Skip to main content

Mijn ervaring met Simyo

• January 12, 2025
  • 20 reacties
  • 291 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Sind begin dit jaar klant bij Simyo. 
mijn bevindingen zijn erg goed. 
ik was een beetje bang voor dat ik ellende zou krijgen met mijn iPhone 11 maar niets is minder waar. De uitvallen / terugvallen naar Edge heb ik niet gemerkt terwijl ik veel op de weg ben en CarPlay gebruik. Het netwerk beweegt keurig mee op 4g van mast tot mast en rijd niet alleen in eigen gebied sterker nog provincie. Hoewel mijn eigen iPhone 11 inmiddels een beetje ouder is dacht ik goh ik zou wel een nieuwer toestel willen. Ik bekeek de website en probeerde een iPhone 13 te bestellen, dit werd meteen weliswaar met een nieuw contract a 2 jaar geaccepteerd wat normaals is afgesloten terwijl je bij het moederbedrijf eerst 3 maanden klant dient te zijn eer je een sim only om kan zetten naar ene abonnement met toestel. Dus zeer flexibel. Dat je geen dubbele data meer krijgt als kpn thuis klant wat jammer is kan ik zeggen dat ik aan de 30 GB in totaal per maand genoeg heb terwijl ik veel op de weg ben en CarPlay in combinatie met Flitsmeister en een radio app gebruik en nog veel data over houd is dit voor mij meer dan voldoende. Ik heb een keer de klantenservice gebeld het duurde ongeveer 5 minuten eer ik een medewerker aan de lijn kreeg die zeer professioneel en persoonlijk opnam omdat hij ws door het nummer waarmee je belt wie je bent. De snelle bereikbaarheid zie je zeker niet overal. Ga zo door met alles. Zou wel leuk zijn als je in de toekomst bijvoorbeeld een extra zenderpakket in combinatie kan nemen bij kpn thuis diensten maar ja je kan niet alles willen.

groet M. Frankes

January 13, 2025

Hoi ​@Mefra,

Bedankt voor je bericht. Het is goed om te horen dat je zo tevreden bent met je ervaring bij Simyo en bedankt voor je complimenten!  Ik ben blij dat je een positieve ervaring hebt gehad met onze klantenservice. Klanttevredenheid staat bij Simyo hoog in het vaandel en het is fijn om te weten dat je een goede ervaring had.

Je suggestie over een extra zenderpakket voor KPN Thuis diensten neem ik mee. We streven er altijd naar om onze diensten te verbeteren, dus we waarderen je input! Bedankt voor je vertrouwen in Simyo en ik hoop dat je ook in de toekomst blij blijft met onze service😊. 

Als je nog vragen hebt of hulp nodig hebt aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice of via het forum!

Groetjes,
Seren

20 reacties

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • January 13, 2025

Hoi ​@Mefra,

Bedankt voor je bericht. Het is goed om te horen dat je zo tevreden bent met je ervaring bij Simyo en bedankt voor je complimenten!  Ik ben blij dat je een positieve ervaring hebt gehad met onze klantenservice. Klanttevredenheid staat bij Simyo hoog in het vaandel en het is fijn om te weten dat je een goede ervaring had.

Je suggestie over een extra zenderpakket voor KPN Thuis diensten neem ik mee. We streven er altijd naar om onze diensten te verbeteren, dus we waarderen je input! Bedankt voor je vertrouwen in Simyo en ik hoop dat je ook in de toekomst blij blijft met onze service😊. 

Als je nog vragen hebt of hulp nodig hebt aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice of via het forum!

Groetjes,
Seren

In december heb ik bij Simyo een abonnement met toestel afgesloten op basis van een actie waarbij een gratis Samsung Galaxy Watch 8 werd beloofd. Deze smartwatch was expliciet onderdeel van de aanbieding en daarmee van de overeenkomst.

Sindsdien word ik al maandenlang van het kastje naar de muur gestuurd tussen Simyo en Samsung.

Meerdere keren is mijn aanvraag afgewezen.

Medewerkers van Simyo gaven tegenstrijdige en soms aantoonbaar onjuiste informatie.

Er is herhaaldelijk toegezegd dat het “nu gegarandeerd zou lukken”, wat telkens onwaar bleek.

In plaats van hun eigen verantwoordelijkheid te nemen, bleef Simyo mij doorverwijzen naar Samsung, terwijl mijn contract uitsluitend met Simyo is gesloten.

Dit voelt als misleidende handelspraktijk: klanten lokken met een aantrekkelijke actie, maar vervolgens de uitvoering afschuiven op een externe partij en de consument laten opdraaien voor interne problemen.

Na maanden contact, tientallen berichten, telefoongesprekken en zelfs het inschakelen van de ACM, is de beloofde smartwatch nog steeds niet geleverd.

Wat hier vooral ernstig is:

Simyo komt haar eigen aanbieding niet na.

De klantenservice is structureel slecht geïnformeerd.

De consument wordt uitgeput tot hij opgeeft.

Mijn advies:

Sluit geen abonnement af op basis van een actie bij Simyo, want als er iets misgaat, sta je er alleen voor.

Dit is geen incident, maar een systeemprobleem

Forum|alt.badge.img+1
  • Allround active
  • January 25, 2026

@Schouten-Dekker075 Het is een actie van Samsung daar moet je zijn voor hulp en/of vragen. Simyo heeft daar verder niets mee te maken.

Waarschijnlijk heb je het over deze promo Samsung Promoties registratie en aanvragen kan nog een paar dagen. Voor hulp kan je terecht op de Samsung Community Members Community 

Wat is de reden waarom je aanvraag meerdere keren door Samsung is afgewezen?

JanD
  • January 25, 2026

Beste ​@Schouten-Dekker075 , jammer dat je dat zo ervaart.

Meestal zijn dat specifieke acties van Samsung in samenwerking met providers en andere bedrijven.

In de regel is het zo dat je, om voor de actie in aanmerking te komen, je specifiek met Samsung te maken hebt.

Op hun website kun je de acties-pagina's lezen plus de voorwaarden om voor de actie in aanmerking te komen.

Meestal dien je iets gekocht te hebben binnen een periode X onder overlegging van de originele factuur van de leverancier en de actie kun je in de regel aanvragen tot een bepaalde datum Y.

Misschien dat een moderator van dit forum deze week nog gaat reageren.

Succes.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • January 25, 2026

Als je bij Simyo een abonnement afsluit met toestel, en daarbij staat dat er een cash back is dan is Simyo de enige partij. Dat bedrijven het vaak anders proberen is onjuist.

Volgens mij is het antwoord van ​@JanD onjuist.

Forum|alt.badge.img+1
  • Allround active
  • January 25, 2026

Als je bij Simyo een abonnement afsluit met toestel, en daarbij staat dat er een cash back is dan is Simyo de enige partij. Dat bedrijven het vaak anders proberen is onjuist.

Volgens mij is het antwoord van ​@JanD onjuist.

En mijn antwoord is goed? Vreemd. Het is een promotie actie van Samsung, Simyo is geen partij in deze. Simyo kan ook niets voor hem regelen bij Samsung. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • January 25, 2026

Als op de site van Simyo staat “met cashback” van Samsung, dan doet Simyo de belofte. 
En moet Simyo hem nakomen,

Forum|alt.badge.img+1
  • Allround active
  • January 25, 2026

Als op de site van Simyo staat “met cashback” van Samsung, dan doet Simyo de belofte. 
En moet Simyo hem nakomen,

Ook met herhalen, blijft je antwoord fout.😉 Wat Simyo wel moet doen is de juiste informatie aanleveren om die promo te kunnen claimen. En het is mijn ervaring dat Simyo dat doet.

JanD
  • January 25, 2026

Ik lees nergens iets over een cash-back, wel over een gratis Samsung smartwatch en dat is toch echt het pakkie-an van Samsung i.c.m. de klant.

Forum|alt.badge.img+1
  • Allround active
  • January 25, 2026

Ik lees nergens iets over een cash-back, wel over een gratis Samsung smartwatch en dat is toch echt het pakkie-an van Samsung i.c.m. de klant.

En zelfs cashbacks moet je meestal bij de fabrikant claimen.

Wat hier steeds verkeerd wordt begrepen, is een basisregel uit het consumentenrecht.

De contractspartij is altijd verantwoordelijk voor de aanbieding.

In dit geval is dat Simyo, niet Samsung.

Feiten:

De overeenkomst is gesloten tussen consument en Simyo.

De actie “gratis Samsung Watch” stond op de website van Simyo en was onderdeel van hun aanbod.

Daarmee is deze actie juridisch onderdeel van de overeenkomst (art. 6:217 BW jo. 6:230m BW).

Dat Simyo de uitvoering uitbesteedt aan Samsung, is een intern probleem en mag nooit op de consument worden afgewenteld.

Volgens vaste rechtspraak en art. 6:76 BW geldt:

De schuldenaar (Simyo) is aansprakelijk voor gedragingen van hulppersonen (Samsung) bij de uitvoering van de overeenkomst.

Oftewel:

Als Samsung faalt, faalt Simyo juridisch.

Dit is géén cashbackdiscussie.

Dit is niet-nakoming van een contractuele toezegging door Simyo.

Dat iemand “ervaring heeft dat Simyo meestal de juiste info geeft” is juridisch irrelevant.

Het gaat niet om ervaring, maar om verantwoordelijkheid volgens de wet.

Kort gezegd:

Wie de aanbieding doet, draagt het risico als de externe partij faalt.

Dat heet in gewoon Nederlands: wanprestatie.

JanD
  • January 25, 2026

Beste ​@Schouten-Dekker075 jij bent blijkbaar juridisch geschoold en kan de discussie dus uitsluitend tussen jou en de klantenservice van Simyo lopen.

Dit is een forum voor en door klanten van Simyo en geen klantenservice en/of helpdesk en kunnen je verder dus niet helpen, behalve het voor kennisgeving aannemen.

Ik wens je succes en hoop op een goede afloop voor je.

Beste @JanD,

Dank voor je reactie.

Je hebt gelijk dat dit forum geen klantenservice is en dat de uiteindelijke oplossing tussen Simyo en mij moet plaatsvinden. Dat is ook precies wat ik al maandenlang probeer, helaas tot nu toe zonder resultaat.

De reden dat ik dit hier plaats, is niet om hier mijn zaak op te lossen, maar om andere klanten te informeren over hun rechten en over hoe dit soort acties juridisch in elkaar zitten.

Veel consumenten denken (en dat zie je ook in deze discussie) dat bij dit soort promoties automatisch de fabrikant verantwoordelijk is. Dat is juridisch onjuist.

Juist daarom vind ik het belangrijk dit hier te delen: als waarschuwing voor anderen die op basis van een actie een contract overwegen.

Ik hoop uiteraard op een goede afloop, maar vind het minstens zo belangrijk dat andere klanten weten waar zij wettelijk staan als een dergelijke actie misloopt.

Met vriendelijke groet, 

Schouten-Dekker 

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • January 25, 2026

Dat is ook precies wat ik al maandenlang probeer, helaas tot nu toe zonder resultaat.

Zo lang geleden is december toch nog niet?

U heeft gelijk het moet weken zijn geen maanden .  Desalniettemin...

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • January 25, 2026

Even afwachten waar moderators morgen mee komen..

Forum|alt.badge.img+1
  • Allround active
  • January 25, 2026

De reden dat ik dit hier plaats, is niet om hier mijn zaak op te lossen

Jammer dat je niet even aangeeft waarom je aanvraag meerdere keren is afgewezen. Want dat valt prima op te lossen zonder Simyo. Is namelijk een bekend probleem wat vaak voorkomt bij Samsung promoties en dat staat los van welke provider dan ook.

Maar succes ermee verder.

Het komt omdat het aankoopbewijs wat simyo leverd niet geldig is bij Samsung, beter gezegd word niet geaccepteerd.  

Forum|alt.badge.img+1
  • Allround active
  • January 25, 2026

Het komt omdat het aankoopbewijs wat simyo leverd niet geldig is bij Samsung, beter gezegd word niet geaccepteerd.  

Laat dat nou precies zijn wat ik al vermoedde. Dat was nl. ook bij mij in 1e instantie het geval (en bij meer mensen), maar ik heb dat met hulp van de community manager v.d. Samsung Community op kunnen lossen. Die heeft uiteindelijk de aanvraag voor mij netjes geregeld en een paar weken later kreeg ik de tablet waar ik recht op had.

Er zijn bij de afhandelaars gasten die niet verder kijken dan hun neus lang is en daarom gaat het fout. Want er hoort eigenlijk een officiële factuur geüpload te worden. Dat is iets wat Simyo eigenlijk zou moeten verbeteren, gewoon een fatsoenlijke factuur.

Nog even 1 tip voor alle zekerheid: mijn naw-gegevens in mijn verouderde Samsung account klopten niet meer en bij het indienen van de promo kreeg ik ook niet de kans om e.e.a. te corrigeren. Dat gaf weer extra gedoe.

Dus zorg vòòr het indienen van je promo aanvraag dat de gegevens in je Samsung account kloppen.

Mijn advies is dus leg het voor aan de Samsung Community en geef goed aan wat er precies mis gaat en dat je graag hulp wilt van de community manager.

Friesian
  • Forum Expert
  • January 25, 2026

Erg goede tip ​@Summer2 !