.

Beantwoord

Waarom moet ik betalen voor internet terwijl ik op wifi zit?

  • 17 January 2015
  • 4 reacties
  • 353 Bekeken

Ik heb al 2x meer moeten betalen dan mijn abonnement wat ik heb afgesloten. Het gaat dat om internetverbruik om 00.00 uur, 08.00 en 20.00 uur over het algemeen, terwijl ik alleen thuis op mijn eigen wifi zit. Waar kan dit aan liggen?
icon

Beste antwoord door Ernst 19 January 2015, 15:32

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hoi Maartje49.

Op je telefoon zijn besturingssysteem kunnen tussentijds enkele processen actief zijn die overeenkomen met de door jou genoemde tijdstippen.
Je kunt er voor kiezen om de telefoon op vliegtuigstand te zetten.
Fact is dat je dan dus ook niet bereikbaar zult zijn, je sim staat dan op non-actief, er is dan ook geen sprake van mobiel dataverkeer.
Gebruik je uitsluitend Wi-Fi? Lees dan even mijn advies in dit topic.

https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-and-mijn-simyo-app-63/enkel-internetten-via-wifi-25823/
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Maartje,

Het kan soms ook voorkomen dat je wifi modem in slaapstand gaat. Ook dan ga je automatisch op 3G/4G.
Heb je een Android toestel of een iPhone dan is het vrij gemakkelijk op met een toets je 3G/4G uit te zetten.

Het is soms lastig te achterhalen welke app dit verbruik nodig heeft en dit niet via WiFi doet.

Ik hoop dat je met dit avdies weer wat verder komt.
Hoi Maartje,

Het kan soms ook voorkomen dat je wifi modem in slaapstand gaat. Ook dan ga je automatisch op 3G/4G.
Heb je een Android toestel of een iPhone dan is het vrij gemakkelijk op met een toets je 3G/4G uit te zetten.

Het is soms lastig te achterhalen welke app dit verbruik nodig heeft en dit niet via WiFi doet.

Ik hoop dat je met dit avdies weer wat verder komt.

Om deze terechte opmerking van Martijn met erretje verwijs ik je naar mijn reactie in onderstaand topic.
https://forum.simyo.nl/internet-62/alleen-internetgebruik-via-de-wifi-thuis-toch-kosten-afgeschreven-25845/

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Maartje49,

In je gegevens zie ik dat je al achter de oorzaak bent gekomen.
Een beetje tegen het verwachtingspatroon van Friesian en Martijn® heb je helemaal geen internetbundel, maar stond enkel de optie 'Internet op je mobiel' nog aan.
Hun tips zijn overigens wel heel bruikbaar.
Internet op je mobiel heb je nu uitgezet, en nu kun je geen internet meer gebruiken via het mobiele netwerk.

Friesian en Martijn®, toch bedankt voor het meedenken 🙂

Reageer