Het lijkt me leuk om voor de sint en zijn pieterbazen een gedicht te schrijven. Mijn gedachte is om beurtelings een zin te schrijven. Doen jullie mee?
Ik maak de aftrap..
Lieve Sint en pieterbazen.
Ieder jaar als je weer in het land verschijnt maken je pieten kunstjes, ze kunnen me telkens weer doen verbazen.
Bladzijde 2 / 3
De Sint, nog steeds goed gemutst, bleef in zijn boek kijken waar de cadeautjes naar toe moesten worden gebracht.
Met al onze woorden is het gedicht bijna compleet.
Want ja, hij en zijn Pieten krijgen nog een hele lange nacht.
Heb bij mij een andere zin weggezet. ik dacht dat je moest reageren op de vorige zin?
Fijne avond allemaal
Fijne avond allemaal
Vandaag is het eindelijk zover,dan komen Sint en Piet in iedere uithoek van het land en in de grote steden......
.
.
voor alle kinderen in heden dat volbracht vanuit het verleden 😃
Eindelijk is, waar kinderen al lang naar uitkijken, het heerlijk avondje aangebroken.
Eindelijk zijn alle pakjes afgeleverd, de kinderharten weer rustig en kunnen de schoorstenen weer roken.
THE END ?
Intussen is Sinterklaas weer terug naar Spanje met 1 van zijn pakjesboten.
Lieve Sint en pieterbazen.
Ieder jaar als je weer in het land verschijnt maken je pieten kunstjes, ze kunnen me telkens weer doen verbazen.
Ja en zo zwart als roet ook weer gedonder in de glazen.
Wij gaan jou belonen voor al jouw hard arbeid.
Ook al gaat het er af en toe stormachtig aan toe, het blijft voor velen "heerlijke avondje tijd.",
maar nu dacht zwarte piet, waar is die verdwenen geit.
Het 'heerlijk avondje' zal nu heel snel komen.
De pieten vergaten de kleren af te stomen.
De kinderen maar ook volwassenen verwachten een zak vol cadeautjes, ik zie de boot al komen.
Dan raakt sinterklaas weer is wat zoek.
Het is niet te hopen dat Sint wat kwijt raakt, zo ja dan krijgt hij ook billenkoek.
dan vind hij het weer, zijn grote sinterklaas boek.
Ondertussen is Piet aan het pepernoten tellen maar af en toe eet hij er ook aan paar op, de ondeugd!
en waar blijft de piet der vreugd.
Sint en Piet willen eigenlijk niets liever dan gezelligheid en tevredenheid brengen , dat doet hen deugd !!!
dan alles inpakken en waar is die boot
In al zijn wijsheid zegt de wegwijspiet. Zullen we samen gaan zingen? Er is er 1 jarig, hoera hoera.. Ik begin met de 1e noot.
door de winter al pijn in zijn kloot.
Met een glimlach stonden de sint en Amerigo, zijn paard, te wachten,
terwijl alle kinders naar cadeautjes smachten.
Maar er kwam weer een obstakel in de weg.
Sint voorspelde hierdoor veel gedoe en pech.
Want wat is er ineens gebeurd.
de omgeving is ineens getekend en gekleurd
en Sint kwam tot de ontdekking dat zijn mijter was verdwenen
en stukje verder waren verdwenen ook zijn benen.
De Sint, nog steeds goed gemutst, bleef in zijn boek kijken waar de cadeautjes naar toe moesten worden gebracht.
Vandaag is het eindelijk zover,dan komen Sint en Piet in iedere uithoek van het land en in de grote steden......
voor alle kinderen in heden dat volbracht vanuit het verleden
Eindelijk is, waar kinderen al lang naar uitkijken, het heerlijk avondje aangebroken.
Eindelijk zijn alle pakjes afgeleverd, de kinderharten weer rustig en kunnen de schoorstenen weer roken.
Hij heeft plaats gemaakt de Kerstman en zijn copiloten.
Zo, nu naatloos door met een kerstgedicht?
Ja en zo zwart als roet ook weer gedonder in de glazen.
Wij gaan jou belonen voor al jouw hard arbeid.
Ook al gaat het er af en toe stormachtig aan toe, het blijft voor velen "heerlijke avondje tijd.",
maar nu dacht zwarte piet, waar is die verdwenen geit.
Het 'heerlijk avondje' zal nu heel snel komen.
De pieten vergaten de kleren af te stomen.
De kinderen maar ook volwassenen verwachten een zak vol cadeautjes, ik zie de boot al komen.
Dan raakt sinterklaas weer is wat zoek.
Het is niet te hopen dat Sint wat kwijt raakt, zo ja dan krijgt hij ook billenkoek.
dan vind hij het weer, zijn grote sinterklaas boek.
Ondertussen is Piet aan het pepernoten tellen maar af en toe eet hij er ook aan paar op, de ondeugd!
en waar blijft de piet der vreugd.
Sint en Piet willen eigenlijk niets liever dan gezelligheid en tevredenheid brengen , dat doet hen deugd !!!
dan alles inpakken en waar is die boot
In al zijn wijsheid zegt de wegwijspiet. Zullen we samen gaan zingen? Er is er 1 jarig, hoera hoera.. Ik begin met de 1e noot.
door de winter al pijn in zijn kloot.
Met een glimlach stonden de sint en Amerigo, zijn paard, te wachten,
terwijl alle kinders naar cadeautjes smachten.
Maar er kwam weer een obstakel in de weg.
Sint voorspelde hierdoor veel gedoe en pech.
Want wat is er ineens gebeurd.
de omgeving is ineens getekend en gekleurd
en Sint kwam tot de ontdekking dat zijn mijter was verdwenen
en stukje verder waren verdwenen ook zijn benen.
voor alle kinderen in heden dat volbracht vanuit het verleden
Hij heeft plaats gemaakt de Kerstman en zijn copiloten.
Zo, nu naatloos door met een kerstgedicht?
*Staat op en applaudisseert* Wauw een prachtgedicht! 🙂
Nu Sinterklaas is uitgezwaaid, vind ik een kerstgedicht een goed idee Groentjuh! Ik ben namelijk onder de indruk van jullie rijmkunsten. Zal ik hem aftrappen?
Met de achterkant van Sints stoomboot in zicht..
Nu Sinterklaas is uitgezwaaid, vind ik een kerstgedicht een goed idee Groentjuh! Ik ben namelijk onder de indruk van jullie rijmkunsten. Zal ik hem aftrappen?
Met de achterkant van Sints stoomboot in zicht..
Dat leest goed @Groentjuh , het is een echt gedicht zo.
Bedankt, Frida
Bedankt, Frida
Verschijnen er in vele huiskamers kerstbomen met licht.
PS. wasde postbode sinterklaas laat dit jaar? Chocoladeletter op 6 december pas in de brievenbus?
PPS. kan een moderator de titel van het topic aanpassen naar ofwel "Het grote kerstgedicht" ofwel "Het grote gedicht"?
PS. was
PPS. kan een moderator de titel van het topic aanpassen naar ofwel "Het grote kerstgedicht" ofwel "Het grote gedicht"?
Goed idee.. En leuk
Ik sluit me aan bij de woorden van Frida.
Dat leest goed @Groentjuh..... het is een echt gedicht zo.
Met de achterkant van Sints stoomboot in zicht..Verschijnen er in vele huiskamers kerstbomen met licht.
In elke huiskamer geven ze een sfeer van pracht en praal.
KERSTGEDICHT 2017
Eerst aanvang door Friesian:
Eerst aanvang door Friesian:
Een echte kerstboom met heerlijke dennengeur, mooi opgetooid en dus niet kaal
vol kerstballen, koekjes, sterren en slingers
vol moie kerstmuziek van oude beste zingers
sfeer en vrede daar gaat het om bij Kerstmis, in de gehele wereld maar ook thuis
Zover zijn we inmiddels.
Met de achterkant van Sints stoomboot in zicht..Verschijnen er in vele huiskamers kerstbomen met licht.
In elke huiskamer geven ze een sfeer van pracht en praal.Een echte kerstboom met heerlijke dennengeur, mooi opgetooid en dus niet kaal.
vol kerstballen, koekjes, sterren en slingers, vol moie kerstmuziek van oude beste zingers.
sfeer en vrede daar gaat het om bij Kerstmis, in de gehele wereld maar ook thuis, samen met je geliefden is alles stil en vredig zelfs de computer muis.
In elke huiskamer geven ze een sfeer van pracht en praal.Een echte kerstboom met heerlijke dennengeur, mooi opgetooid en dus niet kaal.
vol kerstballen, koekjes, sterren en slingers, vol moie kerstmuziek van oude beste zingers.
sfeer en vrede daar gaat het om bij Kerstmis, in de gehele wereld maar ook thuis, samen met je geliefden is alles stil en vredig zelfs de computer muis.
de kerstkaarten gaan weer op de bus naar je vrienden en families
(PS: wrm kan ik me eerdere reacties niet wijzigen door een typ fout te verbeteren?)
(PS: wrm kan ik me eerdere reacties niet wijzigen door een typ fout te verbeteren?)
Hoe je het ook went of keert, Nederlands is een land met mooie tradities
nu wachten de kinderen op de kerst voor hun cadeau's
Tekst kan tot binnen een uur gewijzigd worden na plaatsing
Zover zijn we inmiddels.
Een echte kerstboom met heerlijke dennengeur, mooi opgetooid en dus niet kaal.
Vol kerstballen, koekjes, sterren en slingers, vol mooie kerstmuziek van oude beste singers.
Sfeer en vrede daar gaat het om bij Kerstmis, in de gehele wereld maar ook thuis, samen met je geliefden is alles stil en vredig zelfs de computer muis.
De kerstkaarten gaan weer op de bus naar je vrienden en families.
Hoe je het ook went of keert, Nederlands is een land met mooie tradities.
Nu wachten de kinderen op de kerst voor hun cadeaus, en denken daarbij voor al dat moois geef ik een roos.
Lang geleden was de kerstnachtmis, sneeuw buiten, bij thuiskomst een tafel met heerlijke gerechten gedekt
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.