.

Beantwoord

Waarom klopt mijn eerste factuur niet?

  • 22 February 2015
  • 5 reacties
  • 403 Bekeken

Hallo,

Ik heb een abbonement dat ik per 1 februari 2015 heb geactiveerd, waarom moet ik nu een factuur van januari betalen?

Met vriendelijke groet,

Lobke
icon

Beste antwoord door de leon 22 February 2015, 15:48

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +1
Je aansluit kosten worden in rekening gebracht op de datum van de activatie. Derde donderdag van de maand ontvang je dus je eerste factuur.

Let er op dat je in maart een dubbele factuur ontvangt voor februari en maart
Bedankt voor je reactie, maar volgens mij heb je me niet helemaal begrepen.
Ik krijg een factuur binnen voor de maand januari. Die bestaat uit 15 euro aansluitkosten en 15 euro voor het abonnement.
Maar ik maak pas sinds februari gebruik van simyo, toen heb ik mijn abonnement pas geactiveerd. 
Ik wil deze kosten best voor februari betalen, maar niet voor de maand januari aangezien ik toen nog helemaal geen abonnement had.
Reputatie 7
Badge +9
Abonnementskosten

Bij Simyo betaal je de abonnementskosten een maand vooruit. Hierdoor komt het voor dat je op je eerste factuur meer betaalt. Voorbeeld: als je halverwege de maand klant bent geworden, betaal je dus die halve maand én alvast een maand vooruit. Dus de kosten die je ziet staan, zijn voor de aankomende maand én het stukje maand waarin je klant bent geworden.

Eenmalige aansluitkosten

Op je eerste factuur worden ook de aansluitkosten in rekening gebracht. Misschien heb je ze vorige maand al betaald. Zo niet, dan staan ze op deze factuur. De aansluitkosten zijn eenmalig, dus op de volgende factuur zal je deze kosten niet meer tegenkomen. Als je een factuur ontvangt van Simyo, dan staan hier de verbruikskosten van de afgelopen maand op, samen met de abonnementskosten van de komende maand. Abonnementskosten worden namelijk altijd vooruit betaald.
Waarom staat er dan op de factuur t/m 31-1-2015? Dan lijkt het naar mijn idee toch over januari te gaan?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi LobkevanEwijk,

Goed dat je hier je vraag stelt en welkom op het forum.

Ik begrijp je verwarring en zie dat wouteran en de leon al antwoord hebben gegeven op je vraag.

De eerste factuur wijkt altijd ietsjes af. Je hebt je simkaart op 31 januari geactiveerd vandaar dat er een factuur opgemaakt is voor de maand januari. Naast de aansluitkosten zijn de abonnementskosten voor de maand februari vooruit in rekening gebracht. Voor januari zijn geen abonnementskosten berekend.

Zou je de simkaart op 1 februari hebben geactiveerd, dan had je op de derde donderdag van maart bericht ontvangen dat je factuur van februari klaar stond. Het nadeel hiervan zou zijn geweest dat je 1e factuur hoger zou uitvallen omdat abonnementskosten van februari en van maart op je factuur zou komen te staan.

Op Mijn Simyo kan je de gespecificeerde rekening inzien. Je kan de factuur anders ook downloaden via de Simyo App.

Ik hoop dat de opbouw van de eerste factuur voor je duidelijk is. Neem anders een kijkje op onze hulpvideo over de eerste factuur voor meer uitleg.

@wouteran en de leon, dank voor jullie bijdrages!

Reageer