, maar dan aan de Grieks-Italiaanse kant. Niet over de oorlog, maar over het leven, alle facetten. Nog onder de indruk en het is echt jaren geleden dat ik die las. Ik krijg zin om hem te herlezen nu 😉
Niet de film kijken overigens! Goede acteurs hoor, maar Nicolas Cage met een Italiaans accent vond ik nogal belachelijk overkomen.

groetjes,
Charlene
Badge +1
Ooh Nee niet gelezen, Charlene. Ik heb wel jaren geleden de film gezien - ik vond er inderdaad niet zo heel veel aan. Mijn man vond de film juist wel weer heel goed, accenten en al 😃 Ik ga het boek toevoegen aan mijn wensenlijstje 😃
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Sophia,

Ik heb Laat je niet volvreten" (The End of Overeating) niet in mijn boekenkast kunnen vinden, zal het wel eens opzoeken op het grote, boze net :)

Ik ben nu En uit de bergen kwam de echo van Khaled Hosseini aan het lezen, daarna komen de 2 delen van Pier en Oceaan van Oek de Jong, hij is de winnaar van de Libris Literatuur Prijs, dit boek is zijn magnum opus. Het speelt zich deels af in Zeeland, de provincie waar ik woon.
De eerste weken heb ik tijd zat om te lezen, de reden is niet zo leuk (operatie) maar tijd om te lezen is heerlijk!
Badge +8
Ooh Nee niet gelezen, Charlene. Ik heb wel jaren geleden de film gezien - ik vond er inderdaad niet zo heel veel aan. Mijn man vond de film juist wel weer heel goed, accenten en al 😃 Ik ga het boek toevoegen aan mijn wensenlijstje :D

Film doet boek echt geen recht aan, echt niet. Vergeet Penelope Cruz en lees over Pelagia. 🙂
Badge +1
Ik heb 'm zojuist naar m'n Kindletje gestuurd, Charline, ik zal 'm lezen! Heb net m'n gekregen Blackberry verkocht dus heb mezelf gelijk verwend met de nieuwe Kindle Paperwhite, die komt in november. Daar zie ik echt al helemaal naar uit!
Badge +1
Ik heb 'm! 🆒 De Kindle Paperwhite, wowowow! Nou als je nog niet overtuigd was, Charlene, dan is het nu je kans 😃 Wat een geweldig apparaatje!!! Hij is heel subtiel verlicht, echt heel fijn. Normaal gesproken moet je altijd je boek (of gewone e-reader) goed naar het licht draaien, maar deze geeft zonder dat je het merkt een heel zachte gloed zodat hij altijd goed leesbaar is. Zelfs in het pikkedonker :D

Het enige nadeel denk ik voor de Nederlandse lezers is dat hij geen epub formaat ondersteunt, wat alle NL-se boeken zo'n beetje zijn. Maar ik heb diverse boeken via Calibre geconverteerd en ik merk echt geen verschil.

Ben nu (schrik niet) "Quantum Theory Cannot Hurt You" aan het lezen, misschien wat ongebruikelijk voor de gemiddelde lezer maar ik heb een brede interesse. Captain Corelli's Mandoline staat er ook al op, voor een ander keertje 🙂
Badge +8
Wie weet, SophiaB, als de kerstman lief is? Of moest ik dan lief zijn geweest?
Ik denk inderdaad dat de Quantum theorie niemand pijn doet;) Goed leesweer is het aan het worden, hè?
Badge +1
Ja, storm bij jullie he? Hier is het vandaag zonnig maar wel koel... dus ja lekker leesweer inderdaad 😃
Reputatie 7
Badge +9
Storm??? Scooter reed lekker met windje in de rug 🙂
Badge +1
Oh misschien was het alleen in de UK dan 😃
Reputatie 7
Badge +9
Nee hoor Sophia, hier was het ook windkracht 10, maar een beetje Zeeuw kan daar wel tegen 🙂
Badge +1
Haha ok! Grappig genoeg hadden wij ook een storm vannacht, we gingen bijna beneden slapen omdat we omringd zijn door hoge bomen. Eng! Maar goed ze staan er al 70 jaar of langer, dus al te bang zouden we ook weer niet hoeven te zijn neem ik aan. Dit jaar weinig gemerkt van een Indian Summer, het is gelijk van hoogzomer naar de herfst gegaan. Voor zaterdag is alweer sneeuw voorspeld, jakkes!

Reageer