.

Gebruik jij nog Facebook en Twitter?

  • 12 February 2016
  • 43 reacties
  • 608 Bekeken

Volgens metingen verlaten steeds meer jongeren de sociale media als Twitter en Facebook.
Dit omdat ze zich bewuster zijn van hun berichten, die altijd op het internet achter blijven.
Veel mensen kijken met je mee. Ook bijvoorbeeld toekomstige werkgevers.

Ze gaan steeds meer richting Snapchat en Whatsapp waar ze ongestoord berichtjes, foto's en filmpjes met elkaar kunnen delen.

Wat voor sociale media gebruik jij nog?
Doe je dit ook minder als voorheen?
Ben je er misschien ook mee gestopt of zou je dat wel willen?

Laat weten wat jij vind van deze veranderingen in de sociale media wereld.

http://www.welingelichtekringen.nl/tech/544291/jongeren-verlaten-massaal-sociale-media.html

43 reacties

@ Petio63, Dat is niet erg slim van Ziggo! Niet bepaald fijn dat al je gegevens op straat liggen. Hopelijk heb je hier niet al te veel last van.

Wel jammer dat je nu geen gebruik meer kan maken van Facebook. Heb je wel andere social media kanalen die je gebruikt?


Hoi Samantha,

Ik heb contact met mijzelf en met mijn familie buiten de Sociale Media om, is ook gezellig.
Wat ik wel kan doen is bij een Sociale Media registreren onder een valse naam, alleen komen ze daar volgens mij ook achter, omdat dankzij de uitspraak van de Hoge Raad in 2005, ip adressen aan bedrijven doorgegeven word.
Dus maak ik maar geen gebruik van de Sociale Media.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik mij bij Simyo zorgen moet maken omdat soort dingen.

Bedankt voor je bijdrage.

Groetjes
Reputatie 7
Badge +9
Even los van de bovenstaande bijdragen.......ik denk dat er inmiddels ook de nodige 'exemplaren' in Nederland rondlopen die gebruik maken van Asocial Media. Geloof niet dat we daar trots op mogen zijn. :8
Badge +7
Jullie hebben gelijk. Aan het gebruik van sociale media zit inderdaad ook een keerzijde. Op bijvoorbeeld een verjaardag zit iedereen met zijn telefoon in de hand. Real-life sociaal contact blijft ook nog belangrijk 😉
Even los van de bovenstaande bijdragen.......ik denk dat er inmiddels ook de nodige 'exemplaren' in Nederland rondlopen die gebruik maken van Asocial Media. Geloof niet dat we daar trots op mogen zijn. :8

Malloten komen we overal tegen Leon.
Maar op een Sociale Media zoals Facebook moet je heel goed oppassen, want je weet niet met wie je te maken hebt.
Daarom is het ooh zo belangrijk dat men niet weet wie jij bent en waar je woond.
Je kan nog zo stoer en sterk zijn, maar als een of andere malloot die jou gezien heeft op je af komt stappen en jij weet niet wat die persoon van je wilt, dan kon het weleens zo zijn dat je een probleem hebt.
Immers is een stoer en sterk iemand niet van staal.
Daarom geef ik nooit mijn echte naam op.
Alleen het bedrijf Simyo en zijn moderators weten wie ik ben, vind ik meer dan genoeg.
Jullie hebben gelijk. Aan het gebruik van sociale media zit inderdaad ook een keerzijde. Op bijvoorbeeld een verjaardag zit iedereen met zijn telefoon in de hand. Real-life sociaal contact blijft ook nog belangrijk ;)

Beste Samantha,

Een smartphone is anno 21ste eeuw onmisbaar; ik weet het, het is best wel irritant als men aan het bellen is in jouw bijzijn.
Deze woensdag; 23 nov. '16 was ik uit, kwam weer terug , stond op station Weesp, te wachten op de Trein richting Zwolle, de meesten stonden met hun smartphone, ik dacht: In wat voor tijd ben ik beland, het is een mal gezicht, maar nieuw tijdperk, nieuwe dingen, we wennen er wel aan.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Petio63,

Zelfs als je Facebook en Twitter gebruikt is het een gek gezicht om iedereen om je heen zo obsessief bezig te zien met zijn/haar telefoon. En dat terwijl je eigenlijk precies hetzelfde doet. Ineens zie je hoe het eruit ziet als buitenstaander. Helemaal niet sociaal.

Een smartphone heeft zijn voor- en nadelen, dat zeker! :D

Groetjes,
Asma
Hoi Petio63,

Zelfs als je Facebook en Twitter gebruikt is het een gek gezicht om iedereen om je heen zo obsessief bezig te zien met zijn/haar telefoon. En dat terwijl je eigenlijk precies hetzelfde doet. Ineens zie je hoe het eruit ziet als buitenstaander. Helemaal niet sociaal.

Een smartphone heeft zijn voor- en nadelen, dat zeker! :D

Groetjes,
Asma


Absoluut, alleen zijn we in een tijdperk beland dat je net als een gewone telefoon, niet meer buiten een smartphone kan.
Denk aan Internet, reisinformatie opvragen, contacten met je familie die ver van je af zitten en je wilt toch contact met hen.
Ik zelf begon eerst met een mobiel voor noodgevallen, toen begon ik het licht te zien op smartphone gebied en schafte er een aan.
Ik hield de smartphone nog steeds aan als een telefoon voor nood, gegeven moment kwam ik er achter dankzij Telfort dat een mobielabonnement voor mij goedkoper is, dus gooide ik mijn normale telefoonabonnement eruit en ik ging dus bellen via Telfort voor 7 euro per maand en na 10 minuten bellen vanuit je bundel, gratis onbeperkt bellen, de belminuten die je niet opmaakt, neem je automatisch mee naar de volgende maand.
Echter toen mijn contract bij Telfort erop zat, begonnen ze inflatiecorrectie toe te passen, dus ik stapte over naar Simyo.
Bij Simyo heb je alleen maar belminuten incl. sms, Internet reken ik even niet mee, dat is best weleven wennen, oke, Simyo simkaart geactiveerd, kreeg contract van Simyo en daar zag ik ook dat Simyo vanaf 1 oktober ook Inflatiecorrectie toepast, dat ik volgend jaar Simyo tegen de tijd dat mijn contract bij hen erop zit, opzeg, staat vast.
Ik heb ook te horen gekregen dat ik na activatie simkaart, binnen 14 dagen mijn contract kan beëindigen zonder verdere kosten m.u.v. de kosten die ik gemaakt heb met bellen en de aansluitkosten; mijn contract ongedaan maken binnen de bedenkingstermijn zal ik niet doen.
Ik ga nu gedurende het loopjaar bij Simyo aankijken of zo'n abonnement nog steeds zinvol voor mij is.
Sociale Media, weet je, dat soort dingen doe ik liever niet via mijn smartphone, als je gebruik maakt van een Sociale Media, dan kunnen ze meteen het een en ander van jou verifieren, zoals je gsm nummer.
Hoe dan ook, ik vind een Sociale Media meer bij computers thuishoren en niet bij smartphones.
Zoals de titel van het topic al vraagt.. Ja ik gebruik gezichtenboek en Twitter.

Ik gebruik echter ook FB Messenger, al loopt die soms niet echt synchroon met fb zelf als je via fb zit te chatten. Ook heb ik Instagram waar ik wel eens een bijzondere foto wil plaatsen. Maar op Instagram word je ook doodgegooid met van die wannabee modellen.. En uiteraard ook Whatsapp..
Raytje zei:

Ook heb ik Instagram waar ik wel eens een bijzondere foto wil plaatsen.

Zo is er overal wel wat, toch los gezien van al het andere, lijkt Instagram mij wel interessant.
In die zin, je kan naar mooie foto's kijken en je kan je op de details van foto's oriënteren.
Dat is zinvol voor mensen die graag willen leren fotograferen.
@Petio63.
Ik ben net als jij geen voorstander van FB, veel te machtig. Mij verbaast dat er mensen zijn, zo lijkt het, die hun hele hebben en houwen dur op zetten. Dieptepunt was onlangs de gang van zaken met WA. Verder ischetvzo dat FB in mijn ogen als app veel te groot is qua MB. En men bij mobiel gebruik zou kunnen zien waar je bent, je interesses enzovoort.

Twitter is iets beter maar blijft social media, kan handig zijn, maar ook daarbij is voorzicht geboden..
Ik weet het Frisian.
Dan nog vinden ze gek als ze rottigheid krijgen.
Ik weet nog wel dat ik bij Facebook was onder een Russische naam, Facebook telkens, zeg waar je woond Petrov, vermeld je locatie zodat vrienden je kunnen vinden.
Daar gaf ik geen gehoor aan.
Facebook denkt dat ze machtig zijn, maar niet machtiger dan ik, alleen meer geld hebben ze dan ik.
Nogeven terug komende op mensen die van alles op Facebook zetten zoals hun adres, dom dom dom dom, ander woord heb ik daar niet voor.
Ik zelf heb dat nooit gedaan, want je zou maar de verkeerde treffen en dan heb je een probleem.
Ik zelf bedank daarvoor.
Dan heb je ook nog figuren op Facebook die denken jou hun mening op te kunnen leggen, bijvoorbeeld de spelling van de Nederlandse taal, als ik dat soort berichten lees, zeg ik op mijn beurd, pleur op, ga zelf eerst eens goed Nederlands leren voordat je die gore waffel van je open doet.
Tuurlijk, ik geef toe, gelet op de 21 ste eeuw waarin het Nederlandse taal op bepaalde fronten gewijzigd is, mankeerd er aan mijn Nederlands ook wel het een en ander, maar ik doe het erom.
Ik zit mij vaak te ergeren aan het nieuwe Nederlands, ik type zoals ik in de jaren 60 en 70 geleerd heb van de vorige eeuw.
Waarom? Omdat ik weleens terug verlang naar de jaren 60 en 70 en ook omdat ik mij erger aan de 21 ste eeuw waarin de maatschappij behoorlijk veranderd.
Weet je Friesian, de dingen die ik opsomde kan volgens mij alleen maar bij Facebook.
Twitter ben ik ook wel geweest, alleen vind ik Twitter verdomd moeilijk om mee te werken met zijn 140 karakters.
Werkt niet echt lekker.
Hoe dan ook, we doen het er maar mee, zal ik maar zeggen.
Reputatie 7
Badge +9
Ikzelf zit op zo weinig mogelijk media. Het motto: Waar je niet op zit, hoef je het ook niet allemaal te volgen.
Missen doe ik het niet en de Leon veel met zijn neus op zijn mobiel zien, dat zal je ook niet veel meemaken.
Verder moet ieder doen wat hij wil maar niet op zijn fietsmobiel. 😠
Ikzelf zit op zo weinig mogelijk media. Het motto: Waar je niet op zit, hoef je het ook niet allemaal te volgen.
Missen doe ik het niet en de Leon veel met zijn neus op zijn mobiel zien, dat zal je ook niet veel meemaken.
Verder moet ieder doen wat hij wil maar niet op zijn fietsmobiel. :@



Mooi verwoord.
Ook al vind ik het bericht van de Leon mooi verwoord, toch wil ik hier nogeven een toevoeging op geven en dat is;


Sociale Media en bellen in het Openbaar:

Ik had begrepen dat erin Nederland 550.000 alleenstaande mensen zijn, waarvan een hoop eenzaam zijn.
Als je niet buiten mensen kan, dan is een Sociale Media zoals Facebook een mooi medium.
Ook vind ik dat mensen die in het Openbaar bellen dus ook in de Trein, geen eigen waarde hebben.
Prive gesprekken is iets wat alleen jou en de beller aangaan verder niemand, als je in het Openbaar beld, vind ik dat je eigenlijk eenzaam bent en wilt dat iedereen het hoord.
Als ik uit ga, heb ik ook mijn gsm bij mij en aan, natuurlijk kan ik gebeld worden, maar ik laat de beller dan wel weten dat ik nu niet kan bellen, bel later maar terug, want ik vind dat het niemand geen ene donder aan gaat wat ik zeg.

Wat ik wel een ernstige zaak vind is dat men fietsend en rijdend in\op een gemotoriseerde voertuig beld, waardoor ernstige situaties ontstaan en dat moet goed aangepakt worden.
Feitelijk geldt dat ook voor mensen die bellend de straat oversteken.
Reputatie 7
Badge +9
Het is eigenlijk best wel eens leuk om al die liefdesperikelen aan te horen in de trein of bus 🙂 Ik koos bewust in de trein voor de stiltecoupé maar aangezien niemand daar zich, zeker op drukke trajecten, ene moer van aantrekt plof ik tegenwoordig maar neer waar ik een zitplaats heb.
Wat ook irritant en onbegrijpelijk is dat men in de bioscoop zelfs nog druk bezig is met de smartphone, toen ik een stuk jonger was keek ik ook niet altijd naar de film maar was je wel blij dat het donker was 😃
quote: Het is eigenlijk best wel eens leuk om al die liefdesperikelen aan te horen in de trein of bus /quote

Hangt af in welke stemming je verkeerd.

quote: Ik koos bewust in de trein voor de stiltecoupé maar aangezien niemand daar zich, zeker op drukke trajecten, ene moer van aantrekt plof ik tegenwoordig maar neer waar ik een zitplaats heb. /quote

Grappig dat Ns een Bejaarden coupe in de trein heeft. :$

Ik plof neer waar ik alleen kan zitten.

Ik vind het erg van de Trein dat wanneer ik ergens lekker alleen zit en het word een beetje voller, dat ik dan iemand naast mij krijg te zitten
Je zit dan meteen krap.

Ik vind dus dat Ns niet alleen moet zorgen voor gerieflijke coupes voor mensen die niet tegen lawaai kunnen, maar ook voor meer stoelen voor mensen moet zorgen, die alleen zijn.

Mensen die graag onder mensen zijn, komen dus ook op de Sociale Media zoals Facebook om maar communicatieve vaardigheden met anderen te houden, aangezien er onder die 550.000 mensen die alleen zijn, heleboel mensen eenzaam zijn, komen ze op Facebook, daarom heeft Facebook zoveel leden.
.

Mensen die graag onder mensen zijn, komen dus ook op de Sociale Media zoals Facebook om maar communicatieve vaardigheden met anderen te houden, aangezien er onder die 550.000 mensen die alleen zijn, heleboel mensen eenzaam zijn, komen ze op Facebook, daarom heeft Facebook zoveel leden.
.

Even jou als voorbeeld gebruiken.
Wanneer je gebeld wordt en een gesprek voert dan gaat niet iedereen naar jou, rond je staan om alles te kunnen horen wat je zegt. De mensen zullen gewoon doorlopen, sta je ergens wachtend o.i.d. dan zal waarschijnlijk niemand de oren spitsen.

Verder is het ook zo dat je, net als ik, wanneer je gebeld wordt zachtjes kunt spreken.

Wist je dat er in april '16 ...... 1,65 miljard gebruikers zijn van Facebook, lijkt alsof er iets meer mensen zijn die eenzaam zijn.

**
Geen eigen waarde..
Je (ver)oordeelt over andere mensen, iets waar ik heel voorzichtig mee ben.

**

Of je FB gebruikt en hoe dat kan heul errug veul uitmaken.
Wat betreft taal kan ik nog wel wat geinigs vertellen wat ABN en dialect aangaat, maar dat doe ik niet. 😃
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal! :)

Wat een interessante onderwerpen allemaal! Ik ben best wel een fan van Social Media kanalen. Ik weet dat er een heleboel mensen zijn die de nieuwe internetcultuur oppervlakkig vinden, maar laten we eerlijk zijn: is het niet magisch dat ik kan lezen wat iemand in Argentinië te zeggen heeft over de stand van zaken in de Verenigde Staten? Is het niet fantastisch dat ik een vriendin die aan het reizen is in Cambodja kan laten weten hoe mijn dag in elkaar zit? Hoe cool is het dat ik selfies kan zien van een maatje die in Groningen woont en die ik bijna nooit zie?

Het is een klein wonder waar we zelden bij stil staan. Zelfs alle dingetjes waar iedereen graag om lacht, zoals de selfies en de foto's van het avondeten. Ik vind het wel tof om te zien wat mijn vrienden met hun dag doen. Ik word er vrolijk van als ik zie dat twee vriendinnen een leuke boswandeling gedaan hebben eergisteren 🙂 Dan zou je kunnen beargumenteren dat 'als ze zo belangrijk waren, we dit wel face-to-face zouden bespreken'. Dat klopt! Maar het is lastig om ontzettend close te blijven met honderden mensen 😛 In andere tijden, waren de relaties gewoon compleet verdwenen. Nu krijg ik tenminste nog iets mee van deze mensen, en vice versa.

Het zijn bijzondere tijden, mensen :8 Laten we dat omarmen.

Groetjes,
Jihane

Reageer