.

Sticky Beantwoord

Foto topic.



Toon eerste bericht

1253 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Groentjuh Hahaha, dat stuk fruit is wel erg aanwezig ;)

@RicoK, daarom dat ik het ook noemde… Het is immers niet dat daar alleen technologie van die fruitmaker in dat huis staat. Ik zie immers 2 game PCs i.p.v. mooie (i)Mac.

Reputatie 7
Badge +9

Okay, weer tijd voor een foto. Ik ga er ook iets bij zeggen. Dit is Mike, een van de doodgeschoten apen in dierenpark Amersfoort. Ik heb de foto anderhalf jaar geleden gemaakt. Mike zat heel bedachtzaam de boel te observeren. Vooral leipe mensen, denk ik. Daar zijn er genoeg van, vrees ik. Ik kon de foto van dichtbij maken. Alleen glas scheidde ons. 
Mike is er niet meer. Hij is dood. Waar ik me aan erger is, dat er direct dierenactivisten van zich lieten horen en spraken over moord. Denk een beetje na mensen. Simpele zielen. In een split second hebben die opzichters een heel zware en vervelende beslissing moeten nemen. Dat is hen zeer zwaar gevallen maar het moest. Er was geen tijd om van alles te beredeneren t.b.v. dierenactivisten. De apen hadden zeer waarschijnlijk mensen (dodelijk) kunnen verwonden. Daar moet je niet achteraf pas naar gaan kijken. Reken maar dat die verzorgers het daarna heel moeilijk hadden. 
O ja, de Leon is echt wel een dierenvriend. 
Hier de foto van Mike. Een aap met een mooie kop. Hij mocht er lang zijn. 

 

Reputatie 7
Badge +6

He de leon,

 

Leuk je weer eens te zien, wat een toffe foto ook!:heart_eyes: Ontzettend sneu wel dat het zo met mike is afgelopen, maar zoals je zei zeker geen makkelijke beslissing geweest. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Maakt niemand meer foto’s tegenwoordig met zijn / haar foon? Kan ik me haast niet voorstellen. 🤔

Reputatie 7

@de leon Zeker wel. Ik zal er later eens wat plaatsen. Maar ik gebruik mijn telefoon camera wel voornamelijk om mijn advertenties op marktplaats mooi onder de aandacht te brengen.

Reputatie 7

Ik houd er van om foto’s te bewerken. Hierbij enkele foto’s in onbewerkte en bewerkte toestand.

Onbewerkt:

Bewerkt:


Edit: In de iPhone Fotografie Community was men niet louter positief over de bewerkte variant. De een had een ‘aaahh en een wow’, maar de experts hadden een meer ‘mooi gedaan, maar…..’. De grootste maar was het hellen van het gebouw. Dit had ik moeten zien bij het nemen van de foto. Een perspectief correctie is verdomde lastig.

 

 

Ik ben niet echt een flitsurd te noemen maar bij deze dan waar ik bezig ben met een nieuw begin van mijn tropisch bakje. Voedingsbodem en grind zit erin. Volgende stap, bodem bedekt met vuilniswagen, uhh ik bedoel vuilniszakken zodat het grind niet opspetturd.🤣😀

Maar eerst ben ik begonnen met de hardscape.

Hardscape 1

Hardscape 2

Alvast wat vullen met water.

 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Friesian en @RicoK,

 

Leuke fotos! 😍😍. Hoe krijg je jouw foto's zo goed bewerkt? Doe je dit via een toestel of een laptop/computer? Ik vind het juist een 'waauw' effect hebben @RicoK.

 

Groetjes

Reputatie 7

Bedankt @Nihad :blush: . Foto's die ik maak met mijn Fuji systeemcamera bewerk ik in macOS met Pixelmator Pro en foto's gemaakt op de iPhone bewerk ik of op de iPhone zelf met Snapseed, maar vaak ook op de iPad, omdat het scherm dan wat groter is, waardoor het prettiger werken is. Ook op de iPad gebruik ik Snapseed.

Reputatie 7

Nou vooruit dan, nog een paar…

Origineel:

‘Ietsjes’ bewerkt….:

 

Reputatie 5
Badge +4

Prachtig! @RicoK 😍. Ik zal later ook wat onbewerkte foto's delen die ik heb gemaakt. Helaas ben ik geen pro but I love to take pics 🤣

Reputatie 7

En dan nog eens…..

Origineel:

Ook weer ietsjes bewerkt…..:

 

Reputatie 7

Prachtig! @RicoK 😍. Ik zal later ook wat onbewerkte foto's delen die ik heb gemaakt. Helaas ben ik geen pro but I love to take pics 🤣

Hartelijk dank @Nihad :blush: . Ik ben ook zéker geen pro :joy: .

Reputatie 7

Nou nog eentje dan….. De voorgaande foto's waren gemaakt met toen mijn iPhone 11 Pro Max, maar de volgende heb ik gemaakt met mijn Fuji systeemcamera en licht bewerkt met Pixelmator Pro op mijn MacBook. Het origineel heb ik niet zo 1-2-3 voor handen. De originele foto was tamelijk flets. O.a. door het contrast te verhogen, wat kleuraanpassingen en spelen met donker/licht, kwam deze, al zeg/vind ik het zelf, beter uit de spreekwoordelijke verf.

 

Reputatie 7

@de leon Is voor nu dan even je honger naar foto's gestild?!? :wink::grin:

Reputatie 7
Badge +9

@de leon Is voor nu dan even je honger naar foto's gestild?!? :wink::grin:

Nou Rico, ik dacht meer in het algemeen belang van dit forum. 😉
Maar je foto’s hebben zeker een ‘Wauw’ effect en zijn geheel in het gedachtengoed van mijn internetzus Elle (en RIP vroeger forumlid) een ware fotokunstenares. Zij zwoer bij de iPhone en de Mac voor de beste resultaten. En bewerken was haar lust en haar leven, hetgeen resulteerde in ware kunstwerken. Als zij nog geleefd zou hebben, weet ik zeker dat zij een iPhone 13 zou hebben. Zoals Scotty eerder al meldde,  kan je daar prachtige foto’s mee maken. Dus @RicoK flitsen maar met je nieuwe foon. Elle zou dat zeker tegen je gezegd hebben. Dat weet je 😉

Reputatie 7

Ik weet het @de leon , koorelle was een erg fijn en gewaardeerd lid van het Pentax-forum. Was toen erg leuk dat we elkaar tegen kwamen op het Simyo- én Pentax-forum. RIP.

Reputatie 7
Badge +9

@Friesian Wa’ bende gij daar aan het doen, menneke? 🤔😉

Reputatie 5
Badge +4

In Spanje gemaakt! 🌴🥥 @RicoK 

Reputatie 7

Krijg een lekker gevoel bij je foto @Nihad 

Reputatie 5
Badge +4

Another one 😎⛵🧜‍♂️: 

Reputatie 5
Badge +4

@RicoK Oke.. nu echt de laatste foto's 🤣

@Friesian Wa’ bende gij daar aan het doen, menneke? 🤔😉

Ik ben een bekske an het inrichten, jeungske.😉🙂 zo kunnen durskes, de nieuwe lichting mod(d)eters🥲 meekieken.

Vloerbedekking keuken en kamer is vernieuwd.

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK Oke.. nu echt de laatste foto's 🤣

Tjonge, daar zou een mens zo in willen stappen. Zelf heb ik ook wel van dat soort foto’s uit zuidelijke landen. Als ik ze bekijk en dan hier naar buiten momenteel naar die grijze ‘soep’ 😕, dan krijgt een mens wel last van vocht in de ogen. 😥

Ik was in september in Leipzig en Willingen.

Met DB naar Leipzig
Stationshal HBF Leipzig
Stuwdam Edersee
Gewoon een meer vlak bij het Hotel in Willingen
Uitzicht van de Ettelsberg, Willingen
Altes Rathaus Leipzig 
Monument Battle of the Nations in Leizig

 

Reageer