.

Belangrijke specificatie

  • 10 August 2014
  • 29 reacties
  • 1215 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Op welke specificatie('s) let je bij de aanschaf van een nieuwe telefoon?
Wat zijn ook wel genoemd de musthaves?

Groet,
Friesian 🆒

29 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Moet een goeie camera hebben en ik moet de volgende apps erop kunnen zetten:
Hipstamatic
Cinamatic
Provoke
Ultimate Cam
Snapseed
Photo Toaster
Slow shutter
aremaC
Filterstorm Neue
Polamatic
ProCam Fx
Stackables
VSCO Cam
Vintique
Distressed Fx
True HDR
Snapster
PhotoFx
Lomora
Diptic
Pano
Reputatie 7
Badge +9
Moet een goeie camera hebben en ik moet de volgende apps erop kunnen zetten:
Hipstamatic
Cinamatic
Provoke
Ultimate Cam
Snapseed
Photo Toaster
Slow shutter
aremaC
Filterstorm Neue
Polamatic
ProCam Fx
Stackables
VSCO Cam
Vintique
Distressed Fx
True HDR
Snapster
PhotoFx
Lomora
Diptic
Pano


De Leon is door zus door al die apps bijna aan den beedelstaf geraakt..http://www.kolobok.us/smiles/light_skin/sarcastic_hand.gif
Reputatie 4
Badge +8
Ja ik voel me daar ook best schuldig aan.... 😞
Reputatie 7
Badge +9
Op welke specificatie('s) let je bij de aanschaf van een nieuwe telefoon?
Wat zijn ook wel genoemd de musthaves?

Groet,
Friesian 🆒


Er moet een appelmerkje op staan.
Ik ga uitsluitend voor de esthetisch meest verantwoorde en technisch meest geavanceerde smartphone die er op dat moment is. 🆒
Op welke specificatie('s) let je bij de aanschaf van een nieuwe telefoon?
Wat zijn ook wel genoemd de musthaves?

Groet,
Friesian 🆒


Er moet een appelmerkje op staan.
Ik ga uitsluitend voor de esthetisch meest verantwoorde en technisch meest geavanceerde smartphone die er op dat moment is. 🆒

Bedoel dan een Samphone met een stickertje van een appelmerk zoals, 
Golden delicious, Elstar, Goudreinnete? 

😃
Reputatie 5
Badge +11
Toch meteen alweer de Apple/Samsung fittie. Aanvankelijk zou ik ook enkel kiezen voor het appeltekentje (en dat niet een stickertje, Friesian), maar de prijs vind ik ook redelijk specificatief (nieuw woord!) En die Aziaten doen het nu eenmaal voor minder dan de Amerikano's... Keuzes, keuzes...
Geen fittie Ernst, het ging mij meer om specificaties dan een merk... :rolleyes:
Reputatie 7
Ik denk dat diegenen die voor een iPhone gaan niet zozeer op de specificaties letten, omdat deze namelijk altijd goed zijn.......:rolleyes:
Badge
Er moet windows 8 op staan! Haha, en er moet Whatsapp, facebook en twitter op kunnen.... haha. Verder, minimaal 2GB intern geheugen, er moet een SD kaart in kunnen, en hij moet simlock vrij zijn!

Groetjes,
Reputatie 4
Badge +7
Optie: Een geïntregeerd scheerapparaat en ladyshave zou ook niet gek zijn (haha). Als het kan afspoelen onder de kraan (haha). Misschien kunnen we er ook nog mee bellen. (Jeweetwel nummer intoetsen en wachten tot er aan de andere kant opgenomen wordt).

Have a nice day
Renoster.
Optie: Een geïntregeerd scheerapparaat en ladyshave zou ook niet gek zijn (haha). Als het kan afspoelen onder de kraan (haha). Misschien kunnen we er ook nog mee bellen. (Jeweetwel nummer intoetsen en wachten tot er aan de andere kant opgenomen wordt).

Have a nice day
Renoster.

Misschien ook nog een rijbewijs? Zodat je niet telkens je rijbewijs moet vernieuwen? ;)
Reputatie 4
Badge +7
Optie: Een geïntregeerd scheerapparaat en ladyshave zou ook niet gek zijn (haha). Als het kan afspoelen onder de kraan (haha). Misschien kunnen we er ook nog mee bellen. (Jeweetwel nummer intoetsen en wachten tot er aan de andere kant opgenomen wordt).

Have a nice day
Renoster.

Misschien ook nog een rijbewijs? Zodat je niet telkens je rijbewijs moet vernieuwen? ;)


Nog geen rijbewijs nee ...... maar het blijkt al wel dat er een app bestaat die de streepjescodes van klantenpasjes zoals Appie Hein en nog wat andere winkelketens kan scannen en opslaan, zodat je geen attache koffer vol pasjes meer mee naar de winkel hoeft te nemen, alhoewel .... het werkt nog niet perfect. En....... je bankpasjes zou je binnenkort ook al thuis kunnen laten, kan ook via een appje op je phone.  Voor mijn kleinkinderen is het nu ook al gemakkelijker geworden, de uitslagen van hun schoolrapporten kan ik nu op FB lezen en de beloning kan ik overmaken op hun bankrekening, want daar heeft opa immers toch ook een appje van op z'n phone? Worden ze niet zo moe meer om steeds bij me te komen.
Reputatie 7
Badge +9
Worden ze niet zo moe meer om steeds bij me te komen.

Ja, ben je gek. Binnenkort heb je een kleinkinderapp.. Dan komen ze langs op je foon en hoef je niks meer voor ze in huis te halen. Verstuur je gewoon via een Whats App. 😛
Reputatie 4
Badge +7
Worden ze niet zo moe meer om steeds bij me te komen.

Ja, ben je gek. Binnenkort heb je een kleinkinderapp.. Dan komen ze langs op je foon en hoef je niks meer voor ze in huis te halen. Verstuur je gewoon via een Whats App. :p



Wauww ..... Dat vindt ik een goeie.  Die hou ik er in.
Worden ze niet zo moe meer om steeds bij me te komen.



Ja, ben je gek. Binnenkort heb je een kleinkinderapp.. Dan komen ze langs op je foon en hoef je niks meer voor ze in huis te halen. Verstuur je gewoon via een Whats App. :p

Grote pluim, dat is nog eens ff een goede specificatie, afgezien die van Renoster.
Misschien iets voor te fabrikanten om rekening mee te houden!
De tip van de heren Renoster en de leon.
Reputatie 5
Badge +11
Iemand interesse in deze?
Reputatie 7
Badge +9
Iemand interesse in deze?

....en deze??

Stond er ook bij. ;)  Typisch Japans vind ik dat. Zou er geen geld aan uitgeven. Chemische zooi. Ik weet dat bioscopen daar ook wel eens mee geëxperimenteerd hebben.
Reputatie 6
Badge +10
Ik let vooral op de geluidskwaliteit! 9/10 telefoons hebben half plastic jack ingangen, dus daar is het geluid bar en bar slecht mee 🙂 en een goede geluidsdriver op de telefoon is niet slecht (dit is het enige wat Beats goed kan, gelukje voor Apple dus)

De processor moet nog zeker 1,5-2 jaar mee kunnen, dus die moet wel state of the art zijn op het moment dat ik de telefoon koop.

En de hipstermatic apps zijn natuurlijk ook héél belangrijk.

Zeg, de leon en koorelle, is dit niets voor iets voor jullie 😉?
Reputatie 7
Badge +9


Zeg, de leon en koorelle, is https://"http://www.polaroid.com/socialmatic" niets voor iets voor jullie 😉?


Thx voor de suggestie, Tiury. Maar wij willen slechts en alleen de èchte originele Polaroidcamera.........

















...op de iPad dus..:p:cool::D
Reputatie 6
Badge +10
Haha oke oke, fair enough 😉
Reputatie 5
Badge +6
Ik let zelf vooral op de grootte, aantal GB aan RAM, aantal GB ROM ofwel intern geheugen, processor snelheid en aantal cores. En de releasedatum, vaak is nieuwer ook beter, een nieuwer besturingsysteem maar dat is niet voor iedereen even belangerijk. Een nieuwere telefoon heeft vaak ook een betere prijskwaliteit omdat er gebruik kan maken van de laatste technologie die kleiner, sneller en goedkoper is.

Groet Paul

P.S. Dit is inderdaad een late reactie
Reputatie 5
Badge +9
Hoi PaulH,

Wat grappig dat je op het aantal GB, RAM en GB ROM let. Een beetje net als bij een laptop of PC. Dat doe ik totaal niet, maar dat ga ik denk maar doen. Dat zijn toch belangrijke zaken en zo weet je wat je telefoon allemaal aankan. Is er ook een speciale reden waarom je daarop let? Speel je bijvoorbeeld (zware) games op je telefoon?

Groetjes,
Caspar
Reputatie 5
Badge +6
Hoi PaulH,

Wat grappig dat je op het aantal GB, RAM en GB ROM let. Een beetje net als bij een laptop of PC. Dat doe ik totaal niet, maar dat ga ik denk maar doen. Dat zijn toch belangrijke zaken en zo weet je wat je telefoon allemaal aankan. Is er ook een speciale reden waarom je daarop let? Speel je bijvoorbeeld (zware) games op je telefoon?

Groetjes,
Caspar


Hey Caspar,

ik let op het aantal RAM omdat dat bepaalt hoeveel apps je in de achtergrond kan laten draaien zonder dat ze telkens hoeven te herladen/herstarten. Het aantal ROM vindt ik tegenwoordig steeds minder belangrijk omdat je met Android 6.0(Marshmallow) en hoger, een extern geheugen(SD-kaart) als intern geheugen kan gebruiken. Nu zet ik ook alle media die op de sd kaart kan op de sd kaart, die heb ik nu een van 16GB dus die is niet snel vol en heb nog 11 GB vrij. Het was meer omdat je anders maar heel weinig apps kon installeren voordat je ROM vol zat.
Zware spellen speel ik echter niet, sowieso ben ik nog jong en ben ik zelf altijd heel erg blij met goede budget smartphones. "Zware spellen" doe ik op mijn laptop, maar die is niet zo goed dus echt zware spellen kan ik niet aan alleen met 20 fps op laagste settings ofzo.

met vriendelijke groet,
Paul
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Paul!

Wat enorm handig om dit te lezen! Ik denk dat dit mijn manier van kiezen van een toestel wel gaat veranderen.

Ik ben wat dat betreft een beetje (te) simplistisch. Ik kijk naar de camera, geheugen of het een Android is, omdat ik me daar gevoelsmatig beter bij voel, en of het toestel good looking is 😛.
Badge
Ik let zelf eigenlijk op alles van een smartphone. Wat erin zit (hardware), welk besturingssysteem erop zit (Windows 10 Mobile of een recente versie van Android, en geen iOS), wat de fabrikant is...

Zie hieronder een complete lijst met dingen waar een smartphone aan moet voldoen voordat ik zal overwegen om hem te kopen.

  • Android (Marshmallow of hoger) of Windows 10 Mobile (ben geen fan van iOS).
  • Indien een smartphone Android heeft, wil ik dat het zoveel mogelijk een 'kale' Android is (tenzij de 'skin' van de fabrikant echt iets nuttigs toevoegt aan Android en het niet te drastisch aanpast) en dat de smartphone zo weinig mogelijk bloatware heeft. Ook moet de bootloader te unlocken zijn (en moet de smartphone te 'rooten' zijn), als dat standaard nog niet zo is.
  • Simlockvrij.
  • Geen al te obscuur merk (Huawei, ZTE, Honor, Oppo, Xiaomi, BLU en dat soort merken zijn dus een no-go voor mij, al zou ik misschien wel een OnePlus kopen), en het liefste ook geen Samsung (I'm looking at you, KNOX).
  • Een recente (niet meer dan twee jaar oud) processor die ten minste dual-core (liefst quad-core of meer) en 1,5GHz is.
  • Ten minste 2GB RAM (1GB kan echt niet meer).
  • Ten minste 16GB intern geheugen.
  • Uitbreidbaar met MicroSDXC kaartjes (dus 64GB of hoger. Ik heb een nogal grote verzameling muziek - meer dan 20GB - en ik heb verder het liefst zo veel mogelijk lokaal. Ik maak dan ook geen gebruik van streaming services).
  • Ten minste een 4,5 inch scherm met een HD-ready (oftewel 720p) resolutie (liefst een 5 inch scherm - of groter, maar ook weer niet al te groot - met 1080p resolutie).
  • Een accu van ten minste 2500 mAh (die verwisselbaar is en niet vastgesoldeerd is).
  • Voorcamera van ten minste 2MP en achtercamera van ten minste 8MP.
  • 4G mobiel internet.
  • GPS en kompas.
  • NFC.
  • 802.11ac WLAN (draadloos internet dus).
  • Ten minste Bluetooth 4.1.
  • Intel WiDi (Wireless Display) / Miracast.
  • MHL (smartphone bedraad aansluiten op bijvoorbeeld TV met HDMI).
  • Optioneel: (spat)waterdicht, ANT+ (vergelijkbaar met Bluetooth, maar dan net ietsje anders), Infrarood zender, FM/DAB(+)-radio, vingerafdruk-/irisscanner, dual-SIM, draadloos opladen.

Ik gebruik ook regelmatig de Pricewatch van Tweakers.net.

Reageer