.

Hoe is het nu met?

  • 12 November 2020
  • 34 reacties
  • 1864 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi allemaal! 

 

Wat leuk om weer terug te zijn op het forum! Ik zie dat het een en ander al veranderd is. Ook aan de achterkant is de layout gewijzigd! Erg mooi! Het voelt ook een beetje nostalgisch om terug te zijn en jullie berichtjes weer te zien. Blij te horen dat het goed gaat met iedereen! Met de collega’s ben ik nog erg verbonden natuurlijk - dat is het fijne aan een relatief klein Simyo-team. Je krijgt iedereen wel even te spreken soms, ook al zit je niet meer in hetzelfde team. 

Vanuit mij ook geen baby-nieuws (of katten-nieuws), maar het gaat wél ook erg goed met mij. Ik ben nu copywriter (tekstschrijver) voor Simyo. Dat maakt mij eindverantwoordelijk voor alle tekst op zowel de website, de Mijn-omgeving, de app en de communicatie die naar het gros van de klanten gaat. Bij het laatste kun je denken aan bijvoorbeeld de Simyo nieuwsbrief, of de e-mails die je krijgt als er iets nieuws gebeurt bij Simyo. Al met al is dus uitdagend en leuk werk! 

Wat het extra leuk maakt is dat ik veel schakel met allerlei andere collega’s. Zelfs zo met al het thuiswerken blijven we dus nog wel met elkaar verbonden. Zo heb ik een keertje met Els samengewerkt toen we een gids voor eSIM maakten (voor de klantenservice), spreek ik Niels wel eens als het gaat om de artikelen op de website, en spreek ik Asma (en Alex en Bas én Tessanne) ook omdat zij natuurlijk in het Brand team zitten. 

Op persoonlijk vlak gaan de dingen ook goed, gelukkig. Het is gewoon alweer december, kunnen we dat geloven? Een maand vol lichtjes, frisse wandelingen, cheesy films, en meerdere vieringen (Sinterklaas! Kerst! Oud en nieuw!) Ik ben in elk geval helemaal in mijn nopjes. Ik moet ook zeggen dat het thuiswerken me eigenlijk wel goed bevalt. Ik ben helemaal gewend geraakt aan de hoofden van mijn lieve collega’s op mijn beeldscherm. Toch hoop ik dat we in 2021 weer soms naar kantoor mogen. Dat zou fijn zijn! 

 

Duizend groetjes,

Jihane

Hey wat geinig om de ouwelui weer eens te zien. :grinning:

@ElsGefeliciteerd met de komende spruit.

Ja toch, is een leuk topic om te kunnen lezen wat iedereen tegenwoordig uitspookt.:ghost:

 

@Els Ook namens mij gefeliciteerd :baby:

Reputatie 7
Badge +9

Hey wat geinig om de ouwelui weer eens te zien. :grinning:

@Els Gefeliciteerd met de komende spruit.

Reputatie 6
Badge +5

Hallo allemaal,

Poeh, dat is een tijd geleden! Wat leuk om weer een berichtje op het Forum te plaatsen 😊 En tof om jullie reacties op dit topic te zien. Net als Els heb ik helemaal geen goed afscheid genomen van jullie allemaal, dus mijn excuses daarvoor! Hoe gaat het er mee?

Eind oktober dit jaar vierde ik mijn vijfjarig jubileum bij Simyo, die tijd is echt voorbij gevlogen. Toen ik stopte bij het Social Team, ben ik begonnen als ‘Junior Conversational Manager’ Sinds een tijdje hebben we namelijk een chatbot bij Simyo genaamd Sam! Ik zorg ervoor dat Sam gesprekken kan voeren en je met Simyo-gerelateerde vragen kan helpen. Het is nog een hele klus om deze nieuwe digitale collega op te voeden, maar het gaat de goede kant op :grin:

Geen babynieuws vanuit mij, wel nog steeds twee katten die vrolijk eten, slapen en de stoel kapot krabben. Aangezien ik echt heel veel dingen deed die tijdens corona-tijd niet kunnen, was ik bang dat het me allemaal zwaar zou vallen. Maar dat valt best mee! Thuiswerken gaat me goed af, daarnaast kan ik gelukkig nog wel muziek maken en repeteren en heb ik hardlopen weer opgepakt. Collega’s spreek en zie ik digitaal, dat mis ik het meest van op kantoor zijn.

Groetjes,
Niels

Hoi @Els en @Asma .

Leuk om weer jullie vrolijke koppies te zien! En leuk om weer eens een bericht van oud-mo(e)derators te lezen. Mooi om te lezen dat jullie gezinnetje groter wordt en dat betekent natuurlijk ook dat je heeeeeeeeeel errug interessante verhalen te horen krijgt van je zoontje/dochtertje.

Trouwens volgens mij, tenminste ik spreek dan ook voor mezelf, is het wettelijk verplicht dat een (ondeugende) oom of tante de kids iets wijsmaakt. 😛

Ik ben sinds dit jaar oud-agrariër dus alles is hetzelfde maar dan anders.

Oeh, voordat ik het vergeet. Het schijnt dat skypen heel erg leuk is tijdens een uitje Asma. Ik heb verder geen idee of dat zo is maar dat schijnt zo te zijn. 😅😁

@Daisy dit is echt een keiiiiiiiiigoej topic, idee van je!

Een toppie topic.

*Edit*

Btw... wie herinnert zich dit nog?

 

Reputatie 7

Hey @Asma, wat leuk!!

Asma, leuk om te horen hoe het met je gaat en wat je de afgelopen tijd hebt gedaan en nu doet. (kleine) Kinderen zijn leuk. Die van mij zijn inmiddels 14 en 11 en nog met enige grote regelmaat denken we nog wel eens terug aan hoe lief, leuk, schattig en onschuldig ze waren…. Puberende kinderen zijn dit NIET :stuck_out_tongue_winking_eye: meer, maar het is wel een ongelooflijk mooie ervaring. Zelf word je met enige regelmaat met je neus op de feiten gedrukt. Dit is zowel leerzaam, confronterend en leuk. 

Het thuiswerken vergaat mij goed, maar ik mis de onderlinge real-life interacties wel enorm. ‘Vroeger’ liepen er mensen langs je bureau of stapte je nog eens naar iemand toe. Dat is er niet meer bij. Dat mis ik. Voor morgen heb ik wel toestemming een dag naar kantoor te gaan. Dit om letterlijk puin te ruimen. Wij hebben flexplekken, maar de flexplekken van de back-office, c’est moi, zijn minder flex. Hierdoor is mijn ladeblok, min of meer in overeenstemming gebruikt om alle poststukken, zoals facturen, bankstatements, fiscale stukken, etc. na het inscannen ervan door de Office Manager, in te dumpen, eeuh, neer te leggen. Toen ik van de zomer nog een of twee dagen naar kantoor ging, kwam het er niet van, maar nu zal ik dit toch eens moeten gaan ordenen.

Ik denk dat er verder niemand zal zijn.

Maar, wat een leuk idee is dit topic toch :thumbsup_tone1:

 

Reputatie 6
Badge +7

Hi allemaal,

Jeetje, dit is een tijdje geleden! Hoe is het hier met iedereen?

Tot drie jaar geleden was ik dagelijks op het Forum te vinden. De uitjes zijn mij het meest bijgebleven. Vond het altijd zo bijzonder om na elkaar zowat dagelijks te spreken, elkaar eens in het echt te zien. Is toch anders, hè?

Op dit moment werk ik 11 jaar bij Simyo. Ooit begonnen bij de klantenservice met een super klein clubje. De klantenservice bestond toen nog maar uit vier man. Bizar, nu ik eraan terugdenk. Maar toen was dat echt meer dan zat. Inmiddels vele jaren verder is Simyo gigantisch gegroeid. En ik ook. :D Na de klantenservice heb ik ongeveer twee jaar gewerkt bij het social team. Hierna kreeg ik een hele toffe kans om bij het brand team aan te sluiten. Sindsdien bouw ik samen met Alex (en nu ook met hulp van Bas & Tessanne) aan het merk. Ik hou mij voornamelijk bezig met de social campagnes, PR en de visuele huisstijl. (hoe we eruit zien) En moet zeggen, heb het enorm naar mijn zin. Geen dag is hetzelfde.

Inmiddels ben ik moeder van twee. Had al een zoon van 5 en nu een dochtertje erbij. Ze wordt volgende week 1. Wat wel gek is is dat ik net twee weken terug was van mijn zwangerschapsverlof toen we verplicht vanuit huis moesten werken. Ik heb in een jaar tijd dus maar twee weken op kantoor gezeten. Maar gelukkig spreek ik mijn collega's dagelijks. :D 

Hoe is het met jullie allemaal? En wat doen jullie nu allemaal?

Groetjes,

Asma

@RicoK hallo daar! Hoe gaat het thuiswerken bij jou?

Reputatie 7

Dag @Els , wat leuk!! En gefeliciteerd! Alvast heel veel plezier en geluk met zijn drietjes! Wij trouwden ook tijdens de zwangerschap van onze eerste :wink:.

Maar, inderdaad, volgens mij was je wel redelijk plotsklaps weg….. Oke, ik heb periodes dat ik weleens wat minder of niet op het forum zit, maar jouw vertrek was mij wel ontgaan :slight_frown:.

Met mij gaat het goed. Werk nog bij dezelfde werkgever, maar dan nu wel thuis natuurlijk.

 

Reputatie 5
Badge +5


Hoi allemaal!

Wat vertrouwd om weer eens op het Forum in te loggen, long time no see! Hopelijk gaat het jullie allemaal goed en zijn jullie gezond gebleven. :smiley:

Leuk dat ik dit feestje mag aftrappen. Ik besef me dat ik even geleden nogal abrupt ben verdwenen vanaf het forum, zonder een echt afscheid. Sorry hiervoor! Hierbij een korte work en life update vanuit mijn huisje in Enkhuizen. 

Inmiddels werk ik al bijna vier jaar bij Simyo. Na een superleuke tijd in het Social Team, ben ik nu al bijna twee jaar trainer. Dit betekent dat ik me bezig houd met het opleiden van nieuwe klantexperts bij onze klantenservice. Ook geef ik de huidige groep regelmatig creatieve opfristrainingen over verschillende onderwerpen. Super leuk en regelmatig uitdagend. Zeker toen we in maart plots alles vanuit huis gingen doen, kon ik veel trainingen opnieuw uitvinden met een creatieve insteek. Dit verloopt inmiddels soepel en heb ik al vele nieuwe collega's mogen opleiden de afgelopen 7 maanden. 

Ook op persoonlijk vlak heb ik niet stilgezeten (haha), ik ben namelijk op dit moment 20 weken zwanger! Eind maart verwacht ik samen met mijn vriend ons eerste kindje: een zoon. Om het jaar 2020 dan ook maar positief af te sluiten, hebben we besloten om op 31 december te gaan trouwen. Gewoon in de ochtend en met alleen de getuigen erbij. 

Het lijkt me leuk om van iedereen te horen hoe het gaat en hoe het afgelopen jaar voor jullie is geweest. 

Groetjes en voor nu een fijne dag!

Els

Hieronder nog een kleine thumbs up van die kleine tijdens de 20 weken echo. Alles gaat goed! :smile::thumbsup_tone2:

 

Reageer