Skip to main content
antwoord

Waarom wordt mijn Simyo simkaart gebruikt terwijl mijn Lebara voldoende data heeft?

• November 30, 2025
  • 3 reacties
  • 24 Bekeken

Op mijn Iphone heb ik Lebara als 1e provider. Ik heb altijd meer dan genoeg data.
Simyo heb ik als 2e provider, vooral om gebeld te kunnen worden op een 2e nummer.
Maandenlang was mijn Simyo-dataverbruik dan zoals verwacht 9.
Echter, sinds oktober 2025 verschijnen er echter verbruiksdata in mijn Simyo. 
Opvallend is dat dit op regelmatige tijden is. De laatste dagen om 6:31 en 14:31
De belangrijkste verbruikscategorie is volgens de telefoon ‘documenten en synchronisatie’ in de groep ‘systeemvoorzieningen’. Ik weet zeker dat ik op die tijdstippen wifi had en voldoende Lebara tegoed.
Hoe is het mogelijk dat opeens er data in rekening gebracht gaan worden?
Ik kan de mobiele data voor Simyo natuurlijk uitschakelen, maar dat vind ik geen oplossing.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@kees1,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt. 

Zolang de internetoptie aanstaat op de Simyo simkaart kan het altijd voorkomen dat er internet wordt verbruikt. Als je er zeker van wilt zijn dat er geen data kan worden verbruikt met de Simyo simkaart zou ik wel aanraden om deze optie uit te schakelen via het Mijn Simyo account onder het kopje Instellingen > Internet en bellen. Uiteraard kan je ook nog even contact opnemen met Apple of zij kunnen zien waarom de andere simkaart wordt gebruikt. 

Groetjes,
Amy

3 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • November 30, 2025

Ik kan de mobiele data voor Simyo natuurlijk uitschakelen, maar dat vind ik geen oplossing.

Waarom niet?

Mogelijk kan Apple antwoord geven op de vraag waarom er toch data wordt verbruikt.

Je hebt data op de telefoon wel aan staan voor de Simyo sim?

• auteur
  • Beginner
  • December 1, 2025

Ja, die heb ik inderdaad aan staan. Ik zal Apple vragen!

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • December 2, 2025

Hoi ​@kees1,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt. 

Zolang de internetoptie aanstaat op de Simyo simkaart kan het altijd voorkomen dat er internet wordt verbruikt. Als je er zeker van wilt zijn dat er geen data kan worden verbruikt met de Simyo simkaart zou ik wel aanraden om deze optie uit te schakelen via het Mijn Simyo account onder het kopje Instellingen > Internet en bellen. Uiteraard kan je ook nog even contact opnemen met Apple of zij kunnen zien waarom de andere simkaart wordt gebruikt. 

Groetjes,
Amy