.

Beantwoord

Waarom zie ik een sms naar UK op mijn factuur?

  • 9 November 2015
  • 3 reacties
  • 152 Bekeken

Goedemorgen Simyo,

Vandaag is mijn oude nummer (T-mobile) over gegaan op Simyo.
Nu zie ik onlone dat ik een sms verstuurd zou hebben naar de UK. (00447786205094)
Dit is niet het geval, maar ik lees op het forum dat dit te maken kan hebben met een iPhone.
Hoe zet ik dit uit?
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit elke keer van mijn rekening wordt afgeschreven..

Ook is er iets afgeschreven voor internet binnen NL, dit heb ik gewoon in mijn bundel zitten.. Vreemd??
Kunnen jullie hier uitleg aan geven?

Groet, K. Silvius
icon

Beste antwoord door Scotsman 9 November 2015, 13:01

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wat die sms naar de UK betreft: dat gebeurt geheel automatisch wanneer je een simkaart in de iPhone plaatst, of wanneer je FaceTime en/of iMessage aanzet. Dit is dus in principe eenmalig, tenzij je vaak van simkaart wisselt of herhaaldelijk FaceTime uit- en weer aanzet. Het doel van deze zgn. "silent text message" is om de Apple FaceTime server in de UK te laten weten op welk nummer je iPhone bereikbaar is. Omdat het een sms naar het buitenland betreft brengt Simyo de kosten hiervan in rekening. Sms'jes naar het buitenland vallen namelijk buiten je normale bel/sms bundel. Er is geen FaceTime server in Nederland. Providers die ook iPhones verkopen brengen deze kosten niet in rekening.
Bedankt voor je antwoord!
Reputatie 2
Badge +5
Hoi silvius1985,

Het antwoord van Scotsman klopt helemaal. Bedankt daarvoor! Beter had ik het niet kunnen uitleggen 😛.

Ik heb je verbruikskosten bekeken en die kloppen inderdaad niet. Je hoeft je hier verder geen zorgen over te maken 😃 De kosten zijn vergoed. Die hoef je dus niet meer te betalen.

Heb je er verder nog vragen over?

Groetjes,
Estelle

Reageer